مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/2/29
نظر

شنیده شده است وزیر کشور طی اخطاری شدید مسئولین استان و میبد را به رسیدگی کامل به پرونده های اوباش و فتنه جویان میبدی فراخوانده و خواهان  روشن شدن عوامل اصلی و انگیزه های این فتنه ها شده است .

جدید ترین اخبار از اردکان عزیز:

اولین همایش ملی روناس کشور در اردکان پس از ارائه مقالات ارسال شده و بازدید شرکت کنندگان از مزارع روناس، کارگاه‌های سنتی فرآوری این محصول در اردکان با قرائت قطعنامه پایانی به کار خود پایان داد.

در این همایش 13 مقاله به صورت شفاهی و 18 مقاله به صورت پوستر ارائه شده بود که در پایان مروج نمونه کشوری، صادر کننده نمونه و مقالات برتر با اهدای تندیس یادبود همایش تجلیل شدند.

شرکت کنندگان در همایش در قطعنامه پایانی این همایش دو روزه که در فرهنگسرای آیت‌ا... خاتمی برگزار شد ضمن تشکر از پیگیری‌های نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی جهت برگزاری این همایش، و قدردانی از تلاش‌های استانداری، سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان، مرکز ملی تحقیقات شوری، فرمانداری و سایر دست‌اندرکاران برگزاری این همایش از مسوولین نظام جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی مواردی را خواستار شدند.

در این قطعنامه 16 بندی ضمن تاکید بر فعالیت دارویی دبیرخانه این همایش بر ضرورت مکانیزه کردن کاشت، برداشت و فرآوری روناس، تشویق بخش خصوصی برای انجام فعالیت، حمایت از سرمایه‌گذاری در جهت توسعه صنایع جنبی و ارائه تسهیلات کم بهره، ایجاد تعاونی تولید روناس کاران در شهرستان اردکان به عنوان مرکز تولید روناس کشور تاکید شد.

همچنین حمایت از تولید کنندگان به جای مصرف کنندگان، انتقال اصولی یافته‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی، اعمال تعرفه  واردات انواع رنگ های شیمیایی مورد مصرف در صنایع نساجی به منظور حمایت از رنگ‌های طبیعی از جمله روناس، حذف سود کمرگی از صادرگان روناس از دیگر موارد مورد تاکید در این قطعنامه بود.

در این قطعنامه همچنین ایجاد پژوهشکده روناس کشور در اردکان به منظور انجام تحقیقات پایه‌ای و کاربردی، ایجاد واحد تولید رنگ طبیعی روناس در زیر مجموعه دانشکده هنر و فرش اردکان و نامگذاری خیابانی در اردکان به نام روناس و ثبت میراث معنوی این گیاه به نام شهرستان اردکان مورد تاکید و درخواست قرار گرفت.

 

اولین همایش ملی روناس کشور - اردکان/
معاون وزیر کشاورزی اظهار امیدواری کرد:
بهبود وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان روناس با کاربردی شدن مقالات ارائه شده در همایش
دکتر محمدرضا جهانسوز در اولین همایش ملی روناس کشور در شهرستان اردکان با تشریح کشت گیاه روناس در مناطق مختلف جهان و کشور، به برخی از برنامه‌های این وزارتخانه برای بهبود تولید این محصول با ارزش صنعتی اشاره کرد.

 
وی تصریح کرد: در مذاکره با نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی مقرر گردید این وزارتخانه ظرف مدت یک ماه نسبت به تهیه طرحی جهت بهبود کشت این محصول و حمایت از کشاورزان روناس کار در قالب پایلوتی در شهرستان اردکان که بزرگترین تولید کننده این محصول است، تهیه و اجرا شود.
 
وی اظهار امیدواری کرد این طر بتواند گام موثری در شناساندن این محصول و هر چه بهتر استفاده نمودن از خواص آن در صنایع مختلف دارویی و رنگرزی و غذایی باشد.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش دو روزه با تشکر از دست‌اندرکاران  آن، اظهار امیدواری کرد:دستاوردهای این همایش ملی در شناسایی و شناساندن بیشتر خواص این گیاه بهره‌گیری از علم و تکنولوژی در تولید مطلوب‌تر و توسعه صادرات محصولات فرآوری شده روناس به جای صادرات خام این محصول داشته باشد.
 
محمدرضا تابش از همه مسوولان استانی و کشوری خواست تا با توجه به نقش این محصول در صنایع مختلف دارویی و قالی‌بافی حمایت جدی‌تری از تولید روناس انجام دهند تا از بار مشکلات این بخش بکاهند و تحول مثبتی را رقم بزنند.
 
وی با اشاره به اینکه اقتصاد خانوار جمع زیادی از کشاورزان شهرستان اردکان هنوز هم به تولید این محصول وابسته است، راه‌اندازی تعاونی روناس کاران و ارائه تسهیلات مناسب به تولید کنندگان این محصول را خواستار شد.
 
نماینده مردم اردکان با اشاره به ساخت بزرگترین واحد تولید و فرآوری روناس خاورمیانه در اردکان که اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: این کارخانه با اشتغال مستقیم 50 نفر و غیرمستقیم کلیه تولید کنندگان و  بهره‌برداران روناس، به عنوان یک گام عملی در کمک به کشاورزان روناس کار تلقی می‌شود.
 
وی پوشش گیاهان دارویی در ایران را بیش از 40 گونه با سطح زیر کشت بیش از 10 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: ایران از لحاظ جغرافیایی تنوع اقلیمی شگفت‌انگیزی دارد و از 13 اقلیم موجود در جهان، 11 اقلیم در ایران وجود دارد.
 
