مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 94/11/30
نظر

چرا این روزها دلبستگان و دلسوزان نظام مدام هشدار می دهند که ، ای مردم دقت کنید ، دوباره مجلسی مانند مجلس ششم تشکیل نشود؟

در تاریخ انقلاب، مجلس ششم شورای اسلامی، پرحاشیه ترین و سیاسی‌ترین مجلس تشکیل شده به حساب می‌آید که نمایندگان حاضر در آن، در طول 4 سال نمایندگی خود، جنجال‌ها و حواشی فراوانی را از جمله طرح اصلاح قانون مطبوعات در ماه‌های ابتدایی مجلس ششم، به وجود آوردند.

اما سال 82 و در آستانه انتخابات مجلس هفتم، بسیاری از نمایندگان اصلاح طلب مجلس به دلیل مواضع و رفتارهای افراطی و مغایر انقلاب اسلامی خود، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند. همین مساله، بهانه‌ای شد تا افراطیون اصلاح طلب جنجال خود را علیه «نظارت استصوابی» شورای نگهبان آغاز کنند و در اقدامی ساختارشکنانه، دست به تحصن و روزه سیاسی در مجلس بزنند. 

 
این حرکت، آن‌چنان که مورد نظر متحصنین بود، با استقبال مردم مواجه نشد و آنها پس از 27 روز، مجبور به شکستن تحصن شدند. اما نقشه بعدی براندازان نظام برای بحران آفرینی و خلق کودتای سیاسی علیه انقلاب، تهدید به استعفای دسته جمعی وزرا و استانداران بود که حتی به مرحله تهدید وزارت کشور به عدم برگزاری انتخابات هم کشیده شد.
این غائله نیز با عدم همراهی مردم با فتنه‌گران و درایت و مدیریت رهبر انقلاب خنثی شد و خطر کودتا گونه‌ی دیگر از سر جمهوری اسلامی گذشت.