مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 88/12/27
نظر
خبرنگار«جوان آنلاین» به بخشی از برنامه های تدوین شده جریان فته برای سال 89 دست یافت.
بخشی از این برنامه ها عبارتند از:
باید به سمت صنوفی مثل معلمان ، کارگران و اقشارپائین دستی برویم و این قشر هارا با رژیم در گیر نمائیم .
• باشایعه پراکنی جامعه را ملتهب وشکننده و به باور برسانیم و آماده پذیرش خواسته هایمان نمائیم
• به ظواهر تکیه کنیم و خودرا مذهبی و موافق اسلام نشان دهیم ، حتی هواداران لائیک جنبش .
• تا حد ممکن هرگونه ارتباط جنبش با بیگانه را توجیه وانکار نمائیم .حربه رژیم را کند و بلا موضوع کنیم
• رازبزرگ ورمز موفقیت پیروزی 57 اعتصابات سراسری بود ،این مهم را باید متحقق نمائیم .
• این دولت باید ضعیف و ناکارآمده نشان داده شود ، با هر اهرمی باید این نتیجه گیری را بدست بیاوریم.
• باید این رژیم را خسته نمائیم ، تاباما زندگی کند یا برود کنار ، فشار بیاوریم که برود کنار .
• انزوای بین المللی و فشارهای خارجی فرصت مناسبی برای ما و برنامه هایمان فراهم می آورد .
• با تبلیغات و گرفتن فضای مجازی باید نیروهای ریزش کرده دوباره جذب شوند ، ما به طرح هایی نیازمندیم .
• مردم ایران همیشه تاریخ از مظلوم دفاع کرده اند ، این مظلوم ما باید باشیم .
• جدیت خودتان را بیشتر روی میر حسین و خاتمی متمرکز کنید
• نماد ما همچنان سبز است ، در هر فرصتی از این نماد استفاده خواهیم کرد
• حضور در مناسبتها ی ملی و مذهبی تنها راه ابراز وجود ما می باشد .
• در بحث ها اعلام کنید ما کشوری عاری از مخالفت با دولتها وکشورهای دیگر و صلح طلب و بدور از مناقشات منطقه ای می خواهیم ، جنگ و اشغال دیگر کشورها به خودشان مربوط است .
• در شعارهایمان منافع دراز مدت جنبش را در نظر بگیریم ، خودداری بیشتری از خود نشان بدهیم و نیازی نیست آنچه فکر می کنیم را به زبان بیاوریم .

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/12/26
نظر

در پی بی توجهی مردم به فراخوان این سایت ها برای چهارشنبه آخرسال باید از امروز منتظر بود که آن ها یکدیگر را به باد ناسزا گرفته و تقصیر آخرین شکست سال 88 را به گردن یکدیگر بیندازند.

به دنبال بی توجهی مردم به فضاسازی رسانه های ضدانقلاب برای تحرکات آشوبگرانه در شب چهارشنبه آخر سال ، برخی از سایت های مستقر در خارج کشور  اقدام به خبرسازی های دروغ مبنی بر درگیرهای گسترده در شهرهای مختلف ایران کردند که این امر موجب اعتراض همفکران داخلی آن ها به این خبرسازی های دروغ شد.

به گزارش جوان آنلاین ، در حالی که امسال شب چهارشنبه آخر سال نسبت به سال های گذشته با حوادث کمتری مواجه بود ، برخی سایت های مخالف نظام مستقر در خارج کشور که از چند هفته قبل به دنبال تبدیل این شب به شورش آتشین(!) علیه نظام بودند ، از نزدیک ظهر اقدام به خبرسازی ها دروغ مبنی بر درگیری های شدید و حتی فتح شهرها و مناطق به دست مردم(!) کردند.. سایت بالاترین از جمله این سایت ها بود که اخبار دروغ منتشره در آن بالاخره داد همفکران داخلی آن را که از نزدیک شاهد اوضاع شب چهارشنبه آخر سال بوده اند ، درآورد. در همین خصوص یکی از نویسندگان بالاترین نوشت: «خبرهای دروغین باعث لطمه زدن به بالاترین ودلسردی خوانندگان خواهد شد. دوستان لطفا فقط به خبرهای با منبع معتبر رای دهید.»

