مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/9/30
نظر
چرا تابش حاضر نشد در خوابگاه دانشجویی آموزشکده فنی و در جمع دانشجویان حضور یابد؟؟؟؟؟
چند خبر کوتاه از اردکان:
1- شنیده شده اخیرا نماینده مردم شریف اردکان در بازدید از خوابگاههای دانشجویی در جمع دانشجویان حضور می یابد و به مطالبات دانشجویی رسیدگی می نماید.
2- شنیده شده چند شب گذشته در راستای اجرای بازدید از خوابگاههای دانشجویی ، آقای نماینده قصد بازدید و حضور در خوابگاه دانشجویی آموزشکده فنی را داشتند. که بنا به دلایلی!!! این برنامه منتفی شد و لحظاتی قبل از شروع ملغی اعلام گردید.
3- شنیده شده در همان شبی که نماینده قصد حضور در خوابگاه دانشجویی آموزشکده فنی را داشته اند ، نمایشگاهی از حماسه 9 دی و شعارهایی در محکومیت فتنه و فتنه گران در خوابگاه دانشجویی آموزشکده از سوی بسیج دانشجویی تدارک دیده شده بود.
4- شنیده شده ، فردای آن روز کمیته انضباطی آموزشکده فنی مسئول بسیج دانشجویی این آموزشکده که مسئول برگزاری نمایشگاه فوق هم بوده است بنا به دلایل  محکمه پسندی محکوم به تعلیق از تحصیل شده است .
5- ... اخبار زیاد است مابقی طلبتان ...
 
اخبار مرتبط:
در این پست تعدادی از پیامهای خوانندگان خطاب به نماینده مردم شریف اردکان می آید که تماما در خصوص موضوع پیش آمده در جریان خوابگاه دانشجویی می باشد.
توجه: متنهای زیر پیام خوانندگان است خوانندگانی که شهروند اردکان هستند و اظهار نظر آزاد ، آزادی بیان ایجاب می کند که اردکان نیوز نظرات را درج نماید. (دیدگاه مردم صرفا دیدگاه اردکان نیوز نیست ، رد و تایید نمی شود):
علی اکبر 
آقای نماینده ازخودسوال کرده که چرادانشجویان برای حضورش اینچنین استقبال کردندومنبعدهم چه ها که نخواهندکرد.چرابرای حضوردرچنین جمعهایی ازقبل خبرچین میفرستدتااوضاع رارصدکنند.چطوربرنامه ای که ازقبل برنامه ریزی شده بود وقتی که اوضاع واحوال رابه گوشش رساندند یک مرتبه گفتندتازمان پروازنماینده به تهران وقت کم داریم!!!!نماینده نمی دانددانشجویان کمی پیش چه برسفارت روباه پیر آوردند.تابش یارومی رومی باش یازنگی زنگی ...نباش.
فطرس 
تابش جونم قربونم توبیش این هیکل گنده ات خجالت نمکشی.اقه ترسو.چطورمی خواهی جلوامریکا وانگلیس وایسی.اصلاحواسم نبودتابش خو مال این گفا نیس.پیش دوتا دانشجو جا زده ماچه توقعایی دارم.دانشجوی دلاور   راهت ادامه دارد
مجید 
سلام .یدوستان می دونیدیه شاخصه ویژه تابش  چیه؟اینکه درهیچ جمع پرسشگروعلی الخصوص دانشجویان آفتابی نمی شود.مگرسوال دانشجودرموردکیفیت غذای دانشجو وخوابگاه و...خواسته های صنفی .شاهداین مدعااسمی است که برای برنامه خودانتخاب کرده بود:خواسته های دانشجویان ازنماینده!!!!تابش جان توکه درپیام روزدانشجویت گفته بودی :دانشجوبایدسوال صریح وشفاف بپرسدومسئول فقط بایدپاسخ صحیح بدهد؟!!راستی دیداربادانشجویان دانشگاه آزادکه ازقبل برای فردااول دی برنامه ریزی کرده بودی راچرا لغوکردی؟میومدی می باختی ءحالاکه نیومدی هم باختی...آغ تابش
گمنام 
سلام اول اینکه عکسی یا پوستری روی دیوار نزدند دوم اینکه چنتا شعار زدن روی زمین مانند: انگلیس , آمریکا , اسرائیل , فتنه , رفیق بد , شیطان , نفس و ... اااای بابا چه به خود گرفتند راست گفتند قدیمیا اگه فوشو رو زمین بندازی صاحبشو پیدا میکنه    لعن الی عدوک یا بسیجی   ...صدای حل( هل) من ناصر حسیم(ع) هنوز بعد از قرن ها بگوش می رسد  عاشورائیان کجایید.

یا علی


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/9/30
نظر


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/9/29
نظر

دوستان آزاد اندیش ، دوستانی که بوق و کرنا می کنید که مسئولین پاسخ گوی مردم هستند ...

بنده به عنوان شهروند ، چند سئوال ساده از محضر یکی از بزرگان  و مسئولین شهر دارم،سئوال پرسیدن نشانه ابهام و مجهول بودن مطلبی در ذهن است، پس توهین نیست ، افترا نیست ، هتاکی نیست ، سرکوب و تخریب هم نیست ، تازه به دوران رسیده های متوهم حق ندارند سئوالات زیر را به عنوان موارد فوق در وبلاگهای سراسر حامی فتنه ی خود درج نمایند. 

لینک خبری در این خصوص...

مسئولی که سئوالات خطاب به ایشان است و خود بیش از هر کسی متوجه می شود ، در قبال  سئوالات ذهنی بنده که در زیر می آید راههای زیر را دارد:

الف: یا به سئوالات پاسخ شفاف و صریح بدهد.

ب:  یا صراحتا شنیده ها و ابهامات زیر را رد نماید و کاملا تکذیب کند.

ج: یا سکوت نماید که نشانه تایید خواهد بود.

همین وبلاگ و تنها همین وبلاگ محل پاسخ یا رد و تکذیب موارد زیر خواهد بود.( بدون سانسور ، بدون مصلحت اندیشی ، بدون فرافکنی )

توجه : جزییات کامل ، پشت پرده ها و وقایع کامل موارد زیر با اسامی و القاب و نشانی ها محفوظ می باشد ، فعلا سربسته تمام موارد ذکر می شود.

 

سئوال 1 : شنیده شده چند شب پیش یکی از مسئولین ، طبق هماهنگی! قرار بوده در محل  خوابگاه دانشجویی یکی از مراکز آموزش عالی اردکان در جمع دانشجویان حضور یابند( البته به قول خودشان نه برای تبلیغات ) ، ولی این برنامه به دلایلی اجرا نشده است ! آیا صحت دارد ؟ با بلی یا خیر پاسخ دهید.

سئوال 2 : شنیده شده قبل از حضور آن مسئول  در آن محل ، نماینده ای که یکی از اعضای دفترشان هم بوده است ، از طرف ایشان برای بررسی وضعیت و هماهنگی بیشتر به محل برگزاری برنامه مراجعه می کند و با مشاهده شرایط نامناسب ، برنامه منتفی اعلام می شود؟ آیا اینگونه بوده ! بلی یا خیر؟

سئوال 3: شنیده شده است ، در مکان فوق الذکر توسط جمعی یا یکی یا ... از دانشجویان مطالبی در قالب پوستر و تراکت و تصاویر و ... مطالبی در مورد فتنه ، سران فتنه ، ارتباط فتنه ومنافقین ، معرفی فتنه گران ، ... و نمایشگاه مختصری از حماسه 9 دی تهیه شده و در مسیر ورودی آن خوابگاه نصب گردیده و به اصطلاح فضای خوابگاه با ظاهر ضد فتنه و فتنه گران تزیین شده است ! و به قولی از اقوال ، در و دیوار و حتی کف راهرو و کف پله های آن خوابگاه هم با شعار های ضد فتنه گران و ضد منافق تزیین شده بوده است ، باز هم شنیده شده با گزارش این اوضاع توسط نماینده آن مسئول ، ایشان تصمیم به عدم حضور در خوابگاه مذکور گرفته اند.!!! (( یعنی فرار از فضایی که در آن فتنه و فتنه گران محکوم شده اند)) آیا محکوم کردن فتنه کار بد است ؟ آیا نمایشگاه سالگرد حماسه 9 دی که مردم ولایتی ایران آن را رقم زدند اشتباه است ؟ آیا شعار مرگ بر منافق و مرگ بر فتنه گر که شعار همیشگی رهبر و مردم ایران است ، شعار اشتباهی است ؟ آِیا آن مسئول این شعار ها را قبول ندارند که از این فضا فرار کرده اند ؟ ؟؟؟ آیا آن مسئول واقعا از به چالش کشیده شدن ترسیده است و از سئوال دانشجویان فرار کرده است ؟

سئوال 4: شنیده شده یکی یا جمعی یا ... از دانشجویان قبل از اجرای این برنامه ، مخالفت هایی نسبت به حضور این مسئول ابراز داشته و اعلام نموده که اگر آن مسئول بیاید ، بحث های جدی و چالشی به ویژه در مورد فتنه ، مطرح خواهیم نمود و باید پاسخ گو باشد.(( به نظر می رسد مسئول محترم که در همه جا به پاسخ گو بودن شهره آفاق است ، در اینجا از ترس پاسخ گویی و به چالش کشیده شدن ، عطای این برنامه را به لقایش بخشیده است )) آیا و اقعیت دارد؟ اگر ندارد رد کنید اگر واقعیت دارد جزییات را بیان نمایید؟

سئوال 5: بر این اساس که همیشه آذر از قشر دانشجو قربانی می گیرد ، باز هم شنیده شده که تنها چند روز پس از 16 آذر قربانی امسال از یکی از مراکز آموزشی اردکان انتخاب شده است ، و اینبار قربانی آذر ، قربانی چیست؟ قربانی ندانم کاری خودش ؟ قربانی لابی قدرت ؟ قربانی مدیریت ضعیف ؟ قربانی مصلحت اندیشی ؟ قربانی چه ؟ یکی جواب بدهد ...!!!

توضیح : شنیده شده یکی از دانشجویانی که مسئولیتی در نهادی ارزشی و رسمی در همان مرکز آموزشی هم دارد ، متولی برپایی مراسم فوق و نمایشگاه و مسئول نصب پوستر ها و تراکت های ضد فتنه و ضد منافق بوده است ، فردای آن روزی که آن مسئول از زیر بار آن مراسم فرار کرده است ، آن دانشجو به کمیته انضباطی کشیده شده و بنا به دلایل متعدد که ظاهرا محکمه پسند هم می باشد با حکمی تعجب بر انگیز ... ( آه آه آه ) محکوم شده و ... قربانی شده ! آیا واقعیت دارد!؟ آیاتقارن زمانی برپایی کمیته انضباطی آن دانشجو و محکومیتش با واقعه نا امن سازی مراسم برای آن مسئول اتفاقی بوده ؟ یا اینکه کاملا با هم ربط داشته است؟

سئوال 6: شنیده شده جلسات متعدد و سفارشات و تهدیدات مکرر از سوی لابی قدرت برای پیگیری و تنبیه آن دانشجوی ((( به زعم آنها گستاخ ))) تشکیل شده ، آیا صحت دارد؟

سئوال 7: برخیها تهدید به اخراج شده اند؟ آیا صحت دارد؟ ازمقامات بالا دستی هم تذکرات موکد روانه شده آنهم به سفارش سر سلسله لابی قدرت ! آیا صحت دارد ؟ خیلی از اعضای آن کمیته انضباطی علنا و رسما اعلام نموده اند که فشار اطرافیان فرد خاص( لابی قدرت) در میان است ! آیا صحت دارد؟ آیا آن دوستان دورغ می گویند ! آنهم در روز روشن !

