مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 93/5/2
نظر

بیانیه محکومیت جنایات در غزه و دعوت به راهپیمایی روز قدس

بِسمِ الله الرّحمن الرّحیم
لَقَدْ أَخَذْنَا مِیثَاقَ بَنِی إِسْرَائِیلَ وَأَرْسَلْنَا إِلَیْهِمْ رُسُلاً کُلَّمَا جَاءهُمْ رَسُولٌ بِمَا لاَ تَهْوَی أَنْفُسُهُمْ فَرِیقًا کَذَّبُواْ وَفَرِیقًا یَقْتُلُونَ

ما از بنی‌اسرائیل پیمان گرفتیم و پیامبرانی بر ایشان فرستادیم. هرگاه که پیامبری چیزی می‌گفتند که با خواست دلشان موافق نبود، گروهی را تکذیب و گروهی را می‌کشتند. (مائده، آیه70)

دیگر بار در میان سکوت مجامع جهانی و کشورهای مدعی حقوق بشر، حملات ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل هزاران نفر از مردم بی دفاع غزه را نشانه رفته و مسلمانان روزه دار نوار غزه را به خاک و خون کشیده است.

این وحشی گری نه تنها توسط سردمداران حقوق بشر محکوم نشده است بلکه، کشتار بی‌رحمانه کودکان، زنان و مردان بی دفاع و مظلوم غزه توسط رژیم وحشی صهیونیستی در ماه میهمانی الهی که از یک سو مورد حمایت آمریکا و هم پیمانان غربی‌اش و از سوی دیگر با بی‌تفاوتی تأسف بار کشورهای اسلامی همراه گردید و این واقعیت تلخ حقیقت تاریخ خونبار سرزمین مظلوم فلسطین و مردمان رنج کشیده آن را به نمایش گذاشته است.

حال آنکه دین مبین اسلام و کتاب جاودانه اش قرآن، همواره مسلمانان را بر یاری مظلوم و دفاع از حق ستمدیدگان توصیه نموده تا جایی که کسانى را که نسبت به کمک و یارى ستمدیدگان، سکوت و بى تفاوتى اختیار کرده اند، سرزنش و ملامت نموده، مورد سؤال قرار مى دهد و مى فرماید:
« وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فِى سَبِیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیة الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیراً »؛
«چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکانى که (به دست ستمگران) تضعیف شده اند، پیکار نمى کنید همان افراد (ستمدیده اى) که مى گویند : خدایا ! ما را از این شهر که اهل آن، ستمگرند، بیرون ببر و براى ما از طرف خود، سرپرست قرار ده و براى ما از طرف خود، یار و یاورى تعیین فرما.»

جمعی از فعالین قرآنی  و اعضای موسسه قرآنی نورالزهرا(س) شهرستان اردکان ، این ظلم آشکار و وحشی گری صهیونیستی را محکوم نموده و از جامعه جهانی می خواهد ضمن محکوم نمودن این نسل کشی بی رحمانه اقدامات بازدارنده را درخصوص توقف کشتار کودکان و زنان بی دفاع نوار غزه اعمال دارند.

موسسه قرآنی نورالزهرا(س) شهرستان اردکان در ادامه این بیانیه آورده است :

روز قدس نه تنها روز ملت مظلوم فلسطین بلکه روز همه مظلومان عالم، اسلام و روز انفجار خشم مقدس مستضعفان و محرومان جهان علیه دنیای زر و زور و تزویر چهره کریه صهیونیزم بین‌الملل و حامیانش است.

روز قدس روز رژه سپاهیان اسلام در برابر چشمان حیرت زده مستکبران، نمایش وحدت و همبستگی جهان اسلام در مقابل نمادهای کفر و استکبار دوران معاصر و نفرت عمومی ملل مسلمان از رژیم اشغالگر قدس است.

حضور هوشمندانه ملت بزرگ ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس، خط بطلانی بر دسیسه‌های کسانی می‌کشید که برآنند تا وحدت و انسجام ملت‌های مسلمان را خدشه‌دار کنند.

شرکت گسترده مردم انقلابی و وفادار خطه شهید پرور اردکان  در راهپیمایی روز قدس، ندای عدالت خواهی و حق‌طلبی مردم بی‌دفاع و ستمدیده فلسطین در برابر رژیم تروریست و حامیان جنایتکار آنان را در جهان طنین‌انداز می‌کند.

از این بابت از آحاد مردم ایران اسلامی علی الخصوص جامعه قرآنی کشور که همیشه در سنگر حق طلبی و دفاع از مظلومین و ستمدیدگان بوده اند دعوت می نماید تا ضمن حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس با لبیک به ندای امام راحل و رهبری عزیز مشت محکمی بر دهان امریکا و اسرائیل و سردمداران خونخوار جهانی کوبیده و به حمایت از مردم مظلوم و رنج کشیده فلسطین و به تبع آن نوار غزه بپردازند.


وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ

 1 مرداد  1393

جمعی از فعالین قرآنی شهرستان اردکان

موسسه قرآنی نورالزهرا(س) شهرستان اردکان

و دیگر موسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اردکان