مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 88/8/4
نظر
بیانیه‌های زنجیره‌ای موسوی که در اواسط مهرماه فروکش کرد، بسیاری امید داشتند او که داعیه‌دار سه دهه سیاستمداری در عرصه سیاسی کشور و همراهی با انقلاب و امام(ره) را دارد، از این پس، به گونه‌ای رفتار نکند که در نگاهش با عوامل خارجی زاویه ایجاد شود. اما ظاهراً این طبیعت برخی افراد است که بیش از وابستگی به داخل و شیوه‌های مرسوم در اطلاع‌رسانی، تلاش می‌کنند تا پیاده‌‌کننده نسخه‌های مراکز و سیاستمدارانی باشند که نه تنها هیچ قرابتی با آموزه‌های ملت خود ندارند، بلکه بالعکس مسیری را انتخاب می‌کنند که در نقطه مقابل مطلوب‌ها و آموزه‌های مردم است. مصاحبه‌ اینترنتی هفته گذشته میرحسین که به صورت یک فیلم 15 دقیقه‌ای آن هم با کیفیت بسیار پایین منتشر شد، حاوی نکاتی بود که از چند جنبه قابل بررسی و نقد است.

1 - تغییر رویکرد از صدور بیانیه به انتشار مصاحبه‌های اینترنتی، تاکنون توسط دو گروه دنبال می‌شده است؛ یک گروه مقامات عالی‌رتبه‌ای بودند که در کنار بهره‌گیری از همه ابزارهای رسانه‌ای، برای انتقال یک پیام خاص بخصوص در مناسبت‌های ویژه ملی همچون تبریک کریسمس و ... از این ابزار برای شهروندان خویش استفاده می‌کردند و گروه دیگر شامل افرادی می‌شود که به دلیل عدم ارتباط با رسانه‌های دیداری و شنیداری یا محدودیت‌‌های قانونی، اقدام به ضبط پیام ویدئویی کرده و پیام خود را با تکثیر فیلم‌های ویدئویی یا انتشار اینترنتی آن به اطلاع مخاطبین می‌رسانند. افراد و گروهی که مسؤولیت کلان کشوری نداشته و در جرگه سیاستمداران طراز اول نیستند و از این شیوه برای انتقال پیام خود استفاده می‌کنند، امروز در چهره‌هایی همچون «بن‌لادن» و گروه القاعده یا حکامی که فاقد جایگاه مردمی هستند و به جهت عدم اقبال مردم در مکانی نامعلوم سکنی گزیده‌اند و نمی‌توانند آشکارا با مردم سخن بگویند، دیده می‌شود.
از آقای موسوی که به قول خود عمری است مشق سیاست کرده، انتظار این بود از شیوه‌هایی که تروریست‌ها برای انتقال پیام استفاده می‌کنند، بهره نگیرد. اگر قرار است مصاحبه‌ای به صورت فیلم در فضای مجازی انتشار یافته و پس از آن در روزنامه‌های منتسب به اصلاح‌طلبان چاپ گردد، چرا آقای موسوی از همان ابتدا این مصاحبه را با همین روزنامه‌ها انجام نمی‌دهد؟ طبیعتاً روزنامه‌ای که مصاحبه‌ای را منتشر می‌کند، محدودیتی برای انجام مصاحبه مستقیم نخواهد داشت و اگر محدودیت قانونی وجود داشته باشد، حتماً چاپ آن نیز به همان میزان بار حقوقی برای آن روزنامه خواهد داشت.