سئوال 8: شنیده شده پس از آنکه آن مسئول خاص و با استفاده از فشار لابی قدرت خود ، به مقصود رسیده ، نامه ای تنظیم و به آن مرکز آموزش عالی فرستاده که در این موضوع به طرفداری از دانشجو پرداخته ( نفاق یعنی همین : از آن طرف فشار و تهدید از این طرف نامه فدایت شوم ) و در آن نامه اذعان داشته که من از حق شخصی خودم !!!!! از این دانشجو می گذرم .

آیا واقعیت دارد؟؟؟ اگر واقعیت دارد ! حق شخصی آن مسئول در قبال این دانشجوی مثلا خاطی چیست؟؟؟ شفاف بیان فرمایید.

سئوال 9 : با تفاسیر مبهم و بی جواب فوق ، عده ای می خواهند ، موضوع را جور دیگری بیان نمایند ، اگر واقعیت چیز دیگری است مسئولین و مطلعین بی طرف و غیر مغرض شفاف و صریح بیان نمایند تا در همین وبلاگ درج شود.

سئوال 10 : چندی پیش همایشی در اردکان برگزار شد ، پر سرو صدا و پر حاشیه ، آنجا هم لابی قدرت ، خودی نشان داد تازه در وبلاگها و سایتهای بوقچیشان موضوع کاملا عکس جلوه داده شد ، واقعیت چه بود؟ در همین وبلاگ عاجزانه خواستیم ، کسی بی طرفانه موضوع را شرح دهد که نشد که نشد ... الان جواب بدهند ، برای نمونه تنها یک مورد را از آن همایش سئوال می کنیم : شنیده شده ، آنجا هم با تهدید و اجبار ، برگزار کنندگان را مجبور کردند پیام فردی خاص خوانده شود. ( تاجایی که یکی از اعوان فرد خاص برگزار کنندگان را تهدید کرده که اگر اجازه ندهید پیام فرد خاص خوانده شود مهمان مراسم را می بریم و نمی گذاریم سخنرانی کند !!! ) آیا واقعیت دارد؟؟

سئوال زیاد است ...

ولی سئوال آخر : حفظ و نگهداری و کسب : پست و مقام ، ثروت و مکنت ، دنیا و مسئولیت ، کرسی و صندلی ریاست ، ... به چه قیمتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ضمنا از همین الان برخی ها تهدید کرده اند و در این موضوع مبارز طلبیده اند ، همیشه واقعیت آن نیست که شما ها رو می کنید ، دیگر قرار نیست اجازه بدهیم توهمات و سیاه نمایی و تحلیل های مزورانه و منافقانه به عنوان واقعیت به خورد مردم شریف داده شود ... اینبار ایستاده ایم ، به بلندای سوگندمان در برابر خون شهدا ... اینبار قرار داریم در صورت بهره برداری و عوامفریبی لابی قدرت و اعوان و انصارش ، جزییات کامل این واقعه را به استحضار مردم شریف برسانیم  توجه داشته باشید که مطالب فوق کاملا سربسته و بدون ذکر نام و عناوین و مسئولیت ها و نشانه ها و ... بود ، اگر شفاف سازی نشود ، اگر بهره برداری غلط از این موضوع بشود ، اگر ظلمی در حق دانشجویی روا شود ، اگر قداست ارزشی ترین نهاد در دانشگاه خدشه دار شود  ، کوس رسوایی خیلی ها را به صدا در خواهیم آورد ... این گوی و این میدان ...


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/9/29
نظر

فقط برای یاد آوری:  مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ، بعد ازجریان فتنه سال 88 مکرر در دیدارها و سخنرانی ها خود به  ابعاد مختلف موضوع فتنه  می پردازند. به نظر می رسد این تذکر و یاداوری مداوم رهبری ضمن  آنکه نشان دهنده دل پر درد    ایشان از برخی از خواص و فتنه گران می باشد. بیشتر بدین خاطر است که مبادا لحظه ای غفلت کنیم و عمق فاجعه ی تاسف باری که فتنه گران به وجود آورده اند را از یاد ببریم.باید هوشیار باشیم ،اگرچه کار فتنه و فتنه گران تمام شده، اما دشمن این آب و خاک بیکار ننشسته و بی شک در حال طراحی فتنه های پیچیده تر است.
 مثالی برای نمونه :  رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای در سالگرد تاسیس بسیج به موضوع فتنه گران اشاره فرمودند:
دیدید بعضى‌ها نتوانستند واقعیاتِ جلوى چشم را ببینند، نتوانستند تشخیص بدهند. در فتنه‌ى طراحى‌شده‌ى پیچیده‌ى سال 88 حقایقى جلوى چشم مردم بود؛ نگذاشتند یک عده‌اى این حقایق را ببینند، بفهمند؛ ندیدند، نفهمیدند. وقتى در یک کشور فتنه‌گرانى پیدا میشوند که براى جاه‌طلبى خودشان، براى دست یافتن به قدرت، براى رسیدن به اهدافى که به صورت آرزو در وجود خودشان متراکم و انباشته کردند، حاضر میشوند به مصلحت یک کشور، به حقانیت یک راه پشت کنند و لگد بزنند؛ کارى میکنند که سردمداران غربى و دشمنان درجه‌ى یک ملت ایران به هیجان مى‌آیند و سر شوق مى‌آیند و از آنها حمایت میکنند، این یک حقیقت روشن است؛ این چیزى نیست که وقتى نور هست، انسان آن را نبیند؛ اما بعضى ندیدند، بعضى نمى‌بینند، بعضى درک نمیکنند؛ بعضى به خاطر ظلمت دل، حتّى درک هم میکنند، اما حاضر نیستند به این فهم ترتیب اثر بدهند؛ اینها همه عوارض هواى نفس است؛ اینها همه نتیجه‌ى امر و نهى همان فرعون درونى ماست، همان فیل مستِ هوى‌ و هوس است که شرع مقدس چکشى از تقوا و ورع به دست مؤمن میدهد که بر سر این فیل مست بکوبد و او را آرام کند. اگر توانستیم این را در وجود خودمان آرام کنیم، آن وقت دنیا نورانى خواهد شد، همه چیز را مى‌بینیم، چشم ما مى‌بیند؛ اما وقتى هوى‌پرستى باشد، نمى‌بیند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 90/9/28
نظر

هنوز چند روزی از  روز دانشجو نگذشته است ...