گفتنی است در ماه های گذشته ، هر بار سایت های فارسی زبان خارج کشور با حرارت تمام از فتح تهران(!) و سقوط کشور و...سخن به میان آورده اند اما پس از مدتی که دروغ آن ها آشکار شده ، به توجیهات مضحکی روی آؤرده اند که همین امر موجب سرخوردگی هواداران و همفکران آن ها شده است.روز 22 بهمن این سایت ها از ابتدای صبح مدعی شدند که سیل مردم سبز در حال فتح میدان آزادی هستند اما زمانی که تصاویر تلویزیونی میلیون ها تن از مردم را که با شعارهای حمایت از نظام به تصویر کشید و مشخص شد که پروژه اسب تروای فرقه سبز با شکست مواجه گردیده ، این سایت ها به فحاشی علیه یکدیگر روی آورده و هر یک دیگری را مقصر افتضاح پیش آ«ده معرفی کردند.

در حالی که این سایت ها طی هفته های اخیر شب چهارشنبه آخرسال را شب پایان عمر رژیم(!) تلقی کرده بودند اما رویای توهم آلود آنها شب گذشته  هم به حقیقت نپیوست ، باید از امروز  منتظر بود که این سایت ها علیه یکدیگر به فحاشی پرداخته و یکدیگر را به باد ناسزا بگیرند و تقصیر آخرین شکست سال 88 را به گردن یکدیگر بیندازند


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/12/26
نظر

یک سخنرانی در کودکی راشل کوری

742 کیلوبایت

دانلود کلیپ تصویری

مستقیم یا غیرمستقیم

ترجمه:من اینجا هستم تا از کودکانی غیر از خودمان بگویم،من اینجا هستم چون برای انها اهمیت قائلم،من اینجا هستم تا بگویم کودکانی در بسیاری از نقاط در حال رنج کشیدنند،اینجا هستم تا بگویم روزانه چهل هزار کودک در دنیا از گرسنگی میمیرند،من اینجا هستم تا بگویم انها نیز مانند ما کودکند،ما باید بفهمیم فقر انها باعث نادیده گرفتنشان شده،ما باید بفهمیم میشود جلوی همه این مصائب را گرفت ،ماباید بفهمیم کودکان جهان سوم درست همانند ما فکر میکنند میخندند و گریه میکنند ،ما باید بفهمیم ما مثل انها و انها مثل ما هستند، رویاهای من میتوانند جلوی این گرسنگی دوهزارساله را بگیرند،رویاهای من میتوانند جان چهل هزار کودکی را که هر روز از گرسنگی میمیرند نجات دهد، رویاهای من همگی میتوانند به حقیقت بپیوندند اگر ما به آینده نگریسته و درخشش این نور را نظاره گر باشیم.

 

مصاحبه با راشل کوری

2،2 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

مستقیم یا غیرمستقیم

 