2- گرایش به فیلم‌های اینترنتی توسط آقای موسوی را نمی‌توان تنها یک تغییر ابزار با هدف فضاسازی روانی در جامعه تصور کرد، بلکه چنین اقدامی تغییر یک رویکرد، با هدف همراه‌سازی عوامل خارجی آن هم پس از اظهارات غیرمسؤولانه برخی مقامات غربی و دبیرکل سازمان مللل برای اعمال فشار به ایران صورت گرفته است.
وقتی می‌بینیم ایالات متحده به صراحت در سند راهبردی«کدام مسیر به سمت ایران!» اذعان می‌کند که به دنبال تغییر جمهوری اسلامی است و مدعی می‌شود این تغییر را می‌تواند از راه‌هایی همچون؛ «حمایت از یک انقلاب مردمی، به جنبش درآوردن گروه‌های قومی ایران و یا پیش بردن یک کودتا» انجام دهد و در عمل این گزینه‌ها را به طور همزمان پیگیری کرد و برخی عناصر آنها را با هم ترکیب نمود، آیا نباید رفتارهایی از این دست که توسط موسوی و جریان منتسب به او در کشور برای اعمال فشار به حاکمیت صورت می‌گیرد را در راستای منافع غرب و آمریکا تصور کرد. آقای موسوی باید بداند با بهره‌گیری از این شیوه‌ها و انعکاس مصاحبه‌های اینچنینی در رسانه‌هایی همچون صدای آمریکا و رادیو فردا نمی‌تواند نقش یک رهبر رقیب برای جریان مورد حمایت آمریکا را فراهم نماید. یعنی همان چیزی که آمریکایی‌ها در صفحه 48 سند راهبردی خود بدان اشاره کرده‌اند.

3- اشاره به این توصیه حضرت امام(ره) که هیچ موقع کاری نکنید که نتوانید به مردم توضیح بدهید و طلایی تقلی کردن این فرمایش آن پیر خوش‌ضمیر در قضیه سفر مک فارلین به ایران، هرچند از اهمیت زیادی برخوردار است ولی آیا آقای موسوی که تا این حد خود را به ظاهر وفادار به این فراز از فرمایش امام می‌دانند، در دیگر توصیه‌ها و فرمایشات حضرت امام(ره) تأمل و دقت داشته‌اند؟

مگر حضرت امام حفظ نظام را از اوجب واجبات نمی‌دانستند و انتشار هر سخن و عملی که به این اصل اساسی ضربه وارد کند را خیانتی بزرگ نمی‌دانستند؟ مگر امام(ره) رهبری نظام را رکن رکین انقلاب معرفی نمی‌کردند و اطاعت از او را واجب نمی‌دانستند؟ مگر امام تعریف دشمنان از آنان را عملی قبیح ندانسته و آن را شاقول عمل صحیح افراد معرفی نمی‌کردند و هزاران مگرهایی که آقای موسوی، نه در گذشته و نه در طول حوادث پس از انتخابات و یا اکنون که کانون فتنه کشف شده و شاهد حمایت‌های آشکار دشمن از اغتشاشات هستیم، رعایت کرده‌اند که امروز داعیه پاسخگویی به ملت – البته از نگاه خویش – را دارند. اصلاً آیا آقای موسوی و جریان برانداز پس از انتخابات، می‌توانند در قبال این جنایاتی که حاصل رفتار او و دوستانش است، توضیح دهند و در پیشگاه پروردگار و امام راحل شرمنده نباشند؟ به نظر می‌رسد موسوی با این مصاحبه و فرار به جلویی که می‌کند قصد دارد از بار مسؤولیتی که حاصل رفتارهای او در این مدت بوده است، شانه خالی کند و تمسک به امام و سفارشات آن حضرت قطعاً نمی‌تواند او را از اقداماتی که انجام داده مصون نگاه دارد.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/8/3
نظر
متاسفانه با گذشت بیش از 4 ماه از انتخابات ریاست جمهوری هنوز گروهی قدرت طلب نمی خواهند جامعه به ویژه فضای دانشگاهها طعم آرامش را چشیده و بقای خود را در آشوب و ایجاد هیجان می بینند.
در روزهای اخیر به خصوص با بازگشایی دانشگاهها ، گروههای کوچک و بی هویتی در دسته های 20-30 نفره با نشان سبز و شعارهای موهن در صدد به هم ریختن فضای دانشگاهها بودند که با هوشیاری دانشجویان و مسئولین اقداماتشان ناکام ماند، اینک به دنبال آن هستند که از فضای استکبار ستیزی روز 13 آبان بهره لازم را برای رسیدن به اهداف شوم خود ببرند.
بر اساس گزارش جهان، اخیرا گروهی مجهول الهویه با عنوان « گروه انقلاب سبز » به صورت مخفیانه و زیر زمینی در دانشگاه تهران به فعالیت پرداخته و با انتشار شبنامه های تحریک کننده به تشویق دانشجویان برای ایجاد تشنج در روز 13 آّبان می نماید.
بر پایه این خبر در یکی از شبنامه های اخیرشان که به صورت نا مشخص میان شمشادهای دانشگاه، کیوسکهای تلفن و سرویسهای بهداشتی قرار داده بودند، و در بالای آن تصویر میرحسین موسوی قرار داشت ، ضمن توهین به مسئولان نظام  از دانشجویان می خواهد تا به خیابانها آمده و اغتشاشات را ادامه دهند.جالب آنکه تنظیم کننده های این شبنامه کسانی را که دست به اغتشاش نزنند، دشمن ملت نام می نهند.
در این راستا کارشناسان و تحلیلگران، شکست افراطیون در پروژه به اغتشاش کشیدن فضای دانشگاهها  و عدم استقبال و توجه دانشجویان را عامل این قبیل فعالیهای زیر زمینی و تحریک کننده تفسیر می نمایند.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/8/3
نظر