تابش با توجه به اینکه در آستانه اجرایی شدن طرح تحول اقتصادی قرار داریم، توجه جدی‌تر مسوولان و دست‌اندرکاران را به بخش کشاورزی جهت کم کردن اثرات منفی احتمالی اجرایی شدن این طرح خواستار شد.
 
استاندار یزد نیز در این مراسم بر ضرورت بستر سازی برای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در بخش‌های مختلف به خصوص تولید محصول با ارزش رناس که استان یزد و شهرستان اردکان بزرگترین تولید کننده آن هستند، تاکید کرد.
 
محمدرضا فلاح‌زاده اظهار امیدواری کرد: نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها در زمینه‌های مختلف بتواند گره‌ای از مشکلات آن بخش‌ها باز کند.
 
اسفندیار اختیاری نماینده اقلیت زرتشتی در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش نیز در این جلسه بر ضرورت وجود تحقیق و استفاده از نتایج‌آن در مدیریت بخش‌های مختلف تاکید کرد.
 
وی از پیشنهاد طرحی در مجلس برای راه‌اندازی بورس ایده‌ها و کارهای خلاقانه خبر داد.
 
وی بیان داشت: استفاده از تجربیات گذشتگان و نیز در کنار نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها باید در امور مختلف مورد استفاده قرار گیرد تا بخش کشاورزی بر مشکلات آن فائق آید.
 
گفتنی است؛ اولین همایش ملی روناس کشور از امروز به مدت دو روز با حضور مسوولان استانی و کشوری، اساتید، کارشناسان، تولید کنندگان و تجار روناس و فرش کشور در فرهنگسرای آیت‌ا... خاتمی برگزار می‌شود.
تا کنون 48 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد، 31 مقاله به صورت شفاهی و پوستر در همایش ارائه می‌شود.
 
بازدید از مزارع کشت روناس اردکان و کارگاه‌های سنتی فرآوری این محصول و نیز برپایی نمایشگاه فرش، روناس و رنگرزی از برنامه‌های جنبی این همایش است.
   

جمع کثیری از مردم اردکان با حضور در دفتر نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را از توقف پروژه ایستگاه گاز این شهرستان در محدوده مرزی مورد اختلاف با شهرستان میبد اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه یزد به نقل از روابط عمومی نماینده مردم اردکان در مجلس، مردم اردکان در اقدامی خودجوش با حضور در دفتر محمدرضا تابش نسبت به برخی از تحرکات عده‌ای در تعرض به پروژه‌های عمرانی شهرستان اردکان اعلام انزجار نموده و از وی خواستند تا همچنان با قوت پیگیر رفع این تحرکات مذموم باشد.

در ابتدای این مراسم تنی چند از مردم اردکان به بیان دغدغه‌های خود و آسیب‌هایی که در حوادث اخیر دیده‌اند پرداختند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از همراهی مردم در صحنه‌های مختلف و نقش موثر آنان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و رفع تهدیدهای گوناگون در مقاطع مختلف انقلاب، از منش و رفتار مردم اردکان که آن را نشات گرفته از سلوک و روش علمای این دیار دانست  تقدیر نمود و افزود: حس اسلام خواهی، وطن پرستی و شهر دوستی با تلفیقی از نجابت، تعهد و غیرت که ریشه در ادب و متانت و تدبیر بزرگان این شهر دارد با تعامل و همراهی مسئولان می‌تواند بسیاری از این مشکلات را مرتفع سازد.

تابش مساله محدوده اردکان و میبد را زخم کهنه‌ای دانست که در سالهای قبل و با تدبیر بزرگان این منطقه  و در زمان حیات آیات بزرگوار صدوقی، خاتمی، اعرافی، بهجتی و مسئولان کشور و استان در سالهای پیش، به توافقی منتهی شد و این تنشها خنثی شده است، لیکن برخی موضع گیری‌های نسنجیده مسئولان استان و تحرکات مغرضین بار دیگر به دامن زدن به اختلاف منجر شد.

وی با بیان اینکه بحمدا.. در تصمیم گیری‌ها هماهنگی و تعامل خوبی بین فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و نماینده وجود دارد به تشریح اقدامات موثر صورت گرفته تاکنون در رایزنی با بالاترین مقامهای اجرایی و سیاسی-امنیتی کشور و استان پرداخت و ادامه داد: مسؤولان شهرستان و بنده که به واسطه اعتماد و اطمینان شما افتخار خدمتگزاری به مردم بافرهنگ و نجیب این سامان را دارم در جهت احقاق حقوق شما همچون گذشته ذره ای کوتاه نخواهم آمد و مسائل را با قدرت و در کمال آرامش، متانت همراه با منطق و تدبیر پی خواهیم گرفت.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت با دعوت مجدد مردم به حفظ آرامش تصریح کرد: رشد و توسعه منطقه در سایه حفظ آرامش و امنیت و اعتماد مردم به مسئولان است و بنده با افتخار می‌گویم که در پی رایزنی‌های موثر و با حسن احترام و اعتماد متقابل با مسئولان کشوری، اردکان با سرعت پله‌های پیشرفت و ترقی در عرصه‌های مختلف را طی می‌کند و راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ صنعتی و عمرانی در سطح شهرستان نوید روزهای روشنی میدهد که در این راه باید مردم نیز مسئولان را همراهی کنند و توجه داشته باشند که در سایه امنیت فرآیند توسعه پایدار شکل می‌گیرد.

تابش در ادامه از مردم خواست تا به مسئولان استان و کشور اعتماد کنند و فرصت دهند تا آنها وظایفشان را به انجام برسانند و قولهایشان را عملی سازند.

وی همچنین با تشکر از توجه نیروهای سیاسی-امنیتی و اقداماتی که در جهت کاهش بحران صورت گرفته، عمل به کلیه مصوبات   شورای تامین استان توسط مسئولان امر از جمله مسئله ساخت جایگاهCNG  و راه اندازی چاه آب و برخورد قاطع با اخلالگران و عاملین و مسببین حوادث اخیر که می تواند جو متشنج حوادث اخیر را آرام سازد را خواستار شد.