ترجمه: من در حدود 1 ماه و نیم است که در اینجا هستم و این یکی از بدترین حالات و وضعیتی ایست که تا کنون دیده ام . در طول زمانی که من اینجا بودم شاهد تیر خوردن و کشته شدن بچه ها ی زیادی بودم . در 30 ماه جون , منابع تامین آب در سطح وسیعی از بین رفت و هر از گاهی این حرکت انجام می شود که تا کنون نصف منابع آب آشامیدنی از بین رفته . از لحاظ اقتصادی مردم در بدترین وضعیت هستند بخاطر وضعیت مصر و همچنین بخاطر اسراییل که کنترل اقتصادی اینجا دست آنهاست . فکر کنم حدود 25 خانه سبز یا کمپ در این چند روز خراب کرده اند و جای آن دیوار کشیده اند و در حدود 150 نفر نظامی تک تیرانداز در سکوهای اطراف دیوار مستقر هستند و هر از گاهی به اطراف و یا به کشاورزان و مردم عادی فلسطینی اطراف دیوار شلیک می کنند . فکر کنم به عنوان یک شاهد عینی در اینجا می توانم بگویم که سیستمی در اینجا حاکم است که مردم نمی توانند از آن جان سالم بدر ببرند و این یک وضعیت افتضاح است که غیر قابل جبران و بهبود می باشد . بعضی وقتها خیلی طول می کشد تا بفهمیم در اینجا چه اتفاقی افتاده یا در حال رخ دادن است , چون مردم فقط به فکر نجات زندگیشان هستند و کسی زمان و قدرتی برای گزارش به دنیا را ندارد .. من نمی دونم شاید بتونم یا بتوانیم از بچه های اینها مراقبت کنم تا کمی آنها را شاد ببینم نسبت به کودکانشان ولی در کل خیلی سخت می شود در ذهن گنجاند که واقعیت تلخی که در اینجا رخ میدهد چه صورتی است و چگونه است .
بعضی مواقع که در کنار این مردم مهربان ( فلسطینی ) مینشینم و با آنها هم کلام می شوم از زبانشان می شنوم و میبینم که ماشینهای مخوف نظامی چگونه در حال قطل عام مرد بی گناه هستند و در عین حال این مردم مهربان با من غذا می خرند و با مهربانی از من پذیرایی می کنند .
کودکانشان وضعیتی دارند که هیچ کودکی نباید در طول زندگیش آن را داشته باشد و من احساس ترس و احساس بدی دارم .
در حال حاظر من هیچ نوع عملکردی و هیچ نوع اهمیتی از طرف دولت نسبت به پیامهای خودم ندیده ام و این بیانگر آن است که آنها برای مردم خودشان و مردم فلسطین هیچ اهمیتی قائل نیستند.
فکر کنم این خیلی قبیحانه و مسخره ایت که دولت من , شارون را به عنوان مرد صلح یاد کرده و او را مرد صلح نامیده .
این در اینجا کاملا معلوم است که شارون یک جنایتکار جنگی و خلافکار است و جنایات زیاد در اینجا به خاطر نبودن تعادل در قدرت و زور گویی در منطقه است ( توسط اسراییل ) و زندگی مردم فلسطین کاملا در دستان اسراییل بوده و آنها را هر طور که بخاهند کنترل می کنند.
برای من جالب است که این مردم چگونه توانسته اند انسان بودن و زندگی انسانی خودشان را تا الان با وجود این مشکلات و وضعیت بد منطقه حفظ کنند.....


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/12/26
نظر

حوادث 9 ماهه اخیر نتیجه تفکرات طیفی از سیاستمداران، مسئولین، نمایندگان مجلس، روشنفکران و اساتید دانشگاهی و حوزوی است که از ابتدای انقلاب سعی در ارائه مشی متفاوت با ولی فقیه داشتند. شاید اعتماد به نفس و مدرک و شخصیت و سابقه انقلابی باعث شد بعضی آنقدر برای خود و گروه و حزب خود شخصیت قائل شوند و خود را سوار بر مرکب قدرت ببینند که گاهی عنان عقل را هم از دست بدهند و اینگونه اظهار نظر کنند.
تشکیلات راه سبز امید که علاقه خاصی هم به زایش دین سبز دارد، شاید روزی کتاب مقدس هم منتشر کند. استفاده از کلام بزرگان این قوم قطعا یکی از اولویت های فرقه سبز است. سخنان زیر توسط هفته‌نامه صبح صادق گردآوری شده است.

تفکر شیعه گری موجب انحطاط ایران است
غلامرضا سالاربهزادی: تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است. ای کاش سوابق حاکمیت های مردمی صدر اسلام، مورد توجه قرار می گرفت.
(صبح امروز، 23/8/78)

معصومین در فروع اسوه نیستند
محسن کدیور: معصومین (ع) فقط در کلیات و اصول اسوه اند، نه در فروع و جزئیات.
(ماهنامه کیان، بهمن 77)

امروز سخنان حضرت فاطمه (س) دیگر کاربرد ندارد
عبدالکریم سروش: ارزش های دینی دائماً در تغییرند، اگر روزی فاطمه (س) می گفت، بهترین زنان کسی است که نامحرم او را نبیند، امروز کسی نمی تواند این را بپذیرد. اگر آن روز سعادت دختر این بود که در خانه پدر حیض نبیند، ولی امروز این امر خلاف سعادت است و شوهر دادن دختر 9 ساله خلاف ارزش است، اینها همه داد می زنند که این کلمات مقطعی و مخصوص جامعه ای خاص بوده است! (زنان، دی ماه 78)