فقط سربسته می گوییم ... چون جزییات پشت پرده  روشن نیست ...

اینجا اردکان : و اینجا باز هم انفعال در برابر لابی قدرت ... باز هم اعمال دیکتاتوری ... بازهم حذف  فیزیکی مخالف ... بازهم سرکوب نیروهای ارزشی ...

وااااااااااااای اگر واقعیت داشته باشد...

شایع است که دانشجویی در اثر فشارهای غیر معقول لابی قدرت از سوی کمیته انضباطی محکوم به تعلیق از تحصیل گردیده است ...

جزییات پس از بررسی و تایید در همین وبلاگ درج خواهد شد...

------------------------------------------------------------------------------------------

لینک های خبری مهم :

تغییر موضع خاتمی در کمتر از یک ساعت

 

اگر واقعیت داشته باشد...!!!
سئوالات کنکور ، سری جدید(آشنایی با قانون شوراهای شهر)
اخبار و لینک ها ...
جهان نیوز: ستون گفت و شنود کیهان و تابش...
نامه ای از استاد پورروستایی...ختم کلام...
نخ های نامریی و کارگردان
مردمی بودن!
نشست خبری شهردار و شورای اسلامی شهر اردکان
استقبال پر شور مردم یاسوج از رئیس جمهور
شهادت نوزاد 5 روزه بحرینی + تصاویر


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 90/9/27
نظر

سئوالات کنکور ، سری جدید(آشنایی با قانون شوراهای شهر )(طنز)

    1- حکم شهردار انتخابی شورای شهری پس از چه مدت توسط استاندار آن استان امضاء می شود؟

الف)طبق قانونی که گردنها در برابر آن از مو باریک تر است ، 10 روز      

ب) طبق قانونی که دیگران اشتباه می خوانند ، هفت هشت ده ماه

ج) ما که قانون مانون سرمون نمی شه ، الان به فلانی می گم زنگ بزنه  مجبور می شه امضاء کنه ، کارش گیره ، باید امضاء کنه

 

2- براساس مواد 26-29 و 81  قانون شوراها ، اگر برخی از اعضای شورای اسلامی یک شهری سلب عضویت شوند ، چه می شود؟

الف) شورا با تعامل و جدیت بیشتری با همین اعضای سلب عضویت شده به حیات خود ادامه می دهد

ب) شورا با عین حالی که برخی اعضایش سلب عضویت شده اند بر انتخاب شهردار خود اصرار ورزیده و باز هم تن به ماده 71 قانون شوراها نمی دهد

ج) سلب عضویت نیست مجید دلبندم اون صلب عضویته یعنی نسل اندر نسل باید تو شورا بمونن ، بازم حرف گنده تر از دهنت زدی !!!

 

3- طبق ماده 26 قانون شوراها سکونت دائم اعضای شورای شهر به چه معناست؟

الف) عضو شورا  برخی وقتها طلوع و غروب شهرش را با چشمان خود بدون عینک ببیند.

ب) هفته ای دو سه روز طلوع و غروب شهرش را در شهری دیگر ببیند.

ج) اگر هوا ابری باشد استفساریه قانون را باید از گوگل سرچ نمود.

 

4- " من ساکن شهرم هستم " یعنی ...

الف) من که نمی تونم خونوادمو تو شهر دیگه ای رها کنم بشینم طلوع و غروب شهرمو ببینم

ب) طلوع و غروب شهرم از خونه زندگیم که تو یه شهر دیگه اس مهمتره

ج)یعنی من در شهرم ساکن هستم و مثل حرف ساکن با کمک حرکت حرف ماقبلش خوانده می شوم

 

5- گفتن جمله " مث بچه آدم باش " به خبرنگاری قبل از یک " نشست خبری " یعنی ؟

الف) گربه برقصونی ، پلنگ میاریم وسط میدون

ب) موش موشک آسه بیا آسه برو که گربه شاخت نزنه

ج) مث بچه آدم ، پفک می خوای بگو برات بخرم ، دیگه چرا هی غر می زنی

 

6-بر اساس تبصره 2 ماده 26 قانون شوراها ، سرپرست یه جایی که قبولشدگان کنکور در آنجا به تحصیل مشغولند ، می تواند...

الف) دانشجویان برای سلب نشدن عضویتش از شورا سرپرست بودنش را کتمان نمایند

ب) سلب عضویت خود در شورا را از دانشجویانش مخفی نگه دارد

ج) اگه از رو نعش یارو هم رد بشی حاضر نیست ... خب نیست دیگه اینقده ماده قانون ماده قانون نکن ...

 

7- بر اساس بند ط از ماده 29 قانون شوراها ...

الف) آخه شقد کلمه شلب عژویت رو تکرار می کنی

ب) برخی اعضا باید همه جا باشن،پای بساط،زیر بیرق سوق الجدید،پشت مرکب سفید

ج) یک شب که هزار شب نمی شه...

 

8- بر اساس قوانین شورا ها ...

الف) همه پروژه های شهری  می توانند نماد تبلیغات انتخاباتی تبدیل شوند

ب) تبلیغات انتخاباتی  امر مهمی است شما غصه آن را نخورید

ج) غصه امر مهمی است شما آن را صرف تبلیغات انتخاباتی نکنید

 

9-اگر در شهری "نشست خبری " برای شورای آن شهر برگزار شود ، علت غیبت اعضا چه می تواند باشد؟

الف) بابا تاژه اولشه ، کژا می خوااااای بری ، بمون شفا کنیییییییم

ب) عدم اعمال قوانین : غیبت بیشتر از یک شانزدهم  ،نمره صفر میان ترم ، مشروط شدن

ج) بنده وکیلم ... عروس رفته گل بچینه ...