شایان ذکر است؛ در این ملاقات کثرت جمعیت به حدی بود که راهرو و محوطه بیرونی دفتر نیز مملو از جمعیت شده بود. سخنان نماینده مردم اردکان که با صلوات و تکبیر متعدد مردم همراه بود با صحبتهای یکی از مسئولان شهر در خصوص سابقه این حوادث و سیر تحولات آن به اتمام رسید و جمعی از مردم حاضر به همراه "مهندس تابش" جهت حضور در مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) به فاطمیه اردکان رفتند.

و اما خبرهای اخیر اردکان نیوز در این خصوص:

ندر فوائد تجمعات اردکانیها وایضا میبدیها ...
نامه یک میبدی...
آخرین خبرها از اردکان ...
عصر یکشنبه و آرامش کامل در مرز بین اردکان ومیبد
174 نماینده مجلس:سران فتنه را سریعا محاکمه کنید
السلام علیک یا بنت رسول الله (س)
خبرهای داغ از مرز اردکان و میبد...
شنبه 25/2/89 و تعطیلی پروژه های عمرانی اردکان توسط ...
آخرین اخبار از اختلافات مرزی اردکان و میبد
تذکر...
پیام یک میبدی اصیل ...
بیایید اختلافات را کنار بگذاریم ...
تحلیل ها و نکته ها در خصوص فتنه های اخیر دراردکان و میبد
بخش هایی از نامه جمعی از مردم اردکان خطاب به استاندار
مواضع مسئولین اردکان در خصوص اتفاقات اخیر بر سر مرز اردکان ومیبد

 

 

و اما :

پیام یک غیر اردکانی و غیر میبدی در خصوص وقایع اخیر :

سلام همه دم از عدالت می زنند اردکان - میبد - ابرکوه - یزد و... اما ببینید عدالت در کجا اجرا می شود و در کجا اجرا نمی شود .
کارخانجات زیادی مثل گندله سازی و ... در اردکان است و نماینده خوبی مثل تابش در مجلس دارند
استاندار ابرکوهی ست کارخانجات را به ابرکوه می برد ............... تازه ابرقویی ها می گویند باید جزئ فارس باشیم
از میبدی ها که چه بگویم شهرک صنعتی جهان آباد را از ما گرفتند ، بیمارستان خوب دارند صنایع زیادی دارندو...
اما از بی عدالتی در اشکذر چه بگویم
شهرک صنعتی جهان آباد و زارچ را ازما گرفتند و ندوشن را به ما دادند که خودشان هم راضی نیستند و باعث دشمنی ندوشنی ها با اشکذر شدند
تنها شهرستانی هستیم که بیمارستان نداریم کسی هم راضی به ساخت یک بیمارستان نمیشد حالا هم که بانی پیدا شده می گویند فاصله اشکذر تا یزد کم است
آمار سرطان در شهرمان زیاد شده و می گویند به خاطر دود کارخانجات به خصوص فولاد آلیاژی است که عوارض آن به شهرداری اشکذر نمی رسد
نام اشکذر در تابلوهای بین راهی دیده نمی شود و طبق قانون باید نام مرکز شهرستان بعدی نوشته شود که همه تابلوها از یزد و کمربندی به نام میبد است و از میبد به نام یزد
نام صدوق را روی ما گذاشتند که هیچ ربطی به ما نداشت و حالا می گویند صدوق شخصیت بزرگی بوده خوب اگر شخصیت بزرگی بوده نام آن را روی یک شهرستان بزرگ یا یک استان بگذارید در ضمن مگر شخصیت های بزرگ دیگری نبوده اند که حالا شهرستان جدید بهاباد(که کل جمعیت شهرستانش اندازه شهر اشکذراست) را با نام مرکزش تشکیل می دهند
این تغییر نام شده بهانه ای برای رای جمع کردن مثلا آقای اولیا وقتی رای می خواستند میگفتند به من رای بدهید نام اشکذر را برمی گردانم ( حالا شده مخالف اصلی تغییر نام) یا افراد ستاد احمدی نژاد می گفتند اگر احمدی نژاد رییس جمهور شود نام اشکذر را برمی گرداند در صورتی که احمدی نژاد در سفری که به اشکذر داشت تلفظ اشکذر را بلد نبود( قابل توجه بعضی ها : رای احمدی نژاد دراشکذراز بین 10شهرستان استان رتبه نهم را داشت)
نماینده ما (آقای اولیا) هیچ گاه به اشکذر نمی آیند
عزیزان این فقط قسمتی از بی عدالتی در اشکذر حالا خودتان قضاوت کنید
آقای مدیر وبلاگ لطف کن و این نظر را تایید کن و از اشکذر هم بیشتر بنویس

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 89/2/28
نظر

اگر امکان دارد دوستان فوائد تجمعات دیشب در محل دفتر نماینده اردکان را بر شمارند؟؟؟

جواب این سئوال را در قسمت نظرات مرقوم نمایید ... در صورتیکه منطقی و خوب و بدون هتاکی باشد عمومی خواهد شد...


