مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 90/6/29
نظر

 شاید برای شما سؤال باشد که چرا با ما چنین رفتاری شد؟ چرا ملت ما مجبور شد هشت سال در برابر زورگویی‌های دنیای ظلم و ستم ایستادگی کند، تعداد زیادی از فرزندان این مرز و بوم به شهادت برسند و خسارات مالی بی‌شماری بر ملت و دولت ایران تحمیل شود. 

درجنگ دوم جهانی وقتی آلمانها عزمشان را جزم کرده بودند که تمام دنیا را فتح کنند و نژاد خالص ژرمن را به آن مسلط سازند و از قبل هم پیش بینی امکانات و تجهیزات لازم را برای این کار کرده بودند، 26 کشور قدرتمند دنیا در شهر سانفرانسیکو کنفرانسی را برگزار کردند و در آن کنفرانس معاهده معروف سانفرانسیسکو را بر علیه هیتلر و آلمان نازی امضاء‌ کردند و در واقع بر علیه آلمانها متحد شدند. این کار یک حرکت طبیعی بود که برای مهار آلمانی‌ها انجام شد و پس از سه سال جنگ توانست آلمانی‌ها را در هم بشکند. 
ولی انقلاب اسلامی ایران چه تغییراتی را در وضعیت سیاسی و جغرافیایی جهان پدید آورد یا در صدد ایجاد آن بود که بیش از
 36 کشور به صورت علنی و آشکارا در جنگی نابرابر بر علیه آن متحد شدند. بزرگترین قدرتهای دنیا و در رأس آنها آمریکا هر کاری که توانستند کردند تا این انقلاب را به شکست بکشانند.
برای روشن شدن علت این اتحاد شوم باید وضعیت سیاسی آن زمان به صورت مختصر بیان شود.
ادامه مطلب...

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 90/6/28
نظر

آیا  در کشوری با خصوصیات زیر آزادی وجود دارد؟ به نظر شما کشوری با خصوصیات زیر آزاد ترین کشور دنیا نیست؟

-احزاب مخالف نظام موجود در این کشور و رسانه های مخالف نظام این کشور ، آزادانه هر آنچه می خواهند می گویند و باز هم از فضای تنگ گلایه مندند در حالی فرصت نخواهید یافت تنها به گلایه ها و انتقاداتشان گوش دهی(که آزادانه بیان می کنند) چه رسد به مطالعه و گوش دادن به ایده های براندازنده اشان که آزاد آزاد در هر تریبونی بوق و کرنا می کنند.

- در این کشور نمایندگان مجلس از طیف احزاب غیر حاکم ،... در بیانات درر بارشان به راحتی اصول اولیه و اصلی نظام را زیر پا می نهند با فتنه گران  هم آغوشند ، در هر دقیقه از سخنانشان 59 ثانیه اش انتقاد از حاکمیت است و آیه یاس و ناامیدی خواندنشان گوش فلک را کرد می کند و خط و نشان کشیدنشان در تحقق شروطشان  قابل تامل است و پس از آن  قلدر مآبانه وبا گردنی افراشته تر  و متنعم از سفره پربرکت این نظام ، باز هم نیشخند به لب ، اولین نفرند که آزادانه و بی قید و شرط از فیلتر شورای نگهبان همین نظام رد می شوند، آنهم با احترام و عرض ارادت خاص.

- فتنه گرانی که تمام قد و با هماهنگی دشمنان همین نظام در برابر نظام این کشور قد علم می کنند و به راحتی در کشور جولان می دهند و بعد از فتنه، دستگاه قضا به بالای چشم آنها ابرو هم نمی گوید.

- دراین کشور مفسدان اقتصادی به راحتی به افساد و تجمیع سرمایه های ملی می پردازند و دستگاههای نظارتی و قضایی ، به سرتکان دادنی در قبال حجم بالای فساد اقتصادی بسنده می نمایند.

- در این کشور آقا زاده پشت آقازاده قد علم می کند ( بچه همسایه زود بزرگ می شود) و در این بین، به اصطلاح ضرب المثل زیبای اردکانی  ،در این کشور ، هیچ دستگاهی جرات ندارد"کره خر دشوون" را هی کند.

- در طی 4یا 5 سال، اختلاسی به طول 30 کیلومتر اسکناس 10 هزار تومانی در مجموعه بانکی  این کشور رخ می دهد و وقتی گندش بالا می آید آنوقت همه می گویند ما بر این پروسه اشراف کامل داشتیم . پس می شود در این کشور با آزادی کامل به کلان ترین اختلاس پرداخت حتی جلوی چشم  همه دستگاههای نظارتی و قضایی و امنیتی و مالی و بانکی و مجلسی و ... عجب کشوری است ، 4 یا 5 سال مسئولین رده بالایش با اشراف کامل دزدی بزرگی را مشاهده می کنند و لب هم نمی گزند...

- عجب کشوری است که جریانی انحرافی و مخرب و به قول عده ای جریانی نفوذی از سوی دشمنان در اقرب من حبل الورید حاکمیت قرار می گیرد و  مدیریت اجرایی و مالی و فرهنگی و سیاسی و ... کشور را کامل کامل در اختیار می گیرد  و حتی لیدر این جریان از ترس رسانه ها و زبانهای تند و تیز در جلوی دوربین ها حاضر نمی شود ولی بر صراط خود محکم به پیش می راند ، آزادنه و بی قید و بند ، ولی دریغ از خرده عتابی از سوی دستگاههای نظارتی و قضایی. در این رابطه تبصره های زیر قابل تاملند:

 تبصره 1: اگر جریان انحرافی که یک در میان تیتر رسانه ها را به خود اختصاص داده ثابت شده است ، پس باید گفت عالم و آدم از این جریان مطلعند جز دستگاه قضایی و نظارتی ، و این خود نشان دهنده اوج آزادی در این کشور است ، چرا که به راحتی همه جای کشور را می توان به انحراف کشید و دستگاه قضا به این سادگی بویی نخواهد برد.

تبصره 2: اگر این جریان ثابت شده است و دستگاه نظارتی و قضایی هم از آن مطلع است ، باز هم اوج آزادی را می رساند که در کشوری ،انحراف با این حجم بالا در دستگاه حاکمیت  وجود داشته باشد و آزادانه در مقابل چشم ناظران و عوامل قضایی آن نظام مانور بدهد .

تبصره 3: اگر این جریان ثابت شده نیست و همه تیتر های یک درمیان رسانه ها ، هجمه تبلیغاتی و تخریبی باشد ، باز هم نشانه اوج آزادی در این کشور است ، چرا که به سادگی  همه رسانه ها و تریبونها بدنه حاکمیت را متهم به انحراف می کنند و کسی به آنها تعرض و انتقادی هم ندارد . چه جالب است ، ایراد اتهام به این بزرگی و سعه صدر دولتی ها با این وسعت.

 


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 90/6/28
نظر

آیا منظور احمدی نژاد این است:رابطه من با رهبر انقلاب در چارچوب قانون است!؟

آیا باید باز هم در محدوده ی  ولایتمداری احمدی نژاد شک کرد؟

احمدی نژاد صبح امروز به نیویورک سفر کرد تا در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند. وی در این سفر با روزنامه واشنگتن پست مصاحبه کرد. رئیس جمهور به این سوال که آیا میان وی با مقام معظم رهبری اختلاف نظری وجود دارد؟ پاسخ قابل تاملی داده است.پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در گزارش خود از مصاحبه رئیس جمهور با روزنامه واشنگتن پست، نوشت:

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا میان وی با مقام معظم رهبری اختلاف نظری وجود دارد؟ گفت: در دنیا نمی توان دو نفر را پیدا کرد که مانند یکدیگر فکر کنند اما در ایران قوانین بسیار شفاف بوده و حد و مرزها در آن مشخص است و ما نیز طبق قانون عمل می کنیم.!!! 

رییس جمهور درباره وضعیت فعلی دو تن از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دهم،‌ گفت: من از وضعیت آنها اطلاعی ندارم و این در حالی است که قوه قضاییه مستقل از قوه مجریه بوده و این قوه مسئول رسیدگی به وضع آنان است و اگر کسی تخلف کرده باشد طبق قانون با او برخورد خواهد شد.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 90/6/28
نظر

1- 28 و 29 شهریور مراسم گرامی داشت امام صادق(ع) در محل مسجد روح الله واقع در خیابان حضرت ابوالفضل(ع) - با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی

2- 31 شهریور (5شنبه) صبح گلباران قبور شهدای توابع اردکان

3- 31 شهریور (5شنبه)صبح پرده برداری ازتابلوی شهدای محله کوشکنو واقع در خیابان امام سید علی خامنه ای

4- 31 شهریور (5شنبه) عصر  گلباران قبور شهدای اردکان و مراسم رژه نیروهای مسلح ازساعت 4 تا غروب در محل گلزارشهدای اردکان

5- 31 شهریور (5شنبه)  بعد از نماز عشا ، یادواره شهدای محله شریف کوشکنو

6- (زمان به زودی اعلام می شود) پخش فیلم مستند سازی و تشریح عملیات بدر ، در محل پارک آزادی به مدت 3 شب ، همراه با برنامه های رزمی و ورزشی و مسابقات فرهنگی ،(برنامه مستند سازی و  تشریح در پارک کوهستان یزد م فیلم برداری و در پارک ازادی اردکان پخش می شود.)