رییس فراکسیون اقلیت مجلس و عضو معتدل این گروه بیان اینکه ما بحث تقلب را آنگونه که مطرح می شود قبول نداریم ،گفت :معتقدم موفقیت احمدی نژاد در انتخابات گذشته به دلیل دوپینگ سیاسی وی بوده است . 

به گزارش جهان ، تابش با حضور در غرفه جهان در نمایشگاه مطبوعات در تشریح واژه دوپینگ سیاسی گفت: مباحثی نظیر اتهامات و شیوه بکارگرفته شده در مناظره تلویزیونی ، سفرهای استانی ، توزیع پول در میان مردم و بالا بردن حقوق کارمندان و نظامیان قبل از انتخابات مصادیقی از این دوپینگ سیاسی هستند و معتقدیم اگر این اتفاقات نمی افتاد ممکن بود جریان اصولگرایی پیروز شود اما نه با این اختلاف .

وی در پاسخ به سوالی درباره آینده سیاسی جریان اصلاح طلب گفت : حذف جریان اصلاح طلب از صحنه سیاسی امکان پذیر نیست چرا که اصلاح طلبان مبانی اصلی نظام از قبیل قانون اساسی ، ولایت فقیه و سایر اصول را قبول دارند . لذا حذف چنین جریانی که بر اساس مبانی انقلاب حرکت می کند ممکن نیست .

وی با اعلام برائت از برخی جریانهای مدعی اصلاح طلبی افزود : اصلاح طلبان واقعی مبانی اصیل انقلاب اسلامی را قبول دارند و در صحنه سیاسی تلاش دارند به این قواعد احترام بگذارند .

تابش با قبول ضعف های دوم خرداد در زمان مدیریت سیاسی شان بر کشور گفت : برخی از ناکامی های جریان اصلاح طلب به خاطر موانعی بود که بر سر راه انها قرار داشت .

وی در پایان از بازداشت تعدادی از چهره های سیاسی در مراسم دعای کمیل پنجشنبه شب ابراز ناراحتی و گلایه گرد و خواستار آزادی هرچه سریعتر این افراد شد .


نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/8/3
نظر
بعد از شکست آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجرای پروژه‏های مختلف برای تسلط در فضای سیاسی کشور، وی پروژه جدیدی را با کمک اصحابش در بخش سنتی اصول‏گرایان کلید زده که به شدت مورد استقبال جبهه دوم خرداد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ثانیه‏ نیوز،  با ورود احمدی‏نژاد به قوه اجراییه کشور، آیت الله هاشمی رفسنجانی، بسیاری از سنگرهای اقتصادی و سیاسی خود را از دست رفته یافت و لذا با اجرای پروژه‏هایی چون تکثر نامزدهای اصولگرا، دولت موسوم به وحدت ملی و.. درصدد حذف احمدی‏نژاد و تسلط بر فضای سیاسی و اقتصادی برآمد که در تمامی این پروژه‏ها، شکست‏های سمگینی را متحمل شد.