 

10- اگر شورای شهری نماد نقض صریح قوانین باشد...

الف) مسیر قانون از مو باریک تر و از شمشیر برنده تر است ، یعنی کشک

ب)مراجع ذیصلاح ، پس از بررسی های لازم و اصرار و تذکرات مکرر لابی های قدرت ، مشکلی نخواهند یافت

ج) فشار لابی قدرت بعد از هفت هشت ده ماه اثر خود را نمایان می سازد

 

ادامه دارد...


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 90/9/26
نظر

نامه ای از استاد حجت الاسلام والمسلمین شیج جواد پورروستایی...ختم کلام...

( این نامه از سوی استاد بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد پورروستایی ارسال شده و حاوی مطالبی بسیار حساس و ارزنده  در خصوص بد اخلاقی ها و کشمکشهای فضای مجازی شهراردکان در روزهای اخیر بوده و مطالبی درخصوص امام جمعه سابق اردکان را در خود دارد ... برای خواندن  کامل این نامه اینجا کلیک کنید...)

خطبه نماز جمعه اردکان - 25 آذر ماه 90

امام جمعه اردکان : بر خلاف برخی تصور‌ها مردم اردکان ولایتمدارند

نخ های نامریی و کارگردان
مردمی بودن!
نشست خبری شهردار و شورای اسلامی شهر اردکان
استقبال پر شور مردم یاسوج از رئیس جمهور
شهادت نوزاد 5 روزه بحرینی + تصاویر
سامری های امروز ...
ریگی به کفش یا کفشی به ریگ ...
بازخوانی بیانات رهبری در خصوص ساکتین ...

جهان نیوز: ستون گفت و شنود کیهان و تابش...

خبرهای فرهنگی و قرآنی اردکان :

افتتاحیه دوره های تربیت معلم قرآن کریم در اردکان    

کلاسهای آموزشی3  دوره تربیت معلم  قرآن کریم در اردکان آغاز شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسه قرآنی نور الزهرا(س) این شهرستان و به دنبال برگزاری آزمونهای ورودی3  دوره تربیت معلم  قرآن کریم با حضور 75 نفر از قبولشدگان آغاز شد.

در مراسم آغازین این دوره که در سالن امام علی(ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان با بیان انواع علوم به علم قرآن کریم و شاخه های مختلف آن اشاره کرد و خیر و سعادت دنیا و آخرت را در گرو انس با قرآن و فراگیری علوم قرآنی دانست ، ایشان در ادامه تربیت کادر متخصص در جهت هماهنگ سازی آموزش قرآن در سطح کشور را از اهداف برگزاری این دوره ها اعلام نمود.

 قانعی مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان  با اشاره به اهمیت فراگیری و آموزش قرآن کریم در سطح جامعه اسلامی توفیق خدمت در آستان قرآن کریم را توفیق الهی دانست.

ایشان در ادامه با بیان احادیث و روایاتی شان و مقام والای مربی قرآن را تشریح و به توضیح خصوصیات دوره پرداخت.

این دوره ها به مدت 120  ساعت آموزشی ادامه خواهد داشت و امید است تا نیمه اسفند ماه به اتمام رسد.

شرکت کنندگان در این دوره که شامل 50 نفر از خواهران و 25 نفر از برادران می باشند،  پس از گذاران کلاسهایی شامل قرائت , تجوید , روش تدریس روخوانی , تفسیر و احکام و آداب تلاوت قرآن کریم ، روش ها و فنون علمی و عملی تدریس ، رسم المصحف ، اخلاق معلمی  و قبولی در آزمونهای پایانی موفق به دریافت گواهینامه تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم می شوند .

جلسه فرهنگی ستاد اقامه نماز اردکان

برگزاری طرح های فرهنگی و ترویجی در خصوص نماز از مصوبات این جلسه بود.

در جلسه ای که به دعوت ستاد اقامه نماز شهرستان اردکان در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد ، کلیات طرح های ترویجی و تبلیغی در موضوع نماز به تصویب رسید.

برگزاری 6 مورد نشست خانواده ونماز ، برگزاری 10 موردنشست دانش آموزی نماز ، اجرای طرح آموزشی مروجان فرهنگ نماز ، اجرای طرح آموزشی شایستگان نماز ، برگزاری مسابقات کتاب خوانی و تالیف نماز از جمله طرح های مورد بررسی دراین جلسه بود.

اداره تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش ،بهزستی و کمیته امداد همکاران ستاد اقامه نماز در اجرای طرح های فوق اعلام شدند.

طرح های ترویجی و تبلیغی نماز از ابتدای دی ماه تا پایان بهمن امسال در سطح شهرستان اردکان اجراخواهد شد.

دغدغه های اصحاب مطبوعات از فعالیتهای فرهنگی شهرداری و شورای شهر اردکان

در نشست خبری شهردار و شورای شهراردکان اغلب خبرنگاران و اصحاب مطبوعات در موضوع فعالیتهای فرهنگی سئوالاتی مطرح نمودند.

پنجشنبه شب گذشته در جلسه ای 4 ساعته باعنوان نشست خبری ، اصحاب مطبوعات ، خبرنگاران و نویسندگان رسانه های مجازی شهرستان اردکان ، مهمان شهردار ورئیس شورای شهرستان اردکان بودند.

در این نشست خبری علاوه بر سئوالات و مطالبی پیرامون فعالیتهای عمرانی و خدماتی شهرداری اردکان ، خبرنگاران و اصحاب رسانه ، پیرامون فعالیتهای فرهنگی شهرداری و شورای شهر نیز سئوالاتی مطرح نمودند.

