مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/10/6
نظر

چهارشنبه 9 دی 88

به یادماندنی ترین روز در اردکان

روزی که در تاریخ دینداری و ولایتمداری و سیاسی مردم شهراردکان نقطه عطفی است که بیانگر عمق بیداری و فهم والای مردم این خطه دارد.

سالگرد حماسه 9 دی بر همه شما گرامی  باد.

اردکان

ل

برای دیدن تصاویر به صورت دنبال هم کمی تامل فرمایید. 

برای دیدن ادامه تصاویر اینجا کلیک کنید...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/10/4
نظر

به دنبال مهمانی شبانه بسیار مبتذل آن هم در شبهای ماه محرم به بهانه شب یلدا در رستوران شاه عباسی میبد ، نیروی انتظامی میبد وارد ماجرا شد و با متفرق کردن دانشجویان، صاحب و مدیر رستوران شاه عباسی میبد را دستگیر و این رستوران را تا اطلاع ثانوی پلمب نمود. این 2نفر از متولیان رستوران شاه عباسی هم اکنون نیز تحت نظر پلیس می باشند و پرونده آنان به دستگاه قضایی ارسال شده است.

بر مبنای این گزارش، تعداد این دانشجویان حدود 150تن از دانشگاههای آزاد میبد و اردکان و یزد و... بوده است که قریب به 110نفر از آنان پسر و مابقی دختر بوده اند.

برگزاری این مهمانی مبتذل آن هم در شهر بسیار مذهبی و متشرع میبد در حالی است که در گوشه و کنار رستوران یاد شده چندین مجلس روضه و سوگواری اباعبدالله حسین(ع) برپا بوده است و این بی حرمتی آشکار مطمئنا با برنامه ریزی قبلی صورت پذیرفته است.

جزئیات جدیدی از این فاجعه به نقل از شبکه مجازی میبد ما...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/10/4
نظر

به گزارش  روابط عمومی فرمانداری اردکان "احمد کمالی در آخرین روز کاری هفته گذشته با حضور در محل استقرار شبکه فعالین ازدواج شهرستان اردکان واقع در بافت قدیم از تلاشهای صورت گرفته در زمینه ازدواج در یکساله اخیر تقدیر نمود و در گفتگو با رییس این شبکه گفت :اجرای طرح تحکیم خانواده و ازدواج آگاهانه و پایدار در قالب فعالیت این شبکه بسیار موثر بوده و با توسعه فعالیت شفا انشا لله با کاهش سریع آمار طلاق مواجه خواهیم بود .
فرماندار اردکان ضمن ابراز خرسندی از روند برنامه های در حال اجرای این شبکه در زمینه اختصاص بودجه برای تجهیز ساختمان شفا و رفع مشکل تسهیلات واحدهای تولیدی تحت حمایت این شبکه قول پیگیری داد.
گفتنی است شبکه فعالین ازدواج در شهرستان اردکان از اواخر سال گذشته فعالیتهای خود را در راستای انجام ازدواج پایداروآگاهانه در قالب ارائه آموزشهای لازم قبل ،حین و بعد از ازدواج ،مساعدت در برگزاری مراسم عقد و عروسی ،تور ماه عسل و ...آغاز نموده و در حال حاضر از بین زوجهای جوان داوطلب، عضو گیری می نماید .


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/10/1
نظر

خانواده سید محمد خاتمی از تهران، انگلیس و آمریکا در ویلایی در ترکیه گرد هم آمدند.

خانواده سید محمد خاتمی، عاشورا و تاسوعای امسال را ویلایی در ترکیه گذراندند.

زهره صادقی همسر و سیدعماد پسر خاتمی سه شنبه 23 آذر ( 8 محرم) سال جاری عازم ترکیه شده و لیلا و نرگس دختران خاتمی نیز که به همراه همسرانشان در انگلیس و آمریکا ساکن هستند، خود را به جمع آنان در ترکیه رساندند اما از خود سید محمد خاتمی خبری نبود.

علیرغم اینکه به علت جمع بودن همه اعضای خانواده، پیش بینی میشد که سید محمد خاتمی نیز در جمع آنان در ترکیه حضور یابد، اما به دلایل نامعلومی وی حاضر به خروج از ایران نشد.

چندی پیش برخی رسانه ها از ممنوع الخروج بودن سید محمد خاتمی خبر داده بودند اما هیچ یک از مقامات این خبر را تایید یا تکذیب نکرده بود.

سفر گروهی خانواده خاتمی به ترکیه در حالی است که پیش از این اخباری از سفرهای خانوادگی فائزه هاشمی به چند کشور از جمله برزیل؛ و محمدرضا خاتمی و همسرش زهرا اشراقی به آلمان منتشر شده بود.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 89/9/30
نظر

 

مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی  امام خامنه ای :

*جوانان، هرجا آمدند و کار را به عهده گرفتند، روحیه شادابی، ایثار، فداکاری و خدمت بی‌منت و صادقانه را ترویج دادند.

*به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنید که جوانان برای به کارگیری استعدادهایشان و جبران عقب ماندگیهای موجود، میدان پیدا کنند .

*جوانان کشورمان از ظرفیت بالایی فکری برخوردار بوده و به همین دلیل برای  مدیریت کلان بسیار مفید هستند.

ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد:

*جوانان همواره پایه تحولات سازنده در کشور بوده و در هر مقطعی که جوانان وارد عرصه شده اند شاهد جهش های بلند در پیشرفت و تعالی جامعه بوده ایم

مقدمه و شرح :

کشور جمهوری اسلامی ایران برخوردار از مواهب طبیعی و خدادادی بی شمار است. بهره‌مندی از منابع غنی نفت و گاز، موقعیت مناسب استراتژیک، برخورداری از منابع طبیعی، پهنه وسیع جغرافیایی و دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی و مهمتر از همه نیروی انسانی مستعد و جوان، ایران را در موقعیتی استثنایی قرار داده است. بدیهی است بهره گیری از این توانمندی‌ها و استعدادها نیاز به برنامه‌ریزی مناسب و سازماندهی دقیق نیروی جوان، مومن و متخصص دارد.
اکنون که ایران اسلامی ما از حیث پرورش مدیران جوان مسلح به سلاح ایمان، آرمان های نظام اسلامی و علم روز، تلاش در جهت علمی تر شدن فضای مدیریت کشور و بهره گیری از دانش های روز و تخصص گرایی، زمینه سازی برای تحولات اساسی در عرصه های مدیریت و برنامه ریزی کلان کشور، تزریق افکار و اندیشه های نو و خلاق به سیستم مدیریتی کشور، دمیدن مستمر روحیه انقلابی به فضای مدیریت کشور و زنده نگه داشتن روحیه نوآوری و خلاقیت  بهره برده است ، جا دارد زمینه مساعدی برای جذب  و ورود جوانان به سیستم اجرایی کشور فراهم شود.

مخلص کلام :

اردکان ، شهر علم و ادب و فرهنگ ،شهری که همواره از وجود جوانان  نخبه و متخصص بر خود می بالد، اکنون که گامهای موثری در مسیر توسعه برداشته ، می طلبد که در مدیریت شهری و اجرایی خوداز وجود جوانان متخصص و نخبه و با ایمان بهره مند گردد.

در این مقطع زمانی که جابجایی و تعویض بسیاری از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان اردکان  یک ضرورت به نظر می رسد ، جادارد مسئولین رده بالای شهرستان  و استان  بابه کارگیری جوانان مومن و متخصص مسیر پیشرفت و سربلندی اردکان عزیز را هموار سازند.

یکی از عمده ترین مدیریت های شهری ، شهرداری هر شهر می باشد که متاسفانه چندی پیش موضوع اختلافات بین شهردار و شورای شهر منجر به استعفای شهردار وکیلی شد که به توضیح و تفسیر آن نخواهیم پرداخت ولی پیشنهاد می شود در این مقطع حساس ، شورای محترم شهر اردکان در انتخاب شهردار جدید موارد زیر را مد نظر داشته باشند:

1- جوان ، مومن و متدین

2- متخصص در امور شهری و عمران و توسعه

3- پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه

4- همراهی و همفکری با دولت خدمتگزار

5- آشنا به قوانین و نظام شهرداری

6- سابقه کاردرشهرداری و نظام مهندسی

...

 

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 89/9/30
نظر

نامه جمعی از جوانان دلسوز اردکانی که اخیرا به مراجع ذیصلاح ارسال شده

(به جهت رعایت احترام اعضای محترم شورای اسلامی شهر اردکان این نامه به طور اختصار و با حذف اسامی و برخی از بندها در اردکان نیوز درج می شود.)

شورای های اسلامی شهر و روستا پیشتاز قانونمداری و قانون مندی می باشند . حال اگر در روند فعالیت این نهاد مقدس خللی در قوانین جاری پیش آید چه کسانی مسئول رسیدگی می باشند.

هرچند در قانون مقدس جمهوری اسلامی ایران پیش بینی های لازم در این خصوص به عمل آمده ولی مراجع رسیدگی آنچنان که باید و شاید به وظایف خود عمل نمی نمایند.

چند نمونه :

1- بر اساس تبصره 2 ماده 26 قانون شوراهای اسلامی در صورتی که هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر یا روستا در محل حوزه انتخابیه سکونت نداشته باشند بلافاصله بایستی از سوی هیئات حل اختلاف استان رسیدگی و آن عضو سلب عضویت گردد.

  مدتها ست که یکی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر اردکان در اردکان سکونت ندارد و عدم سکونت ایشان در شهر اردکان محرز است ...

ولی دریغ از رسیدگی مسئولین ...

جوابگو کیست ؟

مسئول رسیدگی به اجرای قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی کیست ؟

2- بر اساس بند ط ماده 29 قانون شوراها معتادان به مواد مخدر و مصرف کنندگان مواد افیونی حق عضویت در شورای اسلامی شهر و روستا ها را ندارند...

آیا وقت آن نرسیده که شواهد ، سوابق و اسناد موجود رو شود ؟

جمعی از جوانان شهرستان اردکان در راستای احترام به قوانین مقدس جمهوری اسلامی آمادگی کامل دارند تا با ارائه سوابق و شواهد و اسناد در خصوص دو مورد فوق به هیئت محترم حل اختلاف استان در خصوص سلب عضویت از برخی اعضای شورای اسلامی شهر اردکان کمک نماید.

امید است با اجرای قوانین شاهد پیشرفت شهر اردکان باشیم.