• وبلاگ : اردکان
  • يادداشت : نامه يك ميبدي...
  • نظرات : 9 خصوصي ، 23 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + اردكان سبز 

    آقا يا خانم عشق من

    بر اساس مساحتي كه شما اعلام كرده ايد محدوده مورد ادعاي ميبدي ها جزء‏ اين مساحت اعلام شده نمي شود پس خودتان هم قبول داريد كه اختلافات و ادعاهاي شما واهي و زياده خواهي است.

    + معصومه هاتفي 

    كاشكي اردكونيا هو ميبديا فكراي تخميشون مذاشتن كنار همو فكري بر اين بدحجابي دختروگاي دانشجو ور مداشتن بابا درن چادر سر دخترا و زنادون با اين فرهنگ گندشون ور مدارن شما رفتين چسبدي گل يكي تكوگك مرز و زمين

    + عشق من 
    ميبد درکتب:
    احمدبن‌حسين‌بن‌علي کاتب در کتاب تاريخ جديد يزد مي‌نويسد سه سرهنگ يزدگرد به نامهاي بيدار و عقدار و ميبدار، در سه منطقه سه ديه به نامهاي بيده و عقدا و ميبد ساختند.
    سيد عبدالعظيم پويا در کتاب سيماي باستاني شهر ميبد مي‌گويد نام ميبد نيز خود مهر و نشان ساساني دارد تا آنجا که مي‌دانيم نام ميبد(ميبذ ) که از واژه‌هاي فارسي ميانه است در دوره ساساني به اين شهر اطلاق گرديده است.
    ابن اثير مورخ قرن 6 در گزارش جنگهاي داخلي آل‌سلجوق آورده است. هنگام محاصره اصفهان توسط برکيارق، خطير الملک ميبدي وزير سلطان محمد بن ملکشاه از دروازه‌اي که به او سپرده شده بود اصفهان را ترک و به زادگاه خود، ميبد رفت.(منبع:پارک علم وفن آوري يزد)
    + عشق من 

    «ميبد» يکى از نمونه‌هاى نادر شهرهاى باستانى ايران به شمار مى‌رود، هرچند که بافت سنتى آن گزندهاى فراوان ديده است، امّا هنوز بسيارى از پديده‌ها و عناصر شهرى قديم، مانند راه‌هاى باستانى، بناها و تشکيلات وابسته به آن، کهن‌‌دژ، شارستان، بيرونه‌ها و آثار گسترش شهرى و بازمانده بناهاى کهن را مى‌توان در آن تشخيص داد. کهن‌ترين سند هويت تاريخى و آغاز شهرسازى در سرزمين يزد، «نارين قلعه» ميبد است. اين کهن دژ همچون پيرى خسته و خاموش سرگذشت ساليان درازِ رنج و آسايش مردمان اين ديار را به ياد دارد.

    + عشق من 
    ميبد شهري است در مرکز ايران با پيشينه اي چندين هزار ساله. اين شهر دومين مرکز شهري و تجاري استان يزد محسوب ميشود و به واسطه بافت تاريخي ارزشمند خود تمام شهر در فهرست آثار تاريخي ايران به ثبت رسيده است. اين شهر مرکز زيلوبافي و سفال دست‌ساز ايراني و پايگاه عمده توليد کاشي ميباشد. شهرستان ميبد شامل يک بخش مرکزي و دو دهستان بفروئيه و شهيديه است.
    + عشق من 
    مساحت کل شهر ميبد بر اساس طرح هادي، 5/19 کيلومتر مربع (1952هکتار) مي‌باشد که از اين اراضي بخش‌هاي کشاورزي و باغات 282 هکتار، اراضي مسکوني 262 هکتار، موات و باير 452 هکتار است.
    + زولبيا 

    واقعا راست گفته

    کارهاي بزرگ و آدمهاي کوچک

    همون

    به چغور منار دادند

    چغور گفت چيزي بگو که بگنجد

    + اردكان فردا 

    آقاي قانعي درج اين نامه نوعي خيانت نيست ؟؟؟؟؟؟

     <      1   2