نامه یک میبدی ...
آخرین خبرها از اردکان ...
عصر یکشنبه و آرامش کامل در مرز بین اردکان ومیبد
174 نماینده مجلس:سران فتنه را سریعا محاکمه کنید
السلام علیک یا بنت رسول الله (س)
خبرهای داغ از مرز اردکان و میبد...
شنبه 25/2/89 و تعطیلی پروژه های عمرانی اردکان توسط ...
آخرین اخبار از اختلافات مرزی اردکان و میبد
تذکر...
پیام یک میبدی اصیل ...
بیایید اختلافات را کنار بگذاریم ...
تحلیل ها و نکته ها در خصوص فتنه های اخیر دراردکان و میبد
بخش هایی از نامه جمعی از مردم اردکان خطاب به استاندار
مواضع مسئولین اردکان در خصوص اتفاقات اخیر بر سر مرز اردکان ومیبد
قریب به 30 میلیون تومان خسارت به تاسیسات آب رسانی اردکان در فتن

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/2/27
نظر

خبرهای داغ از مرز اردکان و میبد...
شنبه 25/2/89 و تعطیلی پروژه های عمرانی اردکان توسط ...
آخرین اخبار از اختلافات مرزی اردکان و میبد
تذکر...
پیام یک میبدی اصیل ...
بیایید اختلافات را کنار بگذاریم ...
تحلیل ها و نکته ها در خصوص فتنه های اخیر دراردکان و میبد
بخش هایی از نامه جمعی از مردم اردکان خطاب به استاندار
مواضع مسئولین اردکان در خصوص اتفاقات اخیر بر سر مرز اردکان ومیبد
قریب به 30 میلیون تومان خسارت به تاسیسات آب رسانی اردکان در فتن
یحیی زاده : تسریع درشناسایی و برخورد قانونی با عوامل فتنه و نا آ
آشوب و زد خوردهای هرشبه در محدوده مرزی اردکان و میبد

امام جمعه اردکان:
بدحجابی شایسته قشر فرهیخته دانشجو نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه ارکان گفت: بدحجابی در شأن و شایسته علم، فرهنگ و قشر فرهیخته دانشجو نیست و انتظار بدحجابی در این قشر وجود ندارد.

 

با حضور سیدجواد هاشمی؛
یادواره «یکی مثل ما» در دانشگاه پیام‌نور اردکان برگزار شد

خبرگزاری فارس: یادواره شهدای دانشجوی شهرستان اردکان با عنوان «یکی مثل ما» با حضور سید جواد هاشمی، بازیگر و هنرمند کشور صبح امروز در دانشگاه پیام ‌نور اردکان برگزار شد.

 

 اردکان قهرمان مسابقات فوتسال دانشکده های فنی استان یزد شد

 

و اما :‏ یکی از پیامهای جالب خوانندگان اردکان نیوز :

حدیثی از مولای متقیان علی (ع) نقل شده است که می فرماید کارهای بزرگ را به آدمهای کوچک واگذار نکنید وکارهای کوچک را به آدمهای بزرگ ندهید

بنظر من مسئولین کوچکی در مسند استان نشستند والا کشور مقتدری مثل ایران که با دستگیری ریگی دوست دوشمن به عظمت دستگاه اطلاعاتی  آن ایمان آوردند نباید این مشکلات واقعا بی ارزش مثل اختلاف مرزی دو شهرستان که مردمانش هیچ مشکلی با هم ندارند و این مشکلات از کسانی سرچشمه می گردد که با آتش زدن به این اختلافات خود را مطرخ کرده و در آینده از این مطرح شدن استفاده های تبلیقاتی وبعضا انتخاباتی ببرند فراموش نکینم بیشترین استفاده از این درگیریهارا دشمنان نظام خواهند برد و مسئولین باید به جد هرچه سریعتر به صورت قانونی و منصفانه حل فصل نمایند و فراموش نکنیم که خدای نکرده اگر در این درگیریها خونی از دماغی ریخته شود جبران آن مشکل خواهد بود  


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/2/26
نظر

خبرهای داغ از مرز اردکان و میبد...
شنبه 25/2/89 و تعطیلی پروژه های عمرانی اردکان توسط ...
آخرین اخبار از اختلافات مرزی اردکان و میبد
تذکر...
پیام یک میبدی اصیل ...
بیایید اختلافات را کنار بگذاریم ...
تحلیل ها و نکته ها در خصوص فتنه های اخیر دراردکان و میبد
بخش هایی از نامه جمعی از مردم اردکان خطاب به استاندار
مواضع مسئولین اردکان در خصوص اتفاقات اخیر بر سر مرز اردکان ومیبد
قریب به 30 میلیون تومان خسارت به تاسیسات آب رسانی اردکان در فتن
یحیی زاده : تسریع درشناسایی و برخورد قانونی با عوامل فتنه و نا آ
آشوب و زد خوردهای هرشبه در محدوده مرزی اردکان و میبد

 عصر یکشنبه و آرامش کامل در مرز بین اردکان ومیبد

درشب شهادت بزرگ بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گویا  جوانان معترض دو شهر اردکان و میبد کمی به خود آمده اند و به این مناسبت مهم شیعی نیز اندیشده اند و غلفت خود از این عزای عمومی بانوی شیعیان را به یاد آورده اند.

محدوده مرزی اردکان و میبد در حال حاضر هیچ مشکلی نداشته و مردم در تدارک برنامه های عزاداری شب شهادت حضرت زهرا(س)‏می باشند.

امید از خداوند متعال توفیق عزاداری خالصانه به شیعیان اردکانی و میبدی عنایت نماید و به برکت این ایام تمامی مشکلات را بر طرف نماید . انشاء‏الله


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/2/26
نظر

یکی از پیامهای اخیر  که جالب بود ... خیلی قشنگ بود...در زیر می آورم:

همزمان با سالروز شهادت دخت گرامی اسلامی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

و به منظور عرض ارادت خدمت ساحت مقدس آن بزرگوار و عرض توبه و انابه به خاطر هتک حرمتها و جهالتهایی که شیعیان ایشان در شهر اردکان و میبد در این مدت انجام داده اند و به منظور کنار گذاردن اختلافات  در بین شیعیان آن بزرگوار در این دو شهر  مراسمی در این روز در محل پارک آزادی برگزار شود با حضور جمع عزاداران اردکان و میبد و به سر  سینه بزننددر عزای مظلومه عالم به این امید که با عزاداری و ریختن اشک برای این بانوی آسمانی خداوند از سر تقصیرات همه عوامل فتنه های اخیر و محرکان و دست اندرکاران این فتنه ها بگذرد.

چرا که معتقدیم در مملکت امام زمان (عج) هر کس ذره ای در خلاف مسیر پیشرفت و توسعه این مملکت حرکت کند گناه مرتکب شده و باید توبه نماید.

تغییری در محدوده مرزی ایجاد نمی شود...
شنبه 25/2/89 و تعطیلی پروژه های عمرانی اردکان توسط ...
آخرین اخبار از اختلافات مرزی اردکان و میبد
پیام یک میبدی اصیل ...
بیایید اختلافات را کنار بگذاریم ...
تحلیل ها و نکته ها در خصوص فتنه های اخیر دراردکان و میبد
بخش هایی از نامه جمعی از مردم اردکان خطاب به استاندار
مواضع مسئولین اردکان در خصوص اتفاقات اخیر بر سر مرز اردکان ومیبد
قریب به 30 میلیون تومان خسارت به تاسیسات آب رسانی اردکان در فتن
یحیی زاده : تسریع درشناسایی و برخورد قانونی با عوامل فتنه و نا آ
آشوب و زد خوردهای هرشبه در محدوده مرزی اردکان و میبد

شب یکشنبه

شب گذشته شبی نسبتا آرام با درگیری های بسیار کم و تجمعاتی که سریعا توسط نیروی انتظامی متفرق می شد طی شد.

شنیده می شود بر اساس نظر وزارت کشور  توافقات و تعیین محدوده مرزی اردکان  و میبد طبق  قرار دادهای سال 1366 دوباره تثبیت و اجرا می شود. و هیچ گونه تغییری در حدود مرزی بر خلاف این توافق سال 66 ایجاد نخواهد شد.

باز هم شنیده شده است که یحیی زاده نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در دیداری با رئیس جمهوری در خصوص مشکلات اخیر در اردکان و میبد مباحثی مطرح و رئیس جمهوری نیز بر توافقات اولیه (‏توافق های سال 66)‏ تاکید نموده و خواستار رفع سریع اختلافات از سوی مسئولین محلی شده است.

به نظر می رسد  استاندار و مسئولین دو شهرستان از سوی مقامات کشوری مورد سئوال واقع شده اند و از آنها خواسته شده هر چه سریعتر به آشوبها و فتنه ها پایان دهند.

البته بر اساس شنیده ها تعطیلی موقت سی ان جی و بر خی از پروژه های عمرانی اردکان و آزادی تمامی دستگیر شدگان میبدی به منظور ارام نمودن  میبدی های معترض بوده است.

آنچه بیشتر در این بین باید مورد توجه قرار گیرد برخورد جدی با مسببان اصلی و محرکان فتنه ها در هر دو شهر اردکان و میبد می باشد که  لازم است در جوی آرام و بدون آشوب  مسئولین  بدون در نظر گرفتن تعصبات کور  توافقات قدما را به اجرا در آورند و موضوع را به گونه ای فیصله بخشند که در آینده دور و نزدیک نیز راهی برای بروز اختلاف ایجاد نشود.

برخی از دوستان پیشنهادمی نمایند در محدوده مرزی اردکان و میبد بلواری به نام بلوار وحدت احداث شود که یک باند آن در میبد و باند دیگر در اردکان باشد و این بلوار با ابد مرز بین دو شهر را تشکیل دهد تا دیگر هیچ گاه قابل دخل تصرف هم نباشد.

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/2/25
نظر

یکی از پیامهای اخیر  که جالب بود ... خیلی قشنگ بود...در زیر می آورم:

همزمان با سالروز شهادت دخت گرامی اسلامی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

و به منظور عرض ارادت خدمت ساحت مقدس آن بزرگوار و عرض توبه و انابه به خاطر هتک حرمتها و جهالتهایی که شیعیان ایشان در شهر اردکان و میبد در این مدت انجام داده اند و به منظور کنار گذاردن اختلافات  در بین شیعیان آن بزرگوار در این دو شهر  مراسمی در این روز در محل پارک آزادی برگزار شود با حضور جمع عزاداران اردکان و میبد و به سر  سینه بزننددر عزای مظلومه عالم به این امید که با عزاداری و ریختن اشک برای این بانوی آسمانی خداوند از سر تقصیرات همه عوامل فتنه های اخیر و محرکان و دست اندرکاران این فتنه ها بگذرد.

چرا که معتقدیم در مملکت امام زمان (عج) هر کس ذره ای در خلاف مسیر پیشرفت و توسعه این مملکت حرکت کند گناه مرتکب شده و باید توبه نماید.

توجه :(بخش نظرات ‏اردکان نیوز = کانون گفتمان آزاد اردکانیها و میبدیهای منصف )‏

‏ باعنایت به اینکه بخش نظرات و پیامها را از خصوصی بودن در آورده ایم  و همگانی و قابل رویت می باشد خواهشمند است از استفاده از کلمات رکیک و دور از شان انسانی و مسلمانی بپرهیزد تا بخش نظرات اردکان نیوز انعکاس دهنده  شفاف نظر و پیشنهاد شما همشهریان اردکانی و میبدی باشد ...( نظراتی که همراه با هتاکی و الفاظ رکیک و توهین و افترا به اشخاص باشد حذف خواهد شد)

شنبه 25/2/89 و تعطیلی پروژه های عمرانی اردکان توسط ...
آخرین اخبار از اختلافات مرزی اردکان و میبد
تذکر...
پیام یک میبدی اصیل ...
بیایید اختلافات را کنار بگذاریم ...
تحلیل ها و نکته ها در خصوص فتنه های اخیر دراردکان و میبد
بخش هایی از نامه جمعی از مردم اردکان خطاب به استاندار
مواضع مسئولین اردکان در خصوص اتفاقات اخیر بر سر مرز اردکان ومیبد
قریب به 30 میلیون تومان خسارت به تاسیسات آب رسانی اردکان در فتن
یحیی زاده : تسریع درشناسایی و برخورد قانونی با عوامل فتنه و نا آ
آشوب و زد خوردهای هرشبه در محدوده مرزی اردکان و میبد

و اما..