در دغدغه های فرهنگی اصحاب رسانه نشان از اهمیت این موضوع در شهر علم و ادب و فرهنگ دارد.

قابل ذکر است شهردار اردکان در پاسخ به مطالبات و دغدغه های فرهنگی مهمانان فعالیتهای در دست اقدام شهرداری را به شرح زیر خلاصه نمود.

تصویب و راه اندازی نهاد فرهنگی در کنار روابط عمومی در شهرداری - طراحی و ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی و ورزشی در محل کارگاه فعلی واقع در ابتدای خیابان شهید باهنر – هماهنگی در برگزاری نمایشگاههای کتاب در محل پارک شهر در مناسبتهای مختلف – تبلیغات میدانی به مناسبتهای مختلف و گرامیداشت مناسبتها - طراحی و ساخت باغ زیتون به عنوان بزرگترین بوستان اردکان به نام 420 شهید اردکان – در دستورکار بودن فعالیتهای فرهنگی که به زودی از سوی روابط عمومی شهرداری اردکان اعلام می شود.

کارکنان ادارات اردکان در دروه آموزشی مهدویت شرکت خواهند کرد

دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان دولت با عنوان مهدویت وحکومت مهدوی از اواسط دیماه آغاز خواهدشد.

بنا به اعلام اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، ثبت نام از متقاضیان دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان دولت با موضوع مهدویت وحکومت مهدوی ، از ابتدای دیماه آغاز خواهد شد.

قرار است دروه آموزشی فوق از نیمه دیماه آغاز وطی 20 جلسه ادامه داشته باشد.

این دوره قرار است ازنیمه دی ماه همه روزه از ساعت 13 تا 5/14 در محل سالن نماز خانه فرمانداری اردکان برگزار شود.

این دوره از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزاری می شود و شرکت در آن منوط به معرفی از سوی ادارات و نهادهای دولتی شهرستان بوده و شرکت کنندگان دراین دوره در صورت قبولی در آژمون پایانی موفق به دریافت گواهینامه 20 ساعت آموزش کارکنان دولت می شوند.

معرفی جلسات قرآنی اردکان برای درج در سایت تلاوت

40 مورد از جلسات فعال و تخصصی قرآنی اردکان برای معرفی و درج در سایت تلاوت معرفی شدند.

در راستای نشر و ترویج قرآن کریم و معرفی جلسات تخصصی و فعال قرآن کریم در سراسر کشور ، اسامی و مشخصات 40 مورد از جلسات قرآنی تخصصی و فعال اردکان برای درج مشخصات آنها در سایت تلاوت ارسال شد.

قابل ذکراست جلسات معرفی شده در زمینه ها ی قرائت ، تفسیر و حفظ قرآن کریم فعال می باشند.

علاقمندان به شرکت در برنامه های تخصصی قرآن کریم می توانند با مراجعه به سایت سازمان دارالقرآن الکریم کشور به نشانی (www.telavat.com  ) از مشخصات و زمان و مکان برگزاری این جلسات مطلع شوند.

قابل ذکر است بیش از 140 جلسه قرائت ، تفسیر وحفظ قرآن کریم در اردکان به صورت هفتگی برگزارمی شود که تنها 40 مورد از آنها به صورت تخصصی به فعالیت مشغولند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 90/9/26
نظر

برای مطالعه تیتر های قبلی روی هر کدام کلیک فرمایید...

نامه ای از استاد حجت الاسلام والمسلمین شیج جواد پورروستایی...ختم کلام...
نخ های نامریی و کارگردان
مردمی بودن!
نشست خبری شهردار و شورای اسلامی شهر اردکان
استقبال پر شور مردم یاسوج از رئیس جمهور
شهادت نوزاد 5 روزه بحرینی + تصاویر
سامری های امروز ...
ریگی به کفش یا کفشی به ریگ ...
بازخوانی بیانات رهبری در خصوص ساکتین ...

سایت خبری جهان نیوز نوشت : ... روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: 

گفت: محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون اقلیت مجلس گفته است «هیچ فردی با عنوان اصلاح طلب در انتخابات نهم شرکت نخواهد کرد».
گفتم: یعنی ایشان در انتخابات مجلس نهم شرکت نمی کند!
گفت: تابش می گوید که خودش و سایرنمایندگان فراکسیون اقلیت در انتخابات شرکت می کنند.
گفتم: پس منظورش این است که ایشان و بقیه نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس اصلاح طلب نیستند.
گفت: نه بابا! می گوید بدون تابلوی اصلاحات در انتخابات مجلس نهم شرکت می کنیم!
گفتم: یعنی به وطن فروشی مدعیان اصلاحات اعتراف کرده و از آنها بیزاری جسته اند؟!
گفت: چه عرض کنم؟! مثل اینکه خودشان هم نمی دانند چه می گویند. بدجوری گیج شده اند!
گفتم: یارو اسکناس 50 تومانی جعل کرده بود دستگیرش کردند. با تعجب از افسرنگهبان پرسید؛ آخه چطوری متوجه شدید که اسکناس ها جعلی است؟ و افسرنگهبان گفت؛ مرد حسابی! به متن روی اسکناس نگاه کن! جلوی دانشگاه تهران بلال فروشی و جیگرکی کجا بود؟!


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 90/9/25
نظر

از سوی استاد بزرگوار جناب حجت الاسلام والمسلمین جواد پورروستایی نامه ای برای ایمیل اردکان نیوز ارسال شده که عینا نامه ایشان درج می گردد.

بسمه تعالی

جناب آقای قانعی. (وبلاگ اردکان نیوز). با سلام و آرزوی سلامتی. درباره مباحث جاری بین وبلاگ‌نویسان اردکانی و اتهام هر یک به دیگری مبنی بر بداخلاقی در فضای مجازی، یادداشتی تقدیم می‌کنم. از آنجا که در وبلاگم درباره مسائل محلی نمی‌نویسم،‌ از شما تقاضا می‌کنم بر نگارنده منت گذاشته و آن را درج نمایید. طبعاً مسئولیت حقوقی و اخلاقی تمام مطالب یادداشت حاضر به عهده اینجانب است.

