مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 91/2/30
نظر

آیا می دانید  روز جمعه آینده  5 خرداد1391 مصادف است با 3 رجب المرجب ، اگر به تقویم نگاهی ساده بیندازید این روز مصادف است با سالروز شهادت دهمین امام همام ، حضرت علی ابن محمد الهادی النقی علیه السلام .

چند روزی است که برای بار دیگر شاهد هتک حریم مقدس حضرت امام هادی علیه السلام هسیتم. نمی دانم غربت آن امام بزرگوار و مهربان را چگونه باید بیان کرد. 
دیروز حرم مطهرش را ویران کردند و امروز به حریم مقدسش تعرض نمودند.

امسال در آستانه شهادت امام دهم حضرت علی النقی علیه السلام، وظائف جدی‌تری بر عهده داریم.

ای شیعیانی که قلبهای آکنده از عشق به فرزندان حضرت زهرا(س) در سینه هایتان می تپد :

شایسته است  امسال  با اقامه ی با شکوه‌تر عزای آن امام همام  ، اولا با کسب معرفت و شناخت و ترویج سیره آن بزرگوار و در بعدی دیگر با  پرشور نمودن مجالس آن امام عزیز ، به غربت زدایی از آستان مقدس حضرت هادی علیه السلام بپردازیم.

و اما شما به عنوان  یک شیعه ، امسال برای بزرگداشت امام مظلوممان حضرت امام هادی(علیه‌السلام)، چه برنامه‌ای خواهید داشت و چه پیشنهاداتی دارید ؟

متن و پیشنهادات  تیم سایبری حضرت امام زمان (عج)  در خصوص این موضوع به شرح زیر است :

با توجه به هتک حرمت از قبل طراحی شده اخیر به ساخت مقدس و مطهر اهلبیت علیهم اسلام به خصوص امام علی النقی علیه اسلام، وظیفه هر فرد شیعه است که با عرض ارادت به اهلبیت، محبت و عشق خود را بیشتر از پیش نشان داده و با فعالیت های برنامه ریزی شده به معرفی هر چه بیشتر این امامان معصوم بپردازد.

shahadat emam ali naghi موج بزرگ بزرگداشت سالروز شهادت امام نقی علیه السلام (5 خرداد 91)

با توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها و به کوری چشم هتاکین 5 خرداد را عاشورایی دیگر خواهیم نمود.

کمتر از یک هفته تا جمعه 5 خرداد (3 رجب) سالروز شهادت امام علی النقی باقی مانده است. باید دست به دست هم داده و هر کس در شهر و محل زندگی خودش در مرحله اول و در سایت و وبلاگش در مرحله دوم موجبات بزرگداشت این روز را فراهم آورد.

در شهرمان چه کنیم؟

1- برگزاری مراسم عزاداری (سخنرانی و سینه زنی و …)

2- به راه انداختن دسته زنجیر زنی و سیه زنی ( خیلی مهم است و می تواند تاثیرات مثبتی در شهر داشته باشد و عزاداری را از محل هیات به داخل شهر می کشاند)

3- پخش کلیپ های در همین زمینه در محل هیات

4- تهیه و توزیع تراکت هایی در محکومیت جسارت های اخیر

4- چاپ ویژه نامه های آشنایی بیشتر با امام هادی (علی النقی)

5- ارسال sms‌ تسلیت و محکومیت هتک حرمت

6- توزیع سی دی با محتوای مربوط به امام علی النقی علیه السلام

7- جایزه به کسانی که نام آن ها هادی یا نقی است.

8- نصب بنر های شهادت امام علی النقی علیه السلام

9- نوشتن طومار و جمع آوری امضاء و درخواست از شهرداری و شورای شهر برای تغییر نام یک خیابان  یا میدان شهر به نام علی النقی

10- … (شما  نیز در نظرات پیشنهاد دهید تا در این جا اضافه شود.)

در وبلاگمان چه کنیم؟

1- استفاده از تصاویر مربوطه با نام نقی و امام نقی (دقت کنید از نام نقی استفاده شود نه هادی تا تصاویر شما به مرور جایگزین تصاویر هتک حرمت قرار گیرد.)

2- نشر احادیث امام علی النقی علیه السلام.

3- نشر زندگی نامه و معجزات امام علی النقی علیه اسلام.

4- تاکید بر مجازات هتاکین مرتد.

5- استفاده بیش از حد از تگ هایی با نام نقی، امام نقی و …

6- تولید محتوای جدید با موضوع امام علی النقی علیه السلام

7- … (شما در نظرات پیشنهاد دهید تا در این جا اضافه شود.)