 

ساعاتی پیش در مساجد شهر ، اطلاعیه ای از سوی امام جمعه محترم توزیع شد
متن کامل اطلاعیه امام جمعه اردکان
اینجانب به عنوان خدمتگزار، بار دیگر از شما خصوصاً جوانان می خواهم همانگونه که تا کنون آرامش شهر را حفظ نموده اید ، اجازه دهید این فتنه از...

 

 


پیام امام جمعه میبد خطاب به مردم بزرگوار در ارتباط با نماز جمعه

بر همت والا و عزم استوار و بصیرت و هوشمندی شما مردان و زنان غیور و جوانان و نوجوانان عزیز، آفرین باد یک بار دیگر پیشینه انقلابی و روحیه دینداری و

صبح شنبه 25/2/1389

- از سوی شورای تامین استان پروژه های عمرانی مورد اختلاف در  اردکان تعطیل شد.

- شنیده می شود بسیاری از دستگیر شدگان میبدی حوادث اخیر آزاد شده و به آغوش گرم خانواده خود پیوستند.

-cng اردکان که مدتهاست مردم این شهر بر تداوم ساخت آن اصرار دارند از سوی عوامل مسئول  تعطیل و وسایل و ابزار موجود دراین پروژه از آنجا جمع آوری و منتقل شد.

- عوامل مسئول جمع آوری  مستقر در محل سی ان جی  که در حال جمع آوری ابزار و لوازم بودند با تصاویر امام و رهبری و رئیس جمهوری هم با بی احترامی برخورد کرده و مانند وسایل دیگر جمع آوری و به عقب وانت ربختند که با خشم مردم روبرو شده و مجبور به عودت بنر  امام و رهبری و رئیس جمهوری شدند و توسط مردم دوباره نصب شد.

-  جوانان خشمگین اردکانی لحظاتی در محل شهرداری تجمع و اقدام به راه بندان کردند و لحظاتی را اقدام به راه بندان خط سنتو در محل سی ان جی کرده که با وساطت و راهنمایی نیروهای محترم انتظامی اردکان این مشکل برطرف و مردم متفرق شدند.

- تجمع جوانان به فرمانداری کشیده شد و جوانان معترض اردکانی اعتراض خود را به فرماندار اعلام نمودند و آقای کمالی فرماندار اردکان که قبل از آن در خصوص این قضیه مجادله تندی با استانداری داشته از خضور  مردم معترض خرسند نشد و با تندی جوانان معترض رابه بیرون از دفتر خود فراخواند و از آنها خواست تا با معرفی چند نماینده در محل دفتر ایشان حضور یابند و  خواسته ها  را با گفتگو و بدون سرو صدا و هیاهو بیان نمایند.

- به نظر می رسد تعطیلی سی ان جی اردکان موج جدیدی از اعتراضات مردم اردکان و آشوبهای جدی را به دنبال داشته باشد .

امید است مردم شریف اردکان با خویشتن داری و سپردن حل این مشکلات به مسئولین بار دیگر فرهنگ غنی و صبر انقلابی خویش را به نمایش بگذارند ... انشاء‏الله

تصاویر مربوط به اخبار بالا

برای دیدن تصاویر صبر و تامل لازم است .

 باتوجه به حجم تصاویر و سرعت کم اینترنت از اینکه برای دانلود این عکسها معطل می شوید معذرت .

(‏با توجه به حجم بالای تصاویر و کیفیت پایین آنها و سرعت پایین اپلود عکس در اینترنت و این اینترنت دایال آپ لعنتی کم جوون  و ممانعت مردم از عکس گرفتن... تصاویر به شکل زیر ارائه می شود)

عکس 1 از چپ به راست ( شهرداری اردکان - موتور سیکلت هایی که راه بسته اند - سلط زباله آتش گرفته - خط واحد در حال دور زدن ...)

عکس 2 از راست به چپ (‏ سی ان جی مفلوک تعطیل شده - جوانان خشمگین اردکانی - اتوبوس نقاشی شده در حال انتقال - باتوم سفید - موتور سیکلت ها - راه سنتو باز و تردد در آن ادامه دارد - اونم یکی از دوستان شاغل در ؟؟؟؟ ... )‏

این عکس سومی خیلی بزرگ و حجیم است  از اینکه دانلودش شما رو معطل می کنه معذرت

عکس 3 از چپ به راست(‏ حوض وسط فرمانداری - تجمعات در حال حرکت - قدمهای محکم معترضین در پله ها همراه با شعار استاندار استاندار استعفا استعفا - اتاق فرماندار - گوشی تلفن طوسی رنگ در گوش فرماندار - دستان فرماندار و اشاره به درب خروجی - آقای ... یکی از معترضین در حال فرصت طلبی و برداشتن حجم عظیمی از دستمال کاغذی از سر میز جلسات -  بهت و حیرت  و البته کمی ترس کارمندان فرمانداری - جوانان دست از پا دراز تر به طرف پایین  همراه با همان گامهای اولیه ولی شعار عوض شده  و بوی ... )‏

 

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/2/25
نظر

جمعه 24/2/1389

- فتنه گری تعدادی از میبدی ها در به هم زدن نماز جمعه این شهر و  اغتشاش به منظور جلو گیری از برگزاری این فریضه الهی و برخورد نیروهای نظامی و عوامل مردمی با این اغتشاش گران و برگزاری نماز جمعه پرصلابت در مصلای شهرستان میبد

- بیانات امام جمعه شهرستان اردکان در خصوص لزوم اتحاد و برادری و کنار گذاردن اختلاف جزئی در محدوده جغرافیایی و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان و بیگانگان از این اختلافات و درخواست از مردم شریف اردکان و میبد برای آرامش و جلوگیری از تشتت و واگذاری حل این اختلافات به مسئولین رده بالای شهرستان ها .