مطالب را طی 10 بند به همشهریان و فعالان فضای مجازی شهر تقدیم می‌کنم و پذیرای هر نوع انتقادی هستم؛ از طریق نظرات این پیام در وبلاگ، از طریق وبلاگ خودم یا از طریق ایمیل. تلاش کرده‌ام از طولانی شدن پرهیز کنم، اما انتظار دارم خواننده محترم با حوصله،‌ هر چند با نگاه انتقادی همه آن را بخواند.

1.    اردکان زادگاه مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی است. پیر روشن‌ضمیر و زنده‌دلی که سالیانی در کمال خلوص و صفا و صمیمیت با مردم این شهر زندگی کرده و مردم خاطرات خوبی از این عالم فرزانه دارند. شاید به جرأت بتوان گفت که کسی نمی‌تواند اندک تردیدی در این نکته داشته باشد. به تبع ارادت مردم به بزرگ خاندان خاتمی، اعضای این خانواده نیز از سوی مردم کوچه و بازار تکریم می‌شوند. اما این تکریم و اردات، بسیاری را به اشتباه انداخته است؛ اعم از برخی همشهریان سیاسی، سیاسیون کشوری و آنانی که کم و بیش از مواضع سیاسی خبر دارند و نامی از اردکان می‌شنوند. یعنی در اثر مشاهده این احترام و تکریم خاندان خاتمی، برخی را توهم برداشته که مردم اردکان مرید جناح چپ یا همان اصلاح‌طلبان هستند. در حالی که هر کس بین مردم زندگی کرده باشد و با آنها به گفتگو پرداخته باشد، به راحتی تفکیک بین تکریم خاندان خاتمی و برائت مردم از مواضع دینی و فرهنگی اطلاح‌طلبان را می‌بیند. (به اقتضای اطلاعاتم و در این یادداشت، به مباحث سیاسی و اقتصادی کار ندارم). دوست بزرگوارم آقای طالب‌پور برخی از حرفهای آنها را اخیراً در وبلاگ خود درج کرده است. خوانندگان محترم اگر این ادعا را در این زمینه قبول ندارند، می‌توانند برخی از این سخنان و مواضع را با لوازمش برای مردم شرح دهند تا ببینند واکنش مردم چیست. راهپیمایی باشکوه نهم دی گوشه دیگری از شواهدی است که ادعای فوق را اثبات می‌کند.

2.    درج مطلب در وبلاگ بدون اعلام هویت نویسندگان در قوانین فعلی ایران جرم تلقی نمی‌شود؛ همچنان که به نظر نمی‌رسد نفس این کار، خلاف اخلاق یا منطق باشد. قضاوت درباره خلاف اخلاق یا منطق بودن مباحث و مندرجات، در گرو خواندن مطالب وبلاگهاست.

3.    شخصاً طولانی کردن مباحثات درباره امام جمعه سابق را به هر دلیل به صلاح نمی‌دانم اعم از آنکه به مظلوم‌نمایی می‌پردازد و آنکه به فاسق‌پردازی مشغول است.

4.    تصمیم‌گیری نهایی درباره استمرار امامت جمعه فرد یا تغییر او، به عهده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور است. طبیعی است با توجه به این که نهاد امامت جمعه،‌ نمایندگی از ولی فقیه را بر عهده دارد و بیان کننده مواضع نهاد رهبری است، طبعاً کسی که در این مسیر اختلاف مواضع روشنی با رهبری داشته باشد،‌ نمی‌تواند نمایندگی ولی فقیه را در جایی به عهده داشته باشد. چنین فردی آزاد است طبق قوانین جاری کشور هر جای دیگری خواست حرفش را بزند. درباره پیشنهاد امامت جمعه نائین به آقای دیداری، بر فرض صحت، آن را راهی می‌دانم که شورای سیاستگذاری برای سامان دادن وضع فعلی اردکان تدبیر کرده است؛ اما این که ایشان در آنجا چه عملکردی خواهند داشت،‌ بر می‌گردد به کسانی که اطرافش جمع شوند.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور انواع نظرات و گزارش‌های نهادهای مسئول را می‌شنود و گزارشها و حمایتها و مخالفت‌های مردمی را می‌بیند و در نهایت با توجه به مصالح نظام تصمیم می‌گیرد. طبعا درباره همه گزارشها تحقیق و بررسی لازم انجام می‌شود. لذا اگر کسی به خاطر گزارش عملکردش برکنار شد، نباید جز خود و اطرافیانش کسی را مقصر بداند.

