مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 94/2/2
نظر

کمتر از 10 روز  دیگر رویدادی در اردکان و دیگر شهرهای کشور اسلامیمان رخ خواهد داد ، رویدادی که شاید برای شهرمان بزرگترین رویداد فرهنگی ، معنوی و اجتماعی تلقی خواهد شد.

رویدادی که بر اساس مضمون فرمایشات ولی امرمان ،علامت یک حکومت الهی است که در دنیا نظیر ندارد.

   رویدادی که در آن ، دربیش از 15 مکان مقدس و جمعی کثیر از جوانترین و تاثیر گذارترین همشهریان اردکانی ، مهمان خداوند کریم و سبحان خواهند شد تا پس از این رویداد بزرگ معنوی برکات این مهمانی را در جامعه اردکان و به تبع آن جامعه اسلامی ایران بسط وگسترش دهند .

و قطعا از برکات همین رویدادهای بزرگ معنوی است که انقلابمان از گزند دشمنان داخلی و خارجی در امان است .

آری کمتر از 10 روز   به برگزاری این رخداد عظیم معنوی و فرهنگی در شهرمان مانده است و آن رویداد ضیافت عشق است .

ایام البیض ماه رجب المرجب در سراسر کشورمان شور و هیجانی وصف ناپذیر دارد ، اوج بندگی در محضر حق را نشان می دهد.

قطعا برکات عظیم این رویداد بزرگ بر کسی پوشیده نیست و از این دریای بی کران دو نمونه زیر از بیانات ولی امرمان را یادآور می شویم:

*در ایام اعتکاف در ماه مبارک رجب، در بسیاری از مساجد سراسر کشور، جوانان ما، زنان و مردان از قشرها و سنین مختلف، رفتند و در مسجد ماندند؛ سه روز روزه گرفتند و با خدا مأنوس شدند. بعد از آن هم با گریه و اشک و آه، مسجد را وداع گفتند و بیرون آمدند، تا برای سال آینده آماده شوند. عزیزان من! این برای یک جامعه، علامت خوبی است. "الّذینَ إنْ مَکّنّا هُمْ فِی‌الأرْضِ أقامُوا الصّلوةَ " علامت یک حکومت الهی، علامت یک حرکت صحیح و دارای جهت‌گیری صحیح است. این را جدّی بگیرید و تقویت کنید.

امام خامنه ای در دیدار طلاب و مردم قم به مناسبت 19 دی ماه 19/10/1375

*ایام اعتکاف، دانشگاه‌ها و مساجد و سرتاسر کشور و مساجد جامع، مملو از معتکفین است؛ چه کسانی؟ پیرمردها؟ پیرزن‌ها؟ نه، همین جوان‌ها، جوان‌ترین‌ها.این دیگر در دنیا نظیر ندارد. این نسل جوان امروز ماست. امروز گرایش به دین و ارزش‌های انقلابی، وجه غالب جامعه است.

امام خامنه ای در دیدار مردم گرمسار 21/8/1385

و اما…

این رویداد بزرگ فرهنگی از سوی چه کسانی و با مدیریت کدام ارگانی برگزار می شود:

ستاد اعتکاف :

ستادی متشکل از نیروهای مردمی و جوانان و نخبگان فرهنگی و دینی شهرستان می باشد  که کلیه برنامه های این رویداد فرهنگی و دینی را سیاست گذاری و اجرا می نماید و  این ستاد  با خط گیری از ستاد عالی فصل نیایش که زیر نظر مقام معظم رهبری تشکیل شده است و با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی فعال است .

ستاد اعتکاف اردکان ، برای تشکیل جلسات و برنامه ریزی ها هیچ محدودیتی برای اعضا ندارد و هر یک از همشهریان عزیز که در خود آن توانمندی را می بیند که در ارتقاء سطح کمی و کیفی این رویداد فرهنگی می تواند موثر باشد ، آغوش این ستاد به روی او گشوده است .

ستاد اعتکاف شهرستان اردکان از هم اکنون با تشکیل جلسات متعدد سعی در ارتقا سطح کیفی این رخداد عظیم خواهد داشت و اینجاست که اهل فن و خبره در حوزه های فرهنگی و معنوی و اجتماعی بایستی احساس وظیفه نمایند تا این بار عظیم به نحوی احسن و شایسته و در خور شان شهرمان به سر منزل مقصود برسد.

ستاد اعتکاف ، ستادی کاملا مردمی بوده و مجریان اعتکاف نیز جوانان اردکانی می باشند و هر یک از همشهریان عزیز که توانی در امور برنامه ریزی ، اجرایی ، پشتیبانی و … برای اعتکاف دارد ، را با آغوش گرم پذیراست .

از کلیه عزیزانی که برای فرهنگ شهرمان به نحوی دل می سوزانند و دغدغه فرهنگی و اجتماعی دارند ، درخواست می شود هرچه در توان دارند در این راستا تقدیم نموده و از ارائه هر گونه نظر ،پیشنهاد وانتقاد دریغ نفرمایند.

امید است با همکاری و همراهی همه صاحبان فکر و اندیشه این رویداد عظیم فرهنگی و معنوی در شهرمان هر چه پربارتر برگزار شود.