- جمعه شب 24/2/89

- درگیریهای پراکنده در محل پارک آزادی از ساعت 11 به بعد  از سوی مهاجمین میبدی

- به آتش کشیدن 2 مورد موتور سیکلت در انتهای پارک آزادی توسط مهاجمین میبدی

- ضرب و شتم و زخمی نمودن 4 نفر از اهالی اردکان که در محل پارک آزادی مشغول گذران اوقات فراغت و تفریح بودند  توسط مهاجمین میبدی

- ایجاد رعب و وحشت با پرتاب سنگ و ... و انفجار ترقه های دست ساز در اطراف پارک آزادی اردکان توسط مهاجمین میبدی

- تخریب و به آتش کشیدن چند مورد المک انشعاب گاز در محدوده شهری اردکان  در اطراف محدوده مرزی  توسط مهاجمین میبدی

- تخریب چندین دیوار در محدوده مرزی از باغات اردکان و بفروییه توسط مهاجمین میبدی

- حمله به چندین مورد خودروی شخصی با پلاک ( 64 ب)‏اردکان  توسط مهاجمین میبدی در خیابانهای میبد

-  ادامه تحصن و تجمع در سید قنبر و فرمانداری البته ضعیف تر و بدون برنامه ریزی قبلی

- توزیع شب نامه هایی حاوی تهدید و ارعاب  همشهریان اردکانی ساکن در محدوده مرزی

 

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 89/2/24
نظر

متن زیر توسط یکی از خوانندگان میبدی ارسال شده که  عینا در این قسمت درج می گردد:‏

سلام من میبدی هستم متآسفانه این روز ها اتفاقاتی میفتد که کنترل را ازدست همه خارج کرده شما مردم اردکان فکر نکنید همه مردم میبد ادم کش وفتنه گر هستند ان عده احمقی که میبینید میایند دست به تخریب وکشور گشایی میزنند وهر روز کار جدیدی در مرز دو شهر صورت میدهند مورد تآییدهیچ میبدی اصیل وبا عقلی نیستند انها همینهایی هستند که اگر دست به این اشوبها هم نزنند در کوچه وخیابانهای میبد برای مردم خودشان مزاحمت ایجاد میکنند ..نمونه اش نماز جمعه امروز میبد ...با قشون کشی وعربده کشی میخواستند جلوی نماز جمعه را بگیرند....عده زیادی از کارگران در میبد ودر کارخانه های کاشی اردکانی هستند وبا ما صمیمانه دوست هستند ...تعداد زیادی از جوانان دو شهر با هم ازدواج کرده اند ...وقت ان نرسیده مردم با فکر دو شهر فارغ از این مسائل دوستانه کنار هم زندگیشان را بکنند....دوستانه خواهش میکنم از مسئولین اردکانی که دست به دست مسئولین میبدی بدهند وبیشتر از این دنیای مردم واخرت خودشان را خراب نکنند.....با تشکر


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 89/2/24
نظر

بیایید اختلافات را کنار بگذاریم ...
تحلیل ها و نکته ها در خصوص فتنه های اخیر دراردکان و میبد
بخش هایی از نامه جمعی از مردم اردکان خطاب به استاندار
مواضع مسئولین اردکان در خصوص اتفاقات اخیر بر سر مرز اردکان ومیبد
قریب به 30 میلیون تومان خسارت به تاسیسات آب رسانی اردکان در فتن
یحیی زاده : تسریع درشناسایی و برخورد قانونی با عوامل فتنه و نا آ
آشوب و زد خوردهای هرشبه در محدوده مرزی اردکان و میبد

سخنان مقام معظم رهبری در خصوص دوری از  اختلافات  :‏

-* همیشه همین جور بوده است. همیشه دشمنان دنیاى اسلام سعى کرده‌اند از اختلافات مذهبى و قومى و جغرافیائى و منطقه‌اى حداکثر استفاده را بکنند.

-* آنها هستند که بر این منطقه و بر این کشورها دارند ناامنى تحمیل میکنند؛ اختلافات بین این کشورها را آرزو میکنند. هرچه هم بتوانند، توى این زمینه کار میکنند

-* امروز تبلیغات استکبار جهانى از جمله‌ى چیزهائى که بر آن تمرکز میکند، همین وجود اختلافات در داخل کشور است. یک عده‌اى پیش خدا باید جواب بدهند؛

-* من توصیه‌ام به آنها این است که از این اختلافات جزئى و غیر اصولى صرف نظر کنند. شایعه‌سازى و شایعه‌پراکنى درست نیست.

اختلافات غالباً از هوسهاى نفسانى بر میخیزد

-* امروز یکى از نقاطى که دشمنِ ما بر روى آن سرمایه‏گذارى میکند، مسئله‏ى اختلافات است.

-* باز این ویروس اختلاف را میخواهند با کمال خیانت و رذالت در پیکر بخشهاى اسلامى تزریق کنند؛ اختلافات را تشدید کنند. با این باید مواجه شد.

-* همبستگى ملى مى‏تواند در مقابل توطئه‏هاى دشمنان به کشور مصونیت ببخشد. دشمن از اختلافات سود مى‏برد و از تشتت آراء مردم سوء استفاده مى‏کند. دشمن از دودستگى‏ها و فتنه‏گرى‏ ها سود می برد .