البته در تمام این پروژه‏ها بیش از همه این اصول‏گرایان سنتی بودند که فریب وی را خورده‏اند. در جدیدترین موضع، حبیب الله عسگراولادی در کنار علی لاریجانی و باهنر به کمک آیت الله هاشمی رفسنجانی و مدعی‏اند که « موسوی، کروبی و خاتمی از خانواده انقلابند... ما هنوز معتقد نیستیم که موسوی، کروبی و خاتمی فتنه گر هستند... این افراد سالیان زیادی به کشور خدمت کردند... با تعدادی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای برون رفت از این وضعیت خدمت آیت الله هاشمی رفسنجانی رفتیم... ما هیچگاه خاتمی و موسوی را در انزوا قرار ندادیم ، همه جا جای آنها است... چون آیت الله هاشمی رفسنجانی جزئیات بیشتری از کمیته حل اختلاف مورد نظر خود ارائه نکرده اند نمی توانم جزئیاتی در این باره بگویم»

این در حالی است که در پروژه دولت موسوم به وحدت ملی نیز که مفتضحانه به شکست انجامید آیت الله هاشمی رفسنجانی، آنرا به گردن بخش سنتی اصول‏گرایان انداخت و گفت: طرح وحدت ملی را اول آقای ناطق نوری مطرح کرد بعد هم آقای لاریجانی مطرح کرد بعد هم جامعه‌ روحانیت مبارز با خواست عسگراولادی، باهنر و حبیبی به میدان آمد.   

 خبرنگار ثانیه‏نیوز مطلع شد که اعضای حزب موتلفه اسلامی به شدت با تک روی های اخیر عسگراولادی، اظهار مخالفت کرده به طوری که جلسه اخیر این حزب با اعتراض های سنگینی خطاب به عسگراولادی برگزارشد به گونه ای که برخی از آنها اظهار داشته‏اند: چرا بدون مشورت و صرفا به دلیل برگزاری جلسات متععد با هاشمی رفسنجانی، این گونه با حیثیت یک حزب پرسابقه بازی می کنید؟

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خطاب به عسگراولادی گفته است: آسیب‌زنندگان به وحدت ملی و اعتبار و آبروی نظام اسلامی در هر لباس و موقعیتی که هستند باید اول عذرخواهی کنند و دست از طلب کاری بردارند.

وی افزوده است: میرحسین موسوی پس از 20 سال سکوت و دوری از سیاست و مناصب اجرایی با شعار «بازگشت به قانون و ارزش‌های انقلابی» پا به عرصه رقابت‌های انتخابات نهاد، اما پس از آنکه نتوانست اعتماد مردم را نسبت به خودجلب کند، از فردای روز انتخابات شدیدترین هجمه‌ها را به انقلاب و نهادهای قانونی وارد ساخت و باعث هتک حیثیت نظام اسلامی در عرصه داخلی و خارجی شد.

وی اضافه کرد: موسوی و کروبی با اتخاذ برخی مواضع غیرقانونی تخم آشوب را در کشور کاشت و با صدور بیانیه‌های زنجیره‌ای و دعوت مردم به آشوب‌های خیابانی بیشترین خسارت‌های جانی و مالی را به مردم وارد کرد.


همچنین روز گذشته دکتر محمد جواد لاریجانی در نشست سراسری دبیران استانهای حزب موتلفه اسلامی به طور تلویحی به سخنان عسگراولادی اشاره کرد و گفت: برخی فکر می کنند صورت مساله دعوای بین دو نفر است، اگر روبوسی کنند مشکل تمام می شود. این درست نفهمیدن صورت مساله است. آنچه که رخ داد یک کودتای تمام عیار با همکاری دول غربی بود، موسوی چه بداند و چه نداند وارد این بازی ابلهانه شد و تمام دنیا هم از او حمایت کردند.

نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/8/3
نظر
معاون سابق رحیمی در دیوان محاسبات و یکی از نزدیکان هاشمی بزودی به عنوان استاندار  یکی از استان های بزرگ کشور منصوب می شود . گفته می شود مدرک تحصیلی وی نیز غیر قانونی و دارای شائبه است. 

قرار است یکی از نزدیک ترین یاران مشترک رحیمی و جاسبی بزودی مسئولیت استانداری یکی از استانهای بزرگ کشور را بر عهده بگیرد . این در حالی است که گفته می شود وی نیز به مانند سایر هم مسلکهایش با رانت ویژه و به صورت غیر قانونی از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده است. 

ماجرا از این قرار بود که به رغم  مشروط شدن این فرد در چند ترم تحصیلی با وساطت و توصیه هاشمی رفسنجانی توانست مشکل تحصیلی خود را مرتفع سازد و به درجه کارشناسی ارشد نایل شود . مسئولان دانشگاه آزاد تهران مرکز در نامه ای به جاسبی رییس دانشگاه آزاد با تاکید بر غیر ممکن بودن ادامه تحصیل ع . ش .دانشجوی کارشناسی ارشد به دلیل چند ترم مشروطی ، خواستار ارایه طریق شدند . به دنبال این نامه نگاری چندی بعد توصیه نامه ای در تاریخ1/3/87 به امضا دکتر مهدی هاشمی رییس دفتر هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد خطاب به جاسبی دریافت می شود که در آن صراحتا به ریاست دانشگاه آزاد از طرف رییس هیات امنای دانشگاه آزاد دستور داده می شود که این مشکل در اسرع وقت با تاکید بر ادامه تحصیل وی حل و فصل شود .

وی  پیش از این معاون رحیمی در دیوان محاسبات بود و مسئولیت یکی از فدراسیون های ورزشی را هم بر عهده دار دارد . 

گفتنی است این گونه انتصابات و بکارگیری افرادی نا متعارف که در دولت دهم پس از افزایش نفوذ افرادی مساله دار به یک رویه تبدیل شده خلاف انتظار افکار عمومی و در تضاد با مشی اصولگرایی رییس جمهور است.
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 88/8/2
نظر
استخدام بازمانده منافقین در سفارت انگلیس

سفارت انگلیس در تهران خانمی را که 4 نفر از بستگانش به دلیل عضویت در گروهک تروریستی منافقین معدوم شده اند ، به استخدام خود درآورده است.
یک مقام مطلع با اعلام این خبر گفت:این خانم هم اکنون به عنوان کارمند سفارت محلی انگلیس،مشغول کار می باشد. گفتنی است برادر،خواهر و دو تن دیگر از بستگان نزدیک این خانم در عملیات مرصاد به هلاکت رسیده اند.
قابل ذکر است د رجریان اغتشاشات اخیر،سفارت انگلیس نقش موثری در دامن زدن به آشوب های خیابانی داشته در این ارتباط چند نفر از کارمندن محلی آن به اتهام جاسوسی دستگیر شده اند.

کشف سندی تازه از دخالت شبکه های خارجی در اغتشاشات اخیر

گوشی هایی اخیرا در هنگام قاچاق از مرزهای جنوبی کشور کشف شده که دارای قابلیت های ویژه ای است.
منابع خبری گزارش می دهند که گوشی هایی اخیرا در هنگام قاچاق از مرزهای جنوبی کشور کشف شده که دارای قابلیت های ویژه ای است.
دراین گوشی برای برخی واژه ها حرف رمز تعریف شده که بطور کاملا قابل ملاحظه ای زمان ارسال پیامک را کاهش می دهد.بطور مثال با وارد کردن یک رمز یک تا دو حرفی نام برخی از افراد موثر در حوادث اخیر حک شده و آماده ارسال می شود.
همچنین در این گوشی نام خیایان ها،نهادها،موسسات و برخی افراد و مواردی مربوط در اغتشاشات موجود و با ارائه کد سلسله ای از پیامک ها تنظیم و قابل ارسال می باشد.
گفته می شود با بررسی های انجام شده مشخص شده است که این گوشی ها برای ارتباط گیری در خصوص تجمعات و اغتششات طراحی شده و پیش ازاین نیز نمونه آن در برخی کشورهایی که با نافرمانی های مدنی روبرو بوده اند مورد استفاده قرار گرفته است.منابع خبری همچنین از ارتباط برخی از افراد داخلی موثر در اغتشاشات اخیر با قاچاق این گوشی به داخل کشور خبر می دهند.