------------------------------------------

دانلود مرجع محتوای متنی درباره امام نقی علیه السلام

naghi 300x300 دانلود مرجع محتوای متنی درباره امام نقی علیه السلام

دانلود باب دوازدهم از کتاب منتهی الآمال - فرمت doc با لینک مستقیم (7)

دانلود باب دوازدهم از کتاب منتهی الآمال - فرمت pdf با لینک مستقیم (5)

دانلود باب دوازدهم از کتاب منتهی الآمال - فرمت txt با لینک مستقیم (2)

دلشکسته از جسارت با صدای احسان اختریان + دانلود mp3

delshakaste دلشکسته از جسارت با صدای احسان اختریان + دانلود mp3 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 91/2/29
نظر

بحرین ، فروشی نیست !

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 91/2/28
نظر

شاید مشغله زیاد این روزها فرصت کافی برای نوشتن برایم فراهم نسازد ولی تیتر های زیر مد نظرم است که باید در مورد هر کدامشان مطالبی بنگارم ، انشاءالله فرصتی دست بدهد کامل خواهم نوشت ، فرصت نشد عذرخواهیم را بپذیرید.

1- انتخاباتکی برگزار می شود ، افرادی انتخاب می شود ، سرپرست مجموعه ای یکی از افراد انتخاب شده که هم تخصصی دارد در این زمینه و هم رای خوبی آورده و هم از جنس چادری ولایت مدار نیز می باشد ، را تشویق به  کناره گیری می کند به این بهانه که آقایی که ته لیست و علی البدل می باشد به درد این کار می خورد و ما شرمنده ی او هستیم و کار دستش داریم و ... شما برو کنار که او بیاید بالا !

2- دیدار از خانواده های شهدا در مناسبتهای مختلف برگزار می شود ، چند وقت پیش در مجلسی  که کمی تا قسمتی رسمی هم بود شنیدم که بسیاری از خانواده های شهید بوِیژه مادران شهید از  اینکه کسی به آنها سر نمی زند و احوالی از آنها نمی پرسد گله مند هستند ! تعجب نمودم ! یعنی در دیدار از خانواده های شهید بی برنامگی وجوددارد! خانواده هایی هستند که از دیدار کنندگان خسته شده اند و خانواده هایی هستند که چشمشان به دراست برای استقبال از دیدارکنندگان !!!؟؟؟

3- این روزها یا ذائقه ما پرتوقع  شده ویا اینکه واقعا وضعیت آب شرب اردکان ، افتضاح می باشد! از بسیاری از دوستان و اقوام نیز سئوال نموده ام ، غالبا کسی این روزها رغبتی به نوشیدن آب و مصرف چای ندارد، البته آب معدنی و بطری های آب بهداشتی درمغازها  زیاد است مقصر خودشان هستند که نمی خواهند از پول یارانه هزینه آب بدهند! کاش متصدیان آب شهرستان  فکری برای آب شرب می نمودند ! دراین راستا  به متصدیان توزیع بودجه و اعتبارات ، شهرستان پیشنهاد می شود بخشی از اعتبارات آب اردکان را به راه اندازی کلینیک سنگ شکنی کلیه در بیمارستان اردکان اختصاص نمایند .

4- با توجه به شیوع قابل توجه بیماریهای کلیوی بوِیژه سنگ کلیه در اردکان ، راه اندازی کلینیک ویژه بیماریهای کلیوی و بخش سنگ شکنی با تجهیزات روز پزشکی از مواردی است که برای بیمارستان اردکان لازم و ضروری به نظر می رسد ، انشاء الله متصدیان امر به جهت بهره مندی بیشتر همشهریان به خدمات پزشکی برنامه ریزی خوبی در این زمینه ارائه نمایند.

5- یکی دو روزی بنا به یک امر کاملا غیر شخصی ،به عنوان ارباب رجوع شهرداری اردکان ایفای نقش کردم ، قصدآن را داشتم تا گزارش لحظه به لحظه ی ارباب رجوع بودنم در شهرداری را دراین وبلاگ بنویسم ، خدا خیر دهد به یکی ازدوستان قدیمی ،جناب آقای مهندس اولیاء که ارادت ویژه ای به ایشان دارم ، از سر همراهی و مساعدت دراین امر خیری که پیگیر آن بودم مرا راهنمایی کرد و رفت و آمدم به شهرداری به همین سادگی خاتمه یافت و نقش ارباب رجوع بودنم به پایان راه رسید که امیدوارم هیچ گاه دیگر این اتقاق برایم نیفتد،  البته  لازم است دراینجا از ایشان تشکر ویژه شود و صد البته شهرداری و دیگر همکارانش باید از ایشان متشکر باشند که نقش ارباب رجوع بودنم در شهرداری به این زودی خاتمه یافت و گزارش نویسی از ارباب رجوع بودن منتفی شد وگرنه ...!!!

6- باتوجه به استقبال خوب همشهریان از قطار به عنوان یکی از پرطرفدار ترین وسایل حمل و نقل عمومی ، و با عنایت به اینکه همشهریان اردکانی سفر زیارتی به مشهد مقدس را در صدر سفرهای خود قرار می دهند ، شایسته است متصدیان امر نسبت به اخذ سهمیه قطار اصفهان مشهد برای ایستگاه اردکان اقدامی نموده و هم همشهریان مسافر مشهد را از رفت و آمد به ایستگاه یزد راحت نمایند و هم اینکه  هزینه سفر رابرای آنها تقلیل نمایند.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 91/2/27
نظر

کمتر از بیست روز  دیگر رویدادی در اردکان و دیگر شهرهای کشور اسلامیمان رخ خواهد داد ، رویدادی که شاید برای شهرمان بزرگترین رویداد فرهنگی ، معنوی و اجتماعی تلقی خواهد شد.
رویدادی که بر اساس مضمون فرمایشات ولی امرمان ،علامت یک حکومت الهی است که در دنیا نظیر ندارد.
رویدادی که در آن ، دربیش از 15 مکان مقدس و جمعی کثیر از جوانترین و تاثیر گذارترین همشهریان اردکانی ، مهمان خداوند کریم و سبحان خواهند شد تا پس از این رویداد بزرگ معنوی برکات این مهمانی را در جامعه اردکان و به تبع آن جامعه اسلامی ایران بسط وگسترش دهند .
و قطعا از برکات همین رویدادهای بزرگ معنوی است که انقلابمان از گزند دشمنان داخلی و خارجی در امان است .
آری کمتر ازبیست روز  به برگزاری این رخداد عظیم معنوی و فرهنگی در شهرمان مانده است و آن رویداد ضیافت عشق است .
 ایام البیض ماه رجب المرجب در سراسر کشورمان شور و هیجانی وصف ناپذیر دارد ، اوج بندگی در محضر حق را نشان می دهد.
قطعا برکات عظیم این رویداد بزرگ برکسی پوشیده نیست و از این دریای بی کران دو نمونه زیر از بیانات ولی امرمان را یادآور می شویم:
*در ایام اعتکاف در ماه مبارک رجب، در بسیاری از مساجد سراسر کشور، جوانان ما، زنان و مردان از قشرها و سنین مختلف، رفتند و در مسجد ماندند؛ سه روز روزه گرفتند و با خدا مأنوس شدند. بعد از آن هم با گریه و اشک و آه، مسجد را وداع گفتند و بیرون آمدند، تا برای سال آینده آماده شوند. عزیزان من! این برای یک جامعه، علامت خوبی است. "الّذینَ إنْ مَکّنّا هُمْ فِی‌الأرْضِ أقامُوا الصّلوةَ " علامت یک حکومت الهی، علامت یک حرکت صحیح و دارای جهت‌گیری صحیح است. این را جدّی بگیرید و تقویت کنید.
امام خامنه ای در دیدار طلاب و مردم قم به مناسبت 19 دی ماه 19/10/1375
*ایام اعتکاف، دانشگاه‌ها و مساجد و سرتاسر کشور و مساجد جامع، مملو از معتکفین است؛ چه کسانی؟ پیرمردها؟ پیرزن‌ها؟ نه، همین جوان‌ها، جوان‌ترین‌ها.این دیگر در دنیا نظیر ندارد. این نسل جوان امروز ماست. امروز گرایش به دین و ارزش‌های انقلابی، وجه غالب جامعه است.
امام خامنه ای در دیدار مردم گرمسار 21/8/1385
و اما...
ستاد اعتکاف شهرستان اردکان از هم اکنون با تشکیل جلسات متعدد سعی در ارتقا سطح کیفی این رخداد عظیم خواهد داشت و اینجاست که اهل فن و خبره در حوزه های فرهنگی و معنوی و اجتماعی بایستی احساس وظیفه نمایند تا این بار عظیم به نحوی احسن و شایسته و در خور شان شهرمان به سر منزل مقصود برسد.
ستاد اعتکاف ، ستادی کاملا مردمی بوده و مجریان اعتکاف نیز همین جوانان اردکانی می باشند. و هر یک از همشهریان عزیز که توانی در امور برنامه ریزی ، اجرایی ، پشتیبانی و ... برای اعتکاف دارد ، را با آغوش گرم پذیراست .
از کلیه عزیزانی که برای فرهنگ شهرمان به نحوی دل می سوزانند و دغدغه فرهنگی و اجتماعی دارند ، درخواست می شود هرچه در توان دارند در این راستا تقدیم نموده و از ارائه هر گونه نظر ،پیشنهاد وانتقاد دریغ نفرمایند.
امید است با همکاری و همراهی همه صاحبان فکر و اندیشه این رویداد عظیم فرهنگی و معنوی در شهرمان را هر چه پربارتر برگزار شود.