معصومین هم در معرض انحرافند
عزت الله سحابی: آدم ها و حتی معصومین (ع) خودبه خود بدون نظارت مردم و به طور اصولی در معرض انحراف هستند!
(عصر آزادگان، 16/10/78)

عصر 950 ساله نوح دروغ است
محمدمهدی فولادوند: عمر نوح پیامبر 60 الی 70 سال بوده و 950 سال، عمر خاندان نوح بوده است، نه شخص نوح. واقعاً بعید است یک شخص 950 سال عمر کند.
(صبح امروز، 19/10/78)

غیرت دینی ویران کننده است
عطاءالله مهاجرانی: نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است!
(آریا، 16/1/79)

موسیقی و رقص و سکس باید شرعی شود
جهانبخش محبی نیا: در بعد مسائل فرهنگی سه مشکل هست که حوزویان باید آن را حل کنند، یکی موسیقی به نحوی که انسان هر وقت دلش خواست ضبط را روشن کند و یکی هم رقص و دیگری ماهواره به نحوی که در فیلم به زنان از زانو به بالا عریان هم بتوان نظر انداخت. (آفتاب امروز، 3/7/78)

به قرآن نمی توان استناد کرد
محمد خاتمی: این سخن عبدالکریم سروش و مجتهد شبستری که وحی الهام بر پیامبر بوده و ماهیت قرآن بر ما آشکار نیست و نمی توان به آن استناد کرد، درست است! در حال حاضر مطالب قرآن با برخی دریافت های بشری سازگار نیست؛ چرا که احکام آن متناسب با زندگی قبیله ای است و اگر بپذیریم احکام کتاب آسمانی مسلمانان قطعی و جاودانه است، باید بگوییم که زندگی مورد نظر اسلام زندگی قبیله ای است! در زمان حاضر بنا بر ادله ای که ذکر کرده، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست.
(کیهان، 12/6/87)

قصه حضرت یوسف دروغ است
ح.م. تبریز: صحت قصه حضرت یوسف در قرآن کریم از محالات است. (روزنامه صبح امروز، خرداد 78)

لقب پیامبر حاکی از غلبه فرهنگ جاهلی است
مرضیه آذر افرا: اینکه پیامبر را ابوالقاسم لقب داده اند نه ابوفاطمه حاکی از غلبه فرهنگ جاهلی مردسالاری است.
(پیام هاجر، 13/7/78)

کف و سوت زدن کمتر از سینه زنی و عزاداری نیست
مدیر آموزش و پرورش استان مازندران: ثواب کف و سوت زدن برای تقویت یکی از نخبگان جامعه کمتر از سینه زنی و عزاداری برای امام حسین (ع) نیست.
(کیهان، 10/3/79)

آزادی، مقدم بر دین است
محمد خاتمی: اگر دین در برابر آزادی قرار بگیرد؛ این دین است که باید محدود شود نه آزادی!
(دانشگاه تهران، 2/3/87)

فعل و قول معصوم، حجت نیست
محمد مجتهدی شبستری: در مسائل حکومت و سیاست فعل و قول معصوم حجت نیست. زیرا این قبیل احکام تاریخی و زمانی اند. آنچه در صدر اسلام بوده باید با قوانین امروز حقوق بشر سنجیده شود. ممکن نیست پایه های اصلی زندگی سیاسی و اجتماعی انسان بر استنباط از متون دینی مبتنی شود. (کیان، بهمن 77)

حسین (ع) همان سیاوش ایران باستان است
فاطمه گوارایی: عاشورا نماد زنده در آتش افتادن سیاوش است. داستان عاشورا در ایران، داستان دمیدن روح اسطوره سنت شده سیاوش در تن اسطوره زنده و پویای حسین (ع) است.
(پیام هاجر، 23/1/79)

حجاب عقب افتادگی است
مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان، نماد عقب افتادگی است.
(ماهنامه جامعه سالم، تیر 77)

حجاب زن برای او مضر است
محمد خاتمی: اگر این حجاب و پوشش مانع حضور زن و بروز شخصیت زن شود، قطعاً مضر است... مشکل این است که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل این نیست که زنان بتوانند در عرصه های مختلف حضور داشته باشند. (همبستگی، 16/8/79)