بهاری با این اعترافات لندن رفت!

گویا خروج متهمین براندازی ازکشور که با وثیقه از بازداشتگاه آزاد می شوند در حال تبدیل ‏شدن به رویه ای ثابت است.‏
‏ پس از خروج برخی از چهره های متهم به براندازی و بعضی محکومین دادگاهها از کشور در سالهای اخیر که ‏همگی با وثیقه های سنگین آزاد شده بودند این بارنوبت متهمین جریان کودتای مخملی رسیده است.‏
‏ گزارش خبرنگار جوان آنلاین حاکی از آن است که مازیار بهاری فیلمساز وخبرنگار شبکه 4 انگلیس وشبکه ‏‏BBC‏ انگلیسی  که  در اغتشاشات پس از انتخابات توسط نهادهای امنیتی دستگیر شده بود پس از آزادی از زندان ‏با وثیقه 300 میلیون تومانی به لندن گریخت.‏
‏لازم به ذکر است مازیار بهاری خبرنگاری است که به گفته خودش بعنوان بازوی  رسانه ای جریان کودتای ‏مخملی عمل می کرده و حتی در این زمینه گفته: یکی از شاخص هایی که می شود برای انقلاب رنگی عنوان کرد ‏این ‏است که این انقلاب ها عمدتاً رسانه ای هستند و اگر رسانه ها ‏را از آنها جـدا کنید این حرکت ها و انقلاب ها ‏نمی توانند شکل ‏بگیرند و پیروز شوند .‏
مازیار بهاری که خبرنگار مجله وسایت خبری نیوزویک ‏ نیز می باشد در گفت و گویی پیش از خروج از کشور ‏داشته بر این نکته تاکید کرده که رسانه های غربی از چند ماه پیش از برگزاری انتخابات خط تقلب ‏درانتخابات را ‏در کانون توجهات خود قرار دادند و به گونه ای ‏زمینه چینی کردند که اگر کاندیدای مورد نظر آنان درانتخابات ‏‏پیروز نشد ،‌این حرکت را یک کودتا درآرای مردم تلقی کنند .‏
گفتنی است نامبرده ‏ در روزهای اغتشاشات در پایتخت حمله به پایگاه بسیج در خیابان جناح را ‏فیلمبرداری کرده ‏است و به دلیل سرعت پایین اینترنت این فیلم را ‏در اختیار خبرنگار کانال 4 انگلیس خانم لینز هیلسون قرار داده ‏‏است و این خبرنگار با استفاده از اینترنت پر سرعتی که در یکی از هتلهای  تهران د اشته ان این فیلم را ارسال ‏کرده اند .‏ همچنین وی روزانه 200 دلار از نیوز ویک دریافت می کرده است و ‏قرار بوده بابت ارسال فیلم دو ‏دقیقه ای از حمله به پایگاه ‏بسیج مبلغ 2100 پوند از  شبکه 4 انگلیس دریافت کرده است. ‏
گفتنی است با توجه به این اتهامات عدم ممنوع الخروج بودن بهاری و عزیمت وی به لندن سوالات بی شماری را بوجود آورده است.


باقری لنکرانی در یک قدمی جهاد دانشگاهی

احتمال انتصاب وزیر سابق بهداشت و درمان برای تصدی ریاست جهاد دانشگاهی قوت گرفته است.
در پی رایزنی های متعدد برای انتخاب رئیس جدید جهاد دانشگاهی گزینه های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته اند که گفته می شود باقری لنکرانی از اقبال بیشتری برای تصدی این پست برخوردار است.

