مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 90/10/28
نظر

این روزها در برخی سایتهای خبری با اسم " اصغر فرهادی " " جدایی  نادر و سیمین" و ... و تقدیر ها و تشکرها و پیامها و نامه ها ی در این مورد زیاد بر می خوریم . خواستم مطلبی در این مورد بنگارم ، دیدم برادر بزرگواری در یکی از سایتها مقاله ای بلند بالا و بسیار متقن نگاشته اند که عینا دراینجا درج می نمایم:

جدایی نادر از سیمین اولین فیلم ایرانی است که در جشنواره اسکار یک میهمان ویژه! خواهد بود و احتمالاً جایزه اسکار را هم می‌گیرد.
این مسأله تا آن حد از نشانه، مدرک و اماره برخوردار است که هیچ ذهن عاقلی نمی‌تواند پیش‌بینی دیگری غیر از تصویر فرهادی بر روی سن جشنواره اسکار داشته باشد.

اما سوال اینجاست که جدایی نادر از سیمین چه طُرفه‌ای با خود داشت که از مدت‌ها قبل از آغاز اکران نیز مورد توجه جهان استکبار و رسانه‌هایش قرار گرفته بود…!؟

آیا مسأله آن بود که این فیلم فقط به این دلیل که در رقابت با “اخراجی‌ها” قرار گرفته است، می‌بایست توسط جبهه ضد انقلاب پشتیبانی می‌شد…!؟
در واقع آنهایی که این معنای سطحی را پذیرفته بودند گویا ”لیلا حاتمی” و مصاحبه‌هایش در رسانه‌های صهیونیستی را قبل از اکران فراگیر جدایی نادر از سیمین ندیده بودند.
صحنه واضح آن است که این پیام‌های تبریک، این تیتر یک‌ها و اما آن جایزه‌ها و آن زنان برهنه و آن جشنواره‌ها همگی یک سعی واضح دارند و آن گم کردن حرف اصلی جدایی نادر از سیمین و لطمه‌ای است که این فیلم سعی دارد به نظام و کشور عزیز ایران بزند.
 
اصل مطلب را از اینجا بخوانید (طولانی است ولی به خواندنش می ارزد...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/10/27
نظر

 کیهان نوشت:
یک پایگاه اینترنتی وابسته به اپوزیسیون پیشنهاد کرد اکنون که فتنه گران در وضعیت بلاتکلیفی نسبت به انتخابات به سر می برند، اوقات خود را به واسطه برخی ابتکارات پر کنند.«چراغ آزادی» نوشت: پس از آن که آخرین اصلاح طلب دو آتشه، آقای مصلح اصلاحیان نیز انتخابات مجلس را تحریم کردند، یکهو شنیدیم که چند تا از چهره های اصلاح طلب مجدداً اعلام کرده اند که «ما هم بازی». از فعالان سیاسی عزیز خواهش می کنم پیش داوری نکنند.شاید که این دوستان از سر بیکاری و علافی مجبور به این عمل شده اند و گزینه دیگری برای وقت گذرانی به ذهن شان نرسیده. کار دولتی که ندارند، رانتی هم که دیگر در کار نیست، پس چه کنند؟
سایت یاد شده سپس پیشنهادهای زیر را برای پر کردن اوقات فتنه گران مطرح کرده است: 1- تماشای خشک شدن رنگ بر روی دیوار. 2- تف کردن به سمت پنکه روشن 3- تماشای سریال جومونگ به زبان کره ای بدون زیرنویس. 4- پیدا کردن مسعود رجوی. 5- نوشتن نقد ادبی بر کتاب های فهیمه رحیمی. 6- چیدن سبیل های گربه 7- شستن سوسک سرگین غلطان روزی 2 بار. 8- مکیدن کاکتوس برای رفع عطش. 9- برداشتن حبه انگور از زمین با دهان و بدون استفاده از دست10- مصاحبه سیاسی با گلشیفته فراهانی 11- نوشتن دردنامه به خاتمی. حالا اگر دوستانی وقت اضافه دارند، یک سمباده دستشان بگیرند و به جان کوه دماوند بیفتند شاید که بعد از 8 یا 16 سال مسطح شد.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/10/27
نظر
بخش‌هایی از بیانات امام راحل(ره) پیرامون ویژگی‌ها و شرایط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ 17/2/59
بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بحث شرایط کاندیداهای مجلس شورای اسلامی می‌فرماید: ملت باید به اشخاصی که احتمال انحراف در آنان می‏رود، رأی ندهند که به چنین اشخاص اعتماد نمی‏شود کرد و رأی به آنان موجب مسئولیت خواهد بود.
... باید ملت شریف ایران بدانند که اسلام، عزیزتر از آن است که برای هواهای نفسانی و جلب توجه گروه‌ها یا اشخاصی پشت به آن نموده و مقاصد فانی خود را بر مقاصد عالی و باقی حق تعالی مقدّم دارند.
ملت عزیز در این  امتحان الهی( انتخابات کاندیداهای مجلس) باید توجه به اموری داشته باشد:
کسانی را انتخاب کنند که صددرصد مسلمان و معتقد به احکام اسلام و متعهد به اجرای احکام اسلام و مخالف با مکتبهای انحرافی و معتقد به جمهوری اسلامی باشند.
شناخت این اشخاص یا با آشنایی به اعمال و رفتار آنان از زمان رژیم طاغوت تا کنون است و یا به معرفی روحانیون متعهد در شهرستانها یا اشخاص متدین موجه که گرایش به چپ و راست یا دسته‏ای نداشته باشند.
باید به اشخاصی که احتمال انحراف در آنان می‏رود رأی ندهند ـ چه احتمال انحراف عقیدتی، اعمالی و یا اخلاقی ـ که به چنین اشخاص اعتماد نمی‏شود کرد و رأی به آنان موجب مسئولیت خواهد بود.
تحت تأثیر تبلیغات واقع نشوند و خودشان با موازین اسلامی، اشخاص صحیح را انتخاب کنند.
ممکن است بعضی شیاطین، مطالبی را بین مردم ناآگاه پخش کنند و آنان را در رأی دادن یا رأی به اشخاص صحیح دادن منحرف کنند. آنکه گفته شود خوب است به هم? گروهها چه چپی و چه انحرافی رأی دهید که مجلس شورا جامع هم? گروهها باشد. این یک مطلب غلطی است که منحرفین درست کرده‏اند تا در مجلس با خدعه شرکت کنند، و ملت به این مطالب انحرافی گوش فرا ندهد و به اشخاص با شرایط فوق رأی دهد.
امید است ملت مسلمان ایران در این امر حیاتی که سرنوشت جامعه به آن مرتبط است شرکت کنند و روز رای گیری  هم? قشرها زن و مرد بپاخیزند و به سوی صندوقها بروند و رأی خود را بدهند.
در  روز(انتخابات)  افرادی فرصت‏طلب در حوالی صندوقها جمع می‏شوند و به مردم پیشنهاد افرادی خاص را می‏کنند؛ به حرفهای آنان گوش ندهید و آرای خود را به اشخاص صحیح بدهید...
...من از خدای تعالی توفیق و تأیید همگان را خواهانم و سعادت و عظمت اسلام و مسلمین را امیدوارم. والسلام علیکم و رحمه‏اللّه‏ و برکاته.
بخش‌هایی از بیانات امام راحل(ره) پیرامون ویژگی‌ها و شرایط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ 17/2/59
حضرت امام:«مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند و هیچ فرد یا گروه و دسته ای حق تحمیل فرد یا افرادی را به مردم ندارند . جامعه اسلامی ایران که با درایت و رشد سیاسی خود جمهوری اسلامی و ارزشهای والای آن و حاکمیت قوانین خدا را پذیرفته اند و به این بیعت و این پیمان بزرگ وفادار مانده اند . . .» (
حضرت امام:«مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رای دهند که متعبد به اسلام وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسؤولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنج دیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف و در یک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله - باشند و افرادی را که طرفدار اسلام سرمایه داری، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بی درد، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان و در یک کلمه، اسلام امریکایی هستند طرد نموده و به مردم معرفی نمایند .» صحیفه نور، ج 20 ، ص 194 .
 و در ادامه ...
ماده 28 - انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:
 1 - اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
 2 - تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
 3 - ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.
 4 – داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن.[17]
 5 - نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه.
 6 - سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینائی، شنوائی و گویائی.
 7 - حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/10/27
نظر