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم اتحاد در بین مردم مسلمان :‏

-* امروز بیش از همه چیز، در امت اسلامى اتحاد لازم است. وحدت پیدا کنیم، حرفمان را یکى کنیم، دلمان را یکى کنیم؛

-* آنچه که مهم است، این است که ملت عزیز ما اتحاد خود را حفظ کنند، وحدت کلمه را حفظ کنند. این وحدت کلمه، خارى در چشم دشمنان است.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 89/2/24
نظر

-  بنا به اخبار رسیده  روز پنجشنبه 23 اردیبهشت استاندار محترم بنا به مصوبه شورای تامین استان دستور توفق موقت تمامی پروژه های عمرانی شهرستان اردکان را صادر نمودند.

- مسئولین محترم شورای شهر اردکان و شهرداری اردکان پنجشنبه شب جلسه ای اضطراری تشکیل دادند که این دستور  استاندار را به تصویب شورا رسانده و عملی نمایند که با حضور مردم شریف اردکان و با تجمع آنها در محل شورای شهر جلسه شورا مجبور به تن دادن به خواسته های مردم شریف اردکان مبنی به عدم توقف این پروژه ها شد.

- چهار شنبه شب به دنبال حمله اراذل و اوباش میبدی به مردم شریف اردکان و هتاکی و ضرب و شتم مردم و دخالت نیروهای نظامی قائل به  صورت موقت خاتمه یافته و پس از درخواست فرماندهی نیروی انتظامی از مردم اردکان که برای دفاع از شهرشان تجمع نموده بودند مردم اردکان سریعا محل را ترک و به خانه های خود رفتندو  اوباش میبدی از این فرصت استفاده و به شهرکهای انقلاب و ولیعصر (عج) حمله ور شده و به تخریب اموال و ایجاد رعب و وحشت در منطقه دست زدند .

در این راستا به چند خودرو شخصی و موتور سیکلت آسیب جدی رساندند . شیشه های منازل مسکونی و مغازه های مردم را تخریب نمودند. و موجبات سلب آرامش و امنیت را فراهم آوردند.

- پنجشنبه شب (دیشب)‏هم موج نا آرامی ها ادامه داشت و تا پاسی از شب مردم اردکان از مرزهای خود دفاع کردند و میبدی های آشوبگر و ستیزه جو که هر ازچند گاهی از  نقاط مختلف مرزی قصد حمله داشتند با حضور مقتدرانه مردم اردکان و گاردهای یگان ویژه مواجه شده و مقاصد پلیدشان نقش بر آب می شد.

- بسیاری از خودروهای عمومی و شخصی  با پلاک اردکان از عزیمت به میبد خودداری می نمایند  چرا که به محض حضور یک اتومبیل به شماره پلاک 64 ب (‏اردکان )‏ اوباش میبدی به آن حمله ور شده و خسارات جدی به  خودرو و راننده وارد خواهند نمود.

در این راستا جالب است متذکر شویم :‏ امامزاده خدیجه خاتون و پنجشنبه بازار اطراف آن در روز گذشته با کم رونق ترین روز خود را در طول مدت سالهای اخیر مواجه بود.

- پارک ازادی اردکان که  معمولا در ایام بهار و تابستان مملو از جمعیت است شبهای گذشته  پذیرای تعداد انگشت شماری از مردم شریف اردکان بود چرا که بسیاری از مردم از ترس نا امنی های به وجود آمده  ترجیح می دهند در خانه ها بمانند و خانواده و ناموسشان از شر اراذل و اوباش در امان بماند.

- با عرض تاسف و تامل  مطالب این بخش را می آورم (‏هر چند عقیده ام بر این است که در این سال همت و کار مضاعف به جا بود مسئولین محترم تدبیری بیندیشند که ازنیروی  خارق العاده جوانان در راستای توسعه و آبادانی شهر و استان و کشورمان استفاده شود اما ... این وقایع اخیر بسیاری از جوانان را بر آن داشته تا  مثلا به دفاع از شهر خود بپردازند )

جوانان غیور اردکان در این شبها به بهانه دفاع از حریم شهرشان دست به ابتکارات جالب و گاه خنده آوری می زنند.

باتوم های  دست ساخته ، فلاخن ، گارد محافظ از خود در برابر پرتاپ سنگ و ...

رژه موتور سواران اردکان در محدوده مرزی از سر شبتا  2 و 3 بامداد  در این چند شب هم دیدنی است .

از میبد چه خبر :‏

- تجمعات همراه با شعار های کاذب و توهین آمیز در محل فرمانداری و سید قنبر میبد که همراه باسخنرانی عوامل فتنه می باشد که این سخنرانی های کاذب و محرک آنچنان کوبنده است که رگ غیرت جوانان میبدی را به صورت کاذب به جوش می آورد آنچنان که اردکان را اسراییل و اردکانی را دشمن خونخوار خود می دانند و برای همین است که این همه تعدی و تخریب و آشوب رابه همراه دارد.

- گریه ها و اشک های مادران نوجوانان و جوانان دستگیر شده در فتنه های این چند شبه در محل فرمانداری و دادگستری میبد بسیار قابل تامل و درد ناک است .

اشک و آه ناله مادر نوجوان 16 ساله میبدی که می گفت به مسئولین میبد بگویید هر مقدار از خاک اردکان راکه می خواهند بگیرند بیایند قیمت بگذارند ما خانواده ها به صورت قسطی آن را به مدعیان می پردازیم و این آشوبها را بس کنند...

- رژه موتور سواران میبدی در کوچه پس کوچه ها و خیابانهای اصلی و طراحی و نقشه حمله به نقاط مرزی اردکان هم در عین حال که تاسف بار است دیدنی و جالب است .

- ...

 

تحلیل ها و اخبار تکمیلی متعاقبا درج می گردد.