ماجرای تماس هاشمی با احمدی‌نژاد و موسوی

شنیده شده هاشمی رفسنجانی طی تماسی با دکتراحمدی نژاد به وی گفته است : بین ما مشکل شخصی وجود ندارد ؛ مجمع تشخیص مصلحت هم متعلق به نظام است و عدم حضور شما به عملکرد مجمع صدمه میزند .

احمدی نژاد در واکنش به در خواست هاشمی برای حضور در جلسات مجمع به وی گفته است : در آینده در جلسات مجمع حضور بیشتری خواهم داشت .
این گزارش می افزاید هاشمی از میرحسین موسوی هم همین در خواست را کرده است که موسوی در پاسخ گفته است : هرچند شخصا موافقم اما از آنجا که سید محمد خاتمی مخالف این مساله است نمی توانم در جلسات مجمع شرکت کنم .

سبزها :سوت می زنیم ،صدقه هم نمی دهیم!

گروهک موسوم به حرکت راه سبز امید در جدیدترین اقدام خود خواستار تحریم صندوق های صدقات شده است!.
این گروهک اخیرا با توزیع اعلامیه ای بخش دیگری از عبور از باورهای خود را به نمایش گذاشته است.
در این اعلامیه ضمن درخواست برای تحریم صندوق های صدقات برجایگزینی «سوت» به جای الله اکبر گفتن تاکید و تصریح شده است که برای ادامه حرکت سبز روزانه 15 دقیقه سوت ورزشی زده شود!

اعتراض رییس کمیسیون آموزش مجلس به مصاحبه منتشر شده از وی در روزنامه خبر

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نسبت به درج مصاحبه ای از وی در روزنامه خبر به تاریخ 28/7/88 اعتراض کرد.
علی عباسپور تهرانی نسبت به انتشار مصاحبه خود در خبری با عنوان " رییس آموزش و تحقیقات مجلس: اقدام خودسرانه دولت پیام نور را به بیراهه کشاند" که در تاریخ 28 مهرماه جاری در روزنامه خبر درج شده بود توضیحات و تکذیبیه‌ای را ارسال کرد.
در این اعتراضیه ، عباسپور گفته است: در تنظیم توضیحات اینجانب علاوه بر آنکه مفهوم بعضی از عبارات از جای خود خارج گردیده، مطالبی نیز به آن افزوده شده که در عرایض اینجانب نبوده است و تکذیب می شود.
وی تاکید کرده که از عبارت "اقدام خودسرانه دولت ، پیام نور را به بیراهه کشاند" استفاده نکرده و توضیحات درخصوص بودجه این دانشگاه را نیز رد کرده است.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با رد اینکه کاهش خودسرانه شهریه دانشگاه پیام نور از سوی دولت دردسر آفریده است توضیح داد: بحث این بود که با کاهش شهریه دانشجویان و عدم اختصاص اعتبار کافی، این دانشگاه با مشکل روبرو می شود.
عباسپور همچنین از درج عبارت "در این میان بسیاری مدرک دکترا و فوق لیسانس دریافت کردند" شکایت کرده و گفته است: منظور این بوده که تعداد دانشجویان در مقطع دکترا تحت کنترل درآمده است و در مقطع فوق لیسانس هم در زمان دکتر حسینی نظارت بیشتری صورت گرفت.
گفتنی است روزنامه خبر از جمله رسانه های حامی علی لاریجانی رییس مجلس است.

یک فروند هواپیما ی باربری در شارجه سقوط کرد

یک فرونده هواپیمای باربری بعدازظهر چهارشنبه در امارت شارجه کشور امارات سقوط کرد .
براساس گزارش دریافتی ، این هواپیما بلافاصله پس از بلند شدن از فرودگاه شارجه به دلایل نامعلومی سقوط کرده است.
به گفته شاهدان ، صدای انفجار این هواپیما در بخش مهمی از شارجه شنیده شده است.
تمامی سرنشنیان این هواپیمای باری که گفته می شود هفت نفر بوده اند و متعلق به یک شرکت سودانی بوده بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده اند.
تاکنون از محموله این هواپیمای باری نیز گزارشی از سوی منابع رسمی منتشر نشده است.