مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 89/3/28
نظر

یک سالی هست که هتاکی و اهانت به مقدس ترین مبانی دینی ...

مسجد لولاگر ...

قرآن کریم ...

امام و رهبری ...

ولایت فقیه ...

روحانیون ...

عاشورای حسینی ...

و ...

از سوی ایادی استکبار و فتنه جویان داخلی و به اصطلاح طرفداران سبز در ایران انجام می شود که متاسفانه عده ای از داخل نیز خواسته و ناخواسته و آگاهانه و نا آگاهانه آب به آسیاب دشمن می ریزند و از این گزند متاسفانه ظرفیت های عظیم سیاسی و اجتماعی فرهنگی نظام مقدس و همیشه پابرجای انقلاب اسلامی ایران را از حیث مناسبات داخلی و روابط بین المللی  اشغال نموده و منجر به پرخاشگریهای دیپلماسی بین المللی ناچیزی شده از جمله قطعنامه و تحریمهای اخیر ... تهدیدهای روسیه ... تهدید های اسراییل و امریکا ... بازیگوشیهای کشورهای عرب منطقه و چراغ سبزشان به امریکا و اسراییل برای ضربه زدن به ایران ووو...

انجام شده و هنوز هم ادامه دارد ...

در وقایع وقیحانه فوق که مورد لعن و نفرین همه آزادگان جهان است خیلی از بزرگان و اهل تربون و رای آوردگان و مجلس نشینان حتی گاهی اوقات به جسم محترمشان زحمت ندادند از صندلی راحت و پر مسئولیت و برخاسته از ... ملت را رهاکنند و موارد فوق را محکوم نمایند.

شاید مصداق یک بوم و دو هوا باشد و شاید مصداق...

به هر حال هتک حرمت به ساحت روحانیت و مرجعیت و دفتر مراجع عظام ضایعه ای است که از سوی دشمنان دین و مرجعیت در  این روزها قلب هر آزاده ای را مخدوش نموده است حال مصداق دفتر مرجعیت بربرخی اماکن مورد اهانت واقع شده صدق بنماید یا ننماید مهم نیست مهم آن است که در اذهان عمومی اهانت به دفتر مراجع در قم مطرح می شود که کلا محکوم است.

حال جالب این است که در این وانفسای یک بام و دو هوا حضراتی که تاکنون خواب تشریف داشته اند و بر صندلی گرم و نرم مجلس راحت لمیده اند یا از خواب بیدار شده اند یا خواب آنها را بیدار کرده است و اکنون زمین و زمان را محکوم و همه هجمه ها بر گردن نظام و دولت سوار می نمایند.

به خبر زیر از پارلمان نیوز دقت  فرمایید...

تابش: دود هتک حرمت مراجع تقلید به چشم عاملان آن خواهد رفت
پارلمان‌نیوز: دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)گفت:مسئولان اجازه ندهند با اقدامات افراطی، جامعه دچار تشنج شود.
محمدرضا تابش در گفتگو با ایلنا ضمن محکوم کردن هتک حرمت و اهانت به مراجع تقلید و بیت آنها، گفت: هیچ‌گاه مسلمانان ایرانی این مسئله را نپذیرفته و افرادی که با افکار افراطی و تندروانه خودشان این حرکات را سامان‌دهی می‌کند، بدانند که در وهله اول دود آن به چشم خودشان خواهد رفت.
وی تاکید کرد: درخواست ما از مقامات مسئول امنیتی و وزارت کشور این است که جلوی این حرکات تندروانه را بگیرند و در جامعه و فضای سیاسی کشور آرامش برقرار کنند و اجازه ندهند با این‌گونه اقدامات افراطی، جامعه دچار تشنج شود.

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/3/27
نظر
آخرین اختلاف خاتمی با موسوی و کروبی مربوط می شود به راه پیمائی 22 و 25 خرداد که خاتمی صراحتاً با برگزاری راه پیمائی مخالفت کرده بود و موسوی و کروبی را تهدید کرد در صورت برگزاری چنین مراسمی طی بیانیه ای راه خود را از این دو جدا می کند.
 