جلوگیری از روابط دختر و پسر جلوگیری از پیشرفت است
آروشا مشتاقی زاده: دختر و پسر به دوستانی از جنس مخالف، احتیاج دارند و جدا کردن آنان از یکدیگر اثرات نامطلوبی بر فرد و جامعه دارد و امکان پیشرفت را کم می کند.
(ایران جوان، 12/3/78)

شعار مرگ بر آمریکا وحشیانه است
عطاءالله مهاجرانی: سر دادن شعار مرگ و آتش کشیدن پرچم آمریکا، اعمالی زشت و وحشیانه است !!!
(جبهه، 30/5/78)

حذف صحنه های جنسی از فیلم ها هیچ مستند شرعی ندارد
محمدجعفر هرندی: حذف صحنه های جنسی و مشروب خواری از فیلم ها، هیچ مستند شرعی ندارد؛ کجای فقه آمده که گفتن و شنیدن اینکه پسری به دختری بگوید: دوستت دارم، حرام است؟
(هفته نامه آبان، 9/11/78)

هیئت های مذهبی منشأ خشونتند
محمد قوچانی: هیئت های مذهبی منشأ خشونتند و بسیجی ها اعضای تشکیل دهنده این هسته ها می باشند.
(عصر آزادگان، 20/1/79)

هنرمند به فضای ابتذال نیاز دارد
بهروز افخمی: هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای زنده و البته آمیخته به ابتذال نیاز دارد و در یک فضای پاکیزه شده و تحت سانسور از دل و دماغ می افتد. (کیهان، 2/8/79)

خمینی متعلق به موزه تاریخ است
اکبر گنجی: ما تلاش می کنیم خمینی را به گونه ای تفسیر کنیم که مخالف با دموکراسی نباشد!!!؟ خمینی دیگر وجود ندارد آنچه وجود دارد فقط برداشت های ما از سخنان اوست. اما او به هر حال یک روزی در موزه خواهد رفت و هیچ کس نمی تواند جلوگیری کند این یک تکامل تاریخی است.
(کیهان، 24/1/79)

فرهنگ شهادت خشونت آفرین است
عبدالکریم سروش: فرهنگ شهادت خشونت آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان می شود.
(نشاط، 12/3/78)

خدا را هم می توان فتنه گر نامید
محمدکاظم محمدی اصفهانی: مردم حق دارند همه مسئولان را به سوال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسئول، پیامبر و امام معصوم باشد، بلکه به خود خدا هم می توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید.
(ایران،24/4/79)

علیه خدا هم می توان تظاهرات کرد
ابراهیم اصغرزاده: اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه براساس قانون داده شود اشکال ندارد، حتی علیه خدا.
(آفتاب امروز، 2/6/78)


اراده مردم همان اراده خداست
فرامرز شکوری: اراده مردم همان اراده خداست و انتخاب مردم هم همان انتخاب خداست، لذا دموکراسی غربی با دین سازگار است.
(آبان، 7/6/77)

امروز خدا در جامعه هیچ کاره است
محسن کدیور: یک زمانی مردم می گفتند چون عیسی (ع) این سخن را گفته پس درست است، اما امروز عیسی که سهل است خود خدا هم اگر حرفی بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق نباشد نخواهند پذیرفت. امروز خدا در جامعه هیچ کاره است، همه کاره مردمند.
(دانشگاه تهران، سال 79، پژوهش های قرآنی)

ما پیشرفت نمی کنیم چون هنوز خدا نمرده است
علیرضا علوی تبار: جامعه ایران فاز سنتی خود را پشت سر گذاشته و می خواهد مدرن و صنعتی شود، اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است. بنابراین ما چگونه می توانیم به این وضعیت چیره شویم. (یالثارات، 4/3/79)

بعد از پیامبر ولایت خاتمه یافته است
عبدالکریم سروش: ولایت، منحصر در شخص نبی اکرم است و با رفتن او ولایت نیز خاتمه می یابد؛ او خاتم نبوت و خاتم ولایت بود، ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده است. (ماهنامه کیان، بهمن 77)

در مقابل اهانت به پیامبر باید سکوت کرد
فرهاد بهبهانی: حکم «سب النبی و الائمه» قتل نیست بلکه باید آن را تحمل کرده، مقابله به مثل نکرد. (آبان، 10/7/78)