5.    پیامبر اکرم (ص) دو نفر را در حالی دید که به یکدیگر فحش می‌دهند. هر دو را مذمت کرد و در ادامه فرمود: آن کس که شروع کننده بوده گناه بیشتری دارد. استدلال کسانی که علیه عملکرد امام جمعه سابق می‌نویسند آن است که پس از تغییر امام جمعه، انتظار این بود که افرادی نظام و دیگران را متهم نکنند یا حداقل پس از فرونشستن عصبانیت اولیه، دوباره این آتش را شعله‌ور نکنند. اما آن گاه که مشاهده کردند عده‌ای با مظلوم‌نمایی و کتمان برخی حقایق در صدد بازیابی جایگاه فرد هستند، تصمیم گرفتند که برخی حقایق را اعلام کنند تا جلوی مظلوم‌نمایی و تهمتهای ناروا به مخالفان گرفته شود. تا این جای کار ایرادی ندارد و اگر اشکالی وجود داشته باشد، دوطرفه است. به نظر می‌رسد اگر اتهام بداخلاقی به این دلیل متوجه این گروه شده باشد تهمت ناروایی است. امیر المؤمنین می‌فرماید: ردوا الحجر من حیث جاء؛ یعنی سنگ را به همان جایی که آمده برگردانید. مضمون این روایت به صورت ضرب المثل درآمده: کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است. اما اگر این اتهام به خاطر محتوای وبلاگ است باید آن را خواند و نادرستیهای آن را نشان داد. در دوران امامت جمعه آقای دیداری، ‌اینجانب نماینده طلاب اردکان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بودم و در نتیجه، گزارشهای متعدد مردمی، طلاب، نهادها و مسئولان امنیتی و نظامی و انتظامی شهر درباره ایشان به دستم می‌رسید. از قضیه هیأت امنای حسینیه توت و عملکرد آقای دیداری در این زمینه گرفته تا صحبتهای ایشان در حوزه علمیه خواهران و دروغ بزرگی که به آیت الله سید احمد خاتمی نسبت داد. و بسیاری از قضایا که به هیچ وجه نمی‌توان آنها را علنی کرد و به مصلحت نظام و روحانیت نیست. به عنوان کسی که از قضایا مطلع بوده،‌ شهادت می‌دهم که تاکنون دروغی در این وبلاگ ندیدم. گرچه تأکید می‌کنم ادبیات آن و حتی انتشار این مطالب را نمی‌پسندم. اما خوب است افرادی که نویسندگان وبلاگ را بد اخلاق می‌دانند به مطالب آن پاسخ دهند نه این که هر کدام دیگری را متهم کند. در فضای سوال و جواب، حقیقت روشن می‌شود و مردم نشان داده‌اند که جویای حقیقت‌اند.

6.    علنی کردن مخالفت برخی طلاب و مردم با آقای دیداری توسط خود ایشان صورت گرفت؛ در نماز عید فطر سال گذشته. در آن خطبه بی‌محابا برخی طلاب را به دروغ‌گویی و تهمت متهم کرد اما تنوانست یک دروغ یا تهمت را نشان دهد. اینجانب از کسانی بودم قبل از آن خطبه،  طی نامه‌ای صراحتا انتقادات طلاب را به ایشان منتقل کردم اما پاسخی نشنیدم. آزاداندیشی ایشان در خطبه نماز جمعه در واکنش به اقدام امثال بنده، با انتساب دروغ و تهمت نشان داده شد و ما که سوابق را می‌إانستیم اصلاً متعجب نشدیم. اما آیا بداخلاقی‌ها از آن جا و در خطبه و در میان جمع زیادی از مردم شروع نشده؟! آن هم در جایی که ندای دعوت به تقوا باید بیاید. اگر اینها را بداخلاقی بدانیم، چرا در آن وقت صدای مدعیان اخلاق درنیامد؟ آیا اخلاق و رعایت آن نسبی است و برای دیگران ضرورت دارد و آن کس که با حضرات همفکر باشد از شمول این اصل استثناء می‌شود؟

7.    توصیه می‌کنم یک بار دیگر متن وبلاگهایی که به توصیف مخالفان آقای دیداری می‌پرداخته‌اند و اکنون نیز مشغول‌اند، بخوانید و قضاوت کنید که کدام متنها اخلاقی‌تر و کدام بداخلاقی‌ است. آنها مخالفان ایشان را با تعابیری نواختند که حتی نقل آنها نیز قلم را شرمنده می‌کند. بارها قصد داشتم که شخصا برای این صاحبان قلم نکاتی بیاورم اما به هر دلیل از آن منصرف شدم؛‌ گرچه برای برخی طی نظر خصوصی و البته با ذکر نام گوشزد کردم که این‌گونه تعبیر برای مخالفان فکری شما خوب نیست. اما چه می‌شود کرد که متأسفانه خیلی از ما کور خود و بینای مردم هستیم.

8.    اما آنچه ابهام قضایا را بیشتر می‌کند،‌ عملکرد آقای دیداری پس از برکناری از مقام امامت جمعه است. ایشان پس از برکناری روالی را پیش گرفت که شاید در طول تاریخ سی ساله انقلاب و نهاد امامت جمعه بی‌نظیر یا کم‌نظیر باشد. نه مدارک و اسناد را تحویل داده نه حسابها را تسویه کرده و نه حتی محلی که به طور سنتی محل اقامه نماز توسط امامت جمعه بوده، تحویل داده است. سوال این است که اگر این برخورد با خود ایشان صورت می‌گرفت، ‌واکنش‌شان چه بود. بسیاری از کسانی که از حوادث و جریانات اطلاع نداشتند،‌ با نگاه به همین عملکردهای ایشان، از ایشان برگشته‌اند و روال ایشان را روال کاملا ناپسندی دانسته‌اند. بهتر بود آقای دیداری اگر آنچنان که برخی ادعا می‌کنند جایگاه علمی در قم داشته (البته ما که قم هستیم ندیدیم) به قم برگردد و به اشتغالات علمی مشغول شود و همه پل‌های پیش رو و پشت سر را خراب نکند و بیش از این بذر اختلاف میان مردم و روحانیت نپاشد؛ و البته می‌دانم کسانی که منافعشان در سایه وجود آقای دیداری در شهر تأمین می‌شود، وسوسه می‌کنند که بماند. بماند و ببینیم چه می‌شود.

9.    به نظر می‌رسد لازم است قضیه پرداختن به آقای دیداری در فضای مجازی در همین نقطه پایان یابد و هر دو طرف سکوت پیشه کنند. این بازی، بازی باخت- باخت است. و البته به نظر بنده، باخت کسانی که به مظلوم‌نمایی می‌پردازند بیشتر است. شاید خواننده محترم عقیده دیگری داشته باشد؛‌ اما در هر صورت ادامه این وضع، شایسته نیست.

10.   خدایا ما را از وساوس نفس اماره مصون بدار و عاقبتمان را به خیر و نیکی رقم زن!

والسلام. جواد پورروستایی