موسوی و بعد از او کروبی پذیرفتند که باید مطالبات خود را از طرق مدنی دنبال کنند و به خیابان کشیدن مردم، هزینه های زیادی برای طرفداران خود دارد. از اینرو روز گذشته موسوی در بیانیه ای رسماً با عقب نشینی از کف خیابان ها، منشور جدیدی برای رفتار های اپوزیسیون قانونی و مدنی تدوین و ارائه کرد.
 
به این ترتیب خاتمی که تا به امروز نسبت به رفتار کروبی و موسوی انتقاد داشت، پس از به کرسی نشاندن حرف خود رسماً وارد بازی شد.
 
وی که تا پیش از این از عنوان جنبش سبز و یا صراحتاً تقلب اسم نبرده بود در سالگرد راه پیمائی 25 خرداد در میان جمعی از جوانان اصلاح طلب به بیان مطالبات جنبش سبز پرداخت و پس از ماه ها در نقش رهبری سبزها وارد شد و سخنان ساختار شکنانه به زبان آورد. اگر چه بسیاری از آگاهان سیاسی معتقدند که یکی از نقاط ضعف خاتمی، ترس وی است و بدون شک او با اولین واکنش نظام به سخنانش، عقب نشینی می کند و مجدداً به لاک خود فرو می رود.
 
در همین رابطه خاتمی در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتماد ملی با اشاره به راه پیمائی طرفداران موسوی برای اعتراض به نتایج انتخابات در 25 خرداد 88 گفت: 25خرداد روز بزرگی است، چرا که این روز نسبتی با انتخاب و انتخابات دارد.
 
به گفته خاتمی 25 خرداد یکی از روزهای با شکوه حضور خود جوش انبوه مردم در عرصه، با مدنی‌ترین شیوه‌ای که ما بتوانیم آن را تصور کنیم است و نشانه رشد کشور ماست که با کمال آرامش، بدون تنش و بدون سازماندهی این جمعیت به صحنه آمد و حضور رشیدانه خود را اعلام کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در روز 25 خرداد می‌شد از این موقعیت استفاده کرد و ایران و جمهوری اسلامی را وارد فضای تازه‌ای کرد که با حضور و محوریت مردم و اعتماد به آنها بتوانیم به سوی قله‌های پیشرفت حرکت کنبم که متأسفانه اینگونه نشد و برخوردهای نامناسبی صورت گرفت که ما هنوز هم داریم تاوان این مسأله را می‌دهیم.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/3/27
نظر
محمدرضا حسین‌نژاد عصر امروز در آیین بزرگداشت شهادت طلایه‌داران آفتاب و حزب موتلفه اظهار داشت: قبلا حکم دستگیری سران فتنه صادر شده بود، لیکن به خاطر موج‌سواری‌ها این موضوع به تاخیر افتاد.
وی افزود: کارهایی که آنان طی این مدت انجام دادند و جامعه را ملتهب و آرمان‌های شهدا را زیرپا گذاشتند، دستگیری آنان را ضروری می‌سازد.
حسین‌نژاد همچنین طرح عفاف و حجاب را از طرح‌های خوبی عنوان کرد که جامعه امروز نیازمند اجرای این طرح است.
وی گفت: واقعا در برخی از محیط‌ها به سبب وجود بدحجابی‌ها نمی‌شود حرکت کرد.
این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص وحدت نیروهای اصولگرا اظهار داشت: وحدت در بین نیروهای اصولگرا وجود دارد، البته اگر کدورت‌هایی نیز وجود دارد، می‌شود آنها را منسجم‌تر کرد.
وی در زمینه تغییرات در مدیریت ارشد استان نیز افزود: تا زمانی که این موضوع به قطعیت نرسیده نباید رسانه‌ای شود.
حسین‌نژاد با انتقاد از یکی از روزنامه‌ها و سایت‌ها در این خصوص بیان داشت: در این مورد نیز این رسانه‌ها با ما تماس گرفته و سوال کردند که ما در پاسخ اعلام کردیم که اطلاعی نداریم و این سایت و روزنامه دقیقا این صحبت را منعکس کردند، مگر می‌شود به عنوان نماینده مجلس در این زمینه بی‌اطلاع بود.
وی تصریح کرد: ما صرفا خواستیم تا این موضوع قبل از آنکه به قطعیت نرسیده، رسانه‌ای نشود.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین وجود تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی را به نفع نظام و کشور دانست و گفت: این تحریم‌ها اگر وجود نداشت ما به سمت خودکفایی و استقلال نمی‌رفتیم.
وی ادامه داد: این تحریم‌ها برای استقلال و خودکفایی ما بسیار موثر خواهد بود.
حسین‌نژاد با بیان اینکه تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی نمی‌تواند کشور ما را محدود کند، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت‌های طلایی برای خودکفایی بیشتر کشور بهره بجوییم.
دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست خردادماه را ماهی ویژه در طول ماه‌های سال عنوان کرد که شیرینی‌ها و تلخی‌های مختلفی را در خود جای داده است.
علی احمدنیا با بیان اینکه در این ماه قیام 15 خرداد 42، شهادت فداییان اسلام و حزب موتلفه را داریم، اظهار داشت: این شهدای بزرگوار در شرایطی که کشور را خفقان از سوی رژیم شاهنشاهی گرفته بود، به صحنه آمده و می‌خواستند تا این خفقان را بشکنند تا در پرتو آن انقلابیون در این عرصه بیشتر وارد شوند.
وی اعدام انقلابی حسنعلی منصور را در این راستا عنوان کرد و گفت: شهدای حزب موتلفه پس از دستگیری و دادگاهی شدن، تا آخرین لحظه از آرمان‌های خود عقب نشینی نکرده و سرانجام شربت شهادت نوشیدند.
احمدنیا خاطرنشان کرد: اقدامات شهدای حزب موتلفه باعث شد تا رعب و وحشتی در دل رژیم ایجاد شده و آنان احساس خطر کنند.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/3/26
نظر
دامنه این اختلافات به حدی است که طی هفته‌های اخیر این مجمع برای تشکیل یک نشست به حد نصاب کافی نرسیده است. 