پیامکی زیبا برایم رسید که  حیفم آمد اینجا درج نکنم:

((روزی در تقویم خواهند نوشت :
تعطیل(( روز فرج مهدی فاطمه))
 وبعد در مدینه کنار ساختمان نیمه کاره ای تابلوی زیرا می بینیم
پروژه حرم مطهربی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)
کارفرما:قانم ال محمد(ع)
پیمانکار:یاران حضرت
مساحت :وسعت دل تمام شیعیان
اگه لذت بردی یک صلوات بفرست برای فرج مهدی فاطمه (س)  التماس دعا))
----------------------------------------
پستهای قبلی اردکان نیوز:
پیامکی زیبا...
ترجیح نماز بر امتحان
برنامه های مسجد امیر المومنین(ع) اردکان
شهید هسته ای ... راهت ادامه دارد
سخنان هنجار شکن و توهین آمیز عماد افروغ در برنامه پارک ملت
26 دی ماه سالروز فرار شاه خائن
رمزگشایی از زندگی و کارنامه خاتمی
ابوموسی اشعری های اردکان (ظنز مختصر)
ویژه نامه حسینیه توت اردکان
شهادت، آرزوی شهید احمدی روشن بود/ حضور در راهپیمایی 9دی
پول پاشی های انتخاباتی 
گره اعتیاد هر لحظه کورتر می شود 
محبت؛ طلای گمشده خانوادههای ایرانی 
گامهای مواد روانگردان در پیادرو خانواده 
جوانان چتری ندارند... 
طعنه ز اغیار تو ای یــار شنیدن تا کی... 
زندگی مشترک به سبک اهل بیت 
جنگ نرم و خانواده ها... 
نقهایی که نقش\فرد\ را در ایجاد مشکلات جامعه توجیه میکند 
حامیان فتنه و انتخابات / کاریکاتور 
اصلاح طلبان از تناقض گفتار و عمل رنج می برند! 
اردکان و عصرگاهی با عروجی آسمانی ... 
نگاهی به قضاوت محافل دوستانه جوانان درباره ازدواج 
طنز:زور 20 نهاد مسئول به عمل اعتیاد نمی رسد!
زدن زیر آب بنیان خانواده در شبکه های صهیونیستی 
گلی از بوستان جوانان اردکان به خیل شهدا پیوست 
از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در اردکان 
دوچرخه اصلاحات پنچر شده است؟ 
تحلیل ها و اخبار کوتاه اردکان 
خبرها و تحلیلهای کوتاه از اردکان 
طرح مکارم خوبان ، در اردکان