مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 94/8/17
نظر

وقتی از کربلا به سمت کاظمین عازم می شوی ، در مسیر راه ابتدا به شهر مسیب می روی ، بعد از عبور از کوچه و خیابانهای مسیب ، از مسیری با مسافت 200 یا 300 متر که دو طرف آن را مغازه‌های مختلف احاطه کرده‌اند و بیشتر مغازه‌ها نیز اقدام به فروش رطب و خرما با مارک طفلان مسلم می‌کنند، باید بگذری تا به محل زیارتگاه وارد شوی، خروجت نیز از همین راه است؛ گویا روزی این بندگان خدا به واسطه این دو طفل مظلوم به دستشان می‌رسد.

مردم این روستا که بیشتر به کشت خرما اشتغال دارند ادعا می‌کنند که قیمت فروش آنها از کل کشور عراق کمتر است؛ برخی از آنها خرما را به کیلویی دو هزار تا چهار هزار تومان می‌فروشند که البته به کیفیت خرمایی که فصل برداشت آن نیز در این منطقه شروع شده است، بستگی دارد.

آرامگاه طفلان مسلم در راه کربلا ـ بغداد، در حومه شهر مسیّب قرار دارد. این دو کودک به نامهای محمّد و ابراهیم، فرزندان حضرت مسلم ابن عقیل هستند که پس از شهادت پدرشان به شهادت رسیدند، آرامگاه این دو کودک صحن و سرای باشکوهی داشته و بر قبر هر یک گنبد و ضریحی قرار دارد.

طبق برخی از نقل‌ها دو فرزند مسلم که مادرشان از فرزندان جعفر طیار بود، یک سال پس از شهادت مسلم، با بی وفایی مردم کوفه مواجه شده و سرانجام به دست فردی قسی القلب سرشان در کنار آب فرات از تن جدا می شود و آب جسد این دو را به نزدیک کربلا آورده و مردم جسد آنها را از آب گرفته و همانجا به خاک می‌سپارند.