7-کرسی تلاوت ، به صورت هفتگی در مسجد امام سجاد(ع) شهرک ولیعصر (عج) اردکان همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز خواهد شد. زمان و نحوه اجرای آن به زودی اعلام می شود.

8- جشن بادبادکها  در اردکان به زودی از سوی شهرداری اعلام میشود.

...


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 90/6/28
نظر

برخی از یافته های اخیر در پرونده فساد 3000 میلیاردی حکایت از آن دارد که متهم اول پرونده دارای ارتباطی گسترده با جریان دوم خرداد بوده و در سال های اخیر توانسته به بخش آلوده دولت نیز نزدیک شود. تازه ترین اطلاعات دریافتی کیهان حکایت از آن دارد که در جریان فتنه و انحرافی درباره پرونده فساد 3000 میلیاردی به راهبردی واحد رسیده اند
بنابرگزارش های موجود در اختیار کیهان جریان انحرافی که هم اکنون به شدت از حجم و عمق اسناد کشف شده در پرونده فساد 3000 میلیاردی بهت زده و نسبت به سرنوشت خود نگران است، در تازه ترین طراحی انجام شده تصمیم گرفته از دو سفر رئیس جمهور یکی از اردبیل- که انجام شد- و دیگری به نیویورک برای لاپوشانی افتضاح به بارآمده استفاده کند. همانطور که اکنون کاملاً آشکار شده این جریان در استفاده از سفر اردبیل برای به حاشیه بردن این خبر هولناک - یا به تعبیر یکی از یدرهای این جریان تبدیل تهدید به فرصت- کاملاً شکست خورده است چرا که اظهارات شتابزده و عصبی رئیس جمهور در این سفر جز بوجود آوردن این سؤال که چرا وی خود در برخورد با این فساد پیش قدم نشده حاصلی نداشته است. درباره سفر نیویورک نیز اطلاعات موجود نشان می دهد این جریان درصدد آن است که با ایجاد بمب های خبری و حرکات پر سر و صدا وضعیتی بوجود بیاورد که در آن خبر فساد 3000 میلیاردی از ذهن افکار عمومی پاک شود. در عین حال سؤالی که در اینجا وجود دارد این است که اگر این جریان از رسیدگی علنی و شفاف به این پرونده نگران نیست چرا به پروژه سازی پی درپی برای به حاشیه راندن آن روی آورده است.
در همین حال از محافل مرتبط با جریان فتنه خبر می رسد که این جریان 2 راهبرد اصلی را در قبال این جریان در پیش گرفته است. راهبرد نخست فراتر بردن اتهام از دولت و متهم کردن همه ارکان نظام که سخنان روز چهارشنبه آقای احمدی نژاد در اردبیل کمک مهمی به آن بود.
راهبرد دوم این است که به هر شکل ممکن اسناد و اخبار ارتباط متهم اول پرونده با دولت اصلاحات و چهره های اصلاح طلب (در کنار جریان انحرافی) را لاپوشانی کنند. برخی از یافته های اخیر در پرونده فساد 3000 میلیاردی حکایت از آن دارد که متهم اول پرونده دارای ارتباطی گسترده با جریان دوم خرداد بوده و در سال های اخیر توانسته به بخش آلوده دولت نیز نزدیک شود. این یافته ها اثبات کننده یک فرضیه بسیار مهم و البته دیرین است که تأکید می کند عقبه اقتصادی و سیاسی دو جریان انحرافی و فتنه یکسان است.


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 90/6/28
نظر

کمتر از دو سال آخر از دولت محمود احمدی نژاد باقی است و متاسفانه همانطور که در دولت های سازندگی و اصلاحات شاهد بودیم، دادن میدان به تندروهای جریان دولتی خصوصا در دو سال آخر حاکمیت هشت ساله، موجب انحراف شدید دولت از آرمان های اولیه می شود. اطرافیان رئیس جمهورها و مسئولان دولتی وقتی می دیدند به زودی باید قدرت را تحویل بدهند، به سمت پشتوانه سازی برای خود رفتند. این پشتوانه سازی به گونه ای مختلف از سیاسی و مالی گرفته تا پشتوانه مردمی و عقیدتی ظهور و بروز داشت. از سرانجام آنچه در دو دولت قبل دیدیم میتوان برداشت کرد که عمدتا این پشتوانه سازی ها مخالف مبانی اسلام و جمهوری اسلامی ایران بوده است.
چنانکه از دل دو سال آخر دولت سازندگی، کارگزاران به دنیا آمد. جریانی که ثروت اندوزی و فساد مالی را سرلوحه خود قرار داده بود. اشرافیگری به عنوان یک ارزش شناخته شد و اطرافیان آقای هاشمی زمزمه مادام العمر کردن را در مجلس و دولت انداختند تا شاید خود را ماندگار کنند. تندروی های جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین در دولت اصلاحات هم از دل این دو سال درآمد. فجایع مجلس ششم از نامه به رهبری تا تحصن و استعفای نمایندگان، محدود کردن اختیارات ولی فقیه و ... از موالید نامشروع این دوسال بود.در دو سال آخر دوران اصلاحات نیز عمدتا فسادهای مالی ریز و درشت ، تقویت سمن های وابسته به دشمنان نظام ، تساهل و تسامح در مواضع کلی نظام ، مخالفتهای شدید با رهبری و ولایت فقیه ، ارتباط گیری  بدنه دولت اصلاحات با دشمنان قسم خورده ایران اسلامی و ... رخ داد که از این موارد  جبهه های سیاسی و اجتماعی علیه نظام شکل گرفت و  زمینه های فتنه 88 فراهم شد.