خاتمی در تازه‌ترین واکنش‌ به عملکرد این مجمع گفته است که در صورت ادامه این روند وی فعالیت‌های خود را در بنیاد باران متمرکز می‌کند.

پیش از این هم خاتمی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری مجمع، اعتقاد داشت نباید در سالگرد 22 خرداد بحث های بی حاصل انتخابات سال قبل و ادعاهای غیرقابل اثبات مانند تقلب در انتخابات را مطرح و مجدداً فضا را امنیتی و متشنج کرد.

اما برخی عناصر افراطی مجمع برخلاف خاتمی معتقد به تکرار حوادث ماه های پس از انتخابات بوده و توصیه می کنند که از برخوردها نباید بترسیم و به فضای اعتراض در جامعه باید دامن بزنیم تا نظام وادار به امتیازدهی شود. آنها فعالیت های جنبش سبز در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرده و گفته اند این جنبش مانند ماری است که خفته ولی هنوز نمرده و هر وقت اراده کنیم می توانیم آن را وارد صحنه کرده و ضربه شست نشان دهیم.

لازم به ذکر است برخی اختلافات میان خاتمی و مجمع باعث شده است وی بر فعالیت های خود در بنیاد باران متمرکز شود.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 89/3/25
نظر


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/3/24
نظر

 

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/3/24
نظر
رئیس جمهور در ابتدای سخنانش با تحلیلی جامعی از مسائل جهان به روند افول جریان استکباری پرداخت و به نقش سازنده جمهوری اسلامی در بیداری ملت های اشاره کرد.
 
وی همچنین بار دیگر با تمجید از حماسه آفرینی ملت ایران به دلیل حضور 85 درصدی در عرصه انتخابات سال گذشته، این موقعیت ملی را از آن همه مردم دانست و از نقش آفرینی 40 میلیون ایرانی شرکت کننده در انتخابات تقدیر کرد.

در ادامه سخنان ارزشمند رئیس جمهور ناگهان با سوال یکی از مجریان برنامه وارد بحث معضل بدحجابی در جامعه شد.

مرتضی حیدری که در گفت وگوی قبلی از رئیس جمهور سوال کرده بود"چرادر جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت نمی کنید"و بعدها مشخص شد که این سوال را به درخواست یکی از همراهان همیشگی رئیس جمهور پرسیده است،اینبار نیز در سوالی ظاهرا هماهنگ شده به نقد عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی پرداخت.

