مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 94/3/10
نظر

علی اسلامی پدر 5 حافظ قرآن کشور گفت: خدارا شاکرم که فرزندانم در مسیر قرآن قرار گرفته و هرکدامشان خادم این کتاب نورانی شده و تلاش های من در جهت علاقه مند کردن بچه هایم به قران مثبت ثمر شده است.

علی اسلامی به باشگاه خبرنگاران گفت : من از همان کودکی فرزندانم را به همراه خودم به جلسات قرآنی برده تا اینها با قرآن کریم خو گرفته که الحمد الله همین هم شد و الان با عنایت پروردگار و محبت اهل بیت علیهم السلام هرکدام شان یک حافظ و استاد قرآنی به حساب می ایند.

خاطره ای از پدر خانواده

اسلامی با ذکر خاطره ای افزود: من در شب عید پدرم را از دست دادم و در ایام عید در آن سالها به فرزندانی که یتیم بوده عیدی نمی دادند که همین امر من خلا نداشتن پدر را از کودکی حس کرده ام، لذا سعی کردم برای بچه ها با اینکه کارمندی بیش نبودم بهترین امکانات را تهیه کنم که حتی من دو پسرم را از پایین شهر به دبیرستان البرز و دخترانم را به دبیرستان شهید مطهری می بردم تا از منظر آموزشی هیچ کم و کسری نداشته باشند.

در ادامه مادر این 5 حافظ ادامه داد: فرزندانم هم قرانی بوده و هم بازیگوشی خاص زمانشان را انجام می دادن به طوری که دو پسرم بر سر مباحث قرآنی و حتی مسائل حفظ قران دعوا کرده اند اما چون قرآن در خانواده ام حکم فرما بود آرامش زیادی در بین اعضای خانواده دیده می شد.

وی بیان کرد: تاثیر قرآن در زندگی فرزندانم به قدری زیاد است که زمانی که من شیر آشپزخانه را باز می گذاشتم، فرزندانم آیه ای از قرآن را که خداوند اسراف کاران را دوست ندارد تلاوت می کردند.

در ادامه محمد علی اسلامی حافظ کل قرآن کریم گفت: من حفظ قرآن را از سال 85 شروع کرده و در عرض یک سال کل آنرا حفظ شدم و به برکت همین قرآن من در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم و قران حدیث در دانشگاه علامه طباطبایی مشغول به تحصیل هستم.

فاطمه اسلامی حافظ کل قرآن ابراز داشت روز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام، روز جوان نامیده شده و در ایات قرآن دوست مناسب تعیین کننده مسیر افراد بوده که انتخاب درست بسیار مهم بوده و در آیه 28 ال عمران خداوند فرموده که افراد با ایمان سراغ افراد کافر نرفته و آنها را به عنوان دوست انتخاب ننمایند زیرا که اگر این کار را انجام دهند انگار رابطه خود را با خدای خویش قطع کرده اند.

وی بیان کرد: وقتی که ما به تلاوت و حفظ قرآن می کنیم این کار سبب آرامش و زیاد شدن برکت دنیوی و اخروی ما شده و به برکت همین کتاب نورانی من در دانشگاه قبول شده و همسر با ایمانی نصیبم شده است.

خانم اسلامی ادامه داد: به کسی جوان گفته می شود که اصول جوانمردی را رعایت کند که در قرآن این مسئله 10 بار در سوره های انبیاء و یوسف آمده است.

محمد هادی اسلامی جوان حافظ قرآنی کشور افزود: من در سال 85 همراه با برادرم قرآن را در عرض یک سال حفظ کرده و لذتی که در قران و جلسات ان می بینم در هیچ محفل دیگری نمی بینم و من در زمان تلاوت قرآن آرامش خاصی دارم.

وی ابراز داشت: بنا بر فرمایش حضرت علی علیه السلام ناتوانی افت، شکیبایی شجاعت، پارسایی ثروت و پرهیزگاری صفت است و همه اینها در حفظ قرآن که نوعی عبادت به حساب می آید گنجانده شده و سببب نزدیکی خلق به خالق خویش است.

محمد هادی اسلامی عنوان کرد: حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند که بر شماست که حواستان به جوانان باشد زیرا که این قشر آمادگی شان برای یادگیری سریع تر از سنین دیگر بوده است.

زهرا اسلامی حافظ کل قرآن افزود: در آیه 21 سوره روم، در مورد ازدواج سفارش ویژه ای شده و خداوند متعال فرموده که ازدواج ها را سخت نگیرید زیرا که هرچه این امر خیر آسان تر باشد آرامشش بیشتر خواهد بود.

سارا اسلامی دیگر حافظ این خانواده عنوان داشت: در سوره لقمان ایه 17 در نصیحت های لقمان به فرزندش آورده که نماز را که از امور واجب و ستون دین به حساب می اید اول وقت به جا اورید و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکرده و از انچه که به ما می رسد صبر پیشه کنید که این کار راه گشای همه امور ما افراد است.