حاکمیت 8 ساله احمدی نژادیسم
مکتب احمدی نژادیسم با شعارهای مردمی مانند عدالت آمد. اقتدار در سیاست خارجی، سفرهای متعدد استانی، توجه به دهک های پایین جامعه و ... موجب شد تا رهبری (همانطور که انتظار می رود) از سیاست های دولت در عرصه های داخلی و خارجی حمایت کامل کند. کار به آنجایی رسید که رهبری که مطمئنا بدون سنجش وزن کلمات سخنی نمی گوید، با برشمردن اختلافات میان رئیس جمهور فعلی و آیت الله هاشمی رفسنجانی در عرصه اقتصادی و سیاسی، نظر احمدی نژاد را به نظر خود نزدیک تر دانست.
اما سنت دو دولت گذشته به نظر می رسد که در این "مکتب احمدی نژادگرا" هم در حال اجراست و در سال های آخر دولت، رفته رفته دلسوزها و کارآمدها می روند و جایشان را فرصت طلبان و گوش به فرمان ها می گیرند.
پورمحمدی، دانش جعفری، فتاح، لنکرانی، صفارهرندی، محسنی اژه ای در انتهای دولت نهم، مهرداد بذرپاش، منوچهر متکی، کاوه اشتهاردی و ... در میانه دولت دهم می روند و "حلقه ..." سنگر گرفته در پشت رئیس جمهور با اضافه شدن... به ... قوی تر از قبل می شود و یکی یکی رقبا را حذف می کند. فرقی برایش ندارد که این وزیری باشد که باید با هماهنگی رهبری عزل و نصب شد یا ثمره هاشمی ای باشد که از نزدیکترین یاران احمدی نژاد بوده است.

خطای بزرگ احمدی نژادی گراها

عموم دوستانی که خود را احمدی نژادی می نامند امروز دچار دوگانگی شده اند. از یک طرف حمایت های رهبری در این 6 سال را می بینند و از طرف دیگر عدم تمکین رئیس جمهور در قضیه مشایی و مصلحی، قانون گریزی دولت در مسائل مختلف و عدم توجه به قوانین مصوبه مجلس را نظاره گر هستند
چگونه می شود بزگرانی همچون آیت الله مصباح یزدی، آیت الله علم الهدی، آیت الله سید احمد خاتمی ، آیت الله جنتی و ... که تا دیروز تمام قدم پشت دولت نهم ایستاده بودند، امروز ... و هشدار های آن چنانی می دهند؟ 
چگونه می شود که مقام معظم رهبری به عنوان شاخص اصلی ما، از دولتی قانون گریز و بعضا دارای افرادی این چنین منحرف، حمایت همه جانبه کردند؟
پاسخی که عمدتا از آن غافل بوده ایم در نوع نگاه رهبری نهفته است. رهبری از همه دولت هایی که تاکنون سرکار بوده اند، حمایت کرده است. این قسمت از حمایت رهبری که متخص به دولت به عنوان یکی از ارکان جمهوری اسلامی است برای همه دولت ها برابر بوده است. اما آن مقدار حمایتی که دولت نهم را از دولت های دیگر متمایز کرد، حمایت رهبری از نوع تفکر است نه خود دولت.
اگر احمدی نژادی گراها به جای اصالت احمدی نژاد، به تفکر عدالت طلبانه او اصالت می دادند امروز دچار این دوگانگی نمی شوند.
شاید یکی از نکات مثبت برجسته شدن انحراف مشهود دولت دهم از تفکرات و آرمان های دولت نهم، همین پی بردن احمدی نژادی گرا به این نکته باشد که "ما با افراد پیمان نباید ببندیم و به دنبال احمدی نژادی گرایی و هاشمی چی بودن و ... نیستیم. ما باید گوشمان به حرف ولی باشد و در کنار حرف ولی باید دنبال «اُنظُر اِلی ماقال" باشیم.