حیدری موضوع جعلی گشت نسبت را که توسط رسانه های بیگانه مطرح و پیش از این توسط مسئولین نیروی انتظامی تکذیب شده بود را با بهانه کرد و با لحن تمسخر آمیزی به باد انتقاد گرفت.

این مجری موفق سیما که پیش از این در بخش هائی از گفت وگوی ویژه خبری،گلایه های مقام معظم رهبری از کم کاری دستگاههای مسوول در برخورد با هنجارشکنان و معضل بدحجابی را دنبال می کرد ، ناگهان در رویکرد جدیدی به طرح سوالات معنادار از رئیس جمهور پرداخت.

احمدی نژاد نیز همانطور که پیش از این،
جهان خبر داده بود در سخنانی ضمن انتقاد شدید از دستگاه انتظامی، برخورد با بدحجابی را به شدت نفی کرد و در تحلیلی عجیب از مردانی که مدعی بدحجابی زنان هستند خواست که نگاه خود را اصلاح کنند و چشم خود را ببندند.

وی همچنین نیروی انتظامی را در موضوع مبارزه با حجاب، که تقریبا نظام برای اصلاح آن به جمع بندی رسیده است و قوه قضائیه و مجلس و دستگاه های امنیتی و انتظامی برای مقابله با آن به صحنه آمدند را تهدید به تذکر مستقم کرد.

این سخنان رئیس جمهور که شباهت زیادی به اظهارات اصلی ترین مشاورش دار،د در حالی صورت گرفت که وی به درستی راه برخورد با بدحجابی را در ارزش های فرهنگی می داند؛ اما نزدیک 4 سال مهمترین قانون فرهنگ ساز، یعنی قانون حجاب و عفاف را تعطیل می کند و در آستانه ششمین سال مدیریت بر عالی ترین مسند اجرائی کشور نیز هیچ گزارشی از عملکرد دولت در این زمینه ارائه نمی کند.

ترویج بدحجابی و ابتذال در قالب فیلم و کتاب که مجوز وزارت ارشاد و دولت آقای احمدی نژاد را همراه دارد،الگو کردن بسیاری از مدهای غربی، بدحجابی ها و معضلات فرهنگی و تبدیل آنها به فرهنگ غالب تنها بخشی از انتقادات وارده به سیاست های دولت دهم است.

اگرچه معتقدیم بهترین برخورد با معضلات فرهنگی شیوه های فرهنگی و پرداختن به علت ها است، اما تجربه نشان داده است که برخورد های انظباطی بدور از افراط و تفریط، برای عده ای هنجار شکن و قانون گریز، امری ضروری و غیر قابل انکار است.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/3/23
نظر
تعدادی از مردم قم نسبت به ورود مهدی کروبی به شهر قم و دیدار با برخی سیاسیون و علما اعتراض کردند.

به گزارش رسا، جمعی زیادی از طلاب، کسبه، زائرین و مردم عادی شهر قم با تجمع در برابر منزل آقای صانعی نسبت به ورود مهدی کروبی به شهر مذهبی و انقلابی قم اعتراض کردند.

گفتنی است امروز ظهر کروبی برای شرکت در مراسمی عازم قم و در منزل آقای صانعی ساکن شد. پس از آنکه خبر حضور کروبی در شهر پیچید و مردم مطلع شدند،جمع زیادی در برابر منزل وی تجمع کردند و علیه مهدی کروبی و فتنه گران شعار سر دادند.

"مرگ بر منافق"،شهر مقدس قم جای منافقین نیست"،خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است"از جمله شعارهای این تجمع اعتراض آمیز مردمی است. هم اکنون نیروی انتظامی قم با حضور در مقابل منزل صانعی،با محاصره این محل مانع نزدیک شدن مردم به این منزل می شود.

با توجه به حضور گسترده مردم در این مکان به نظر می رسد نیروهای یگان ویژه تلاش دارند با استفاده از خودروهای نظامی، کروبی را از صحنه خارج کنند؛ اما حضور پرشور مردم تاکنون مانع این اقدام شده است.