مسجد صاحب الزمان قرچک که در یکی از کوچه پس کوچه های باریک این شهرستان قرار دارد مملو از جمعیت بود. میرحسین موسوی در بدو ورود با استقبال مردمی مواجه شد که با شعارهایی همچون موسوی موسوی حمایتت می کنیم، موسوی به پاکدشت هم بیا، رای دانشجو میر حسین موسوی رای کارگر میرحسین موسوی و با در دست داشتن پلاکاردهایی که ایران همیشه سبز با یاری میرحسین موسوی به استقبال از این میهمان خوذ در عصر روز جمعه پرداختند. مهندس موسوی در مسجد مستقر شد و پیش از سخنان وی دبیر اجرایی خانه کارگر ضمن خوش آمد گویی تبریک روز کارگر به تبیین مشکلات کارگران پرداخت.پس از آن نماینده معلمان قرچک در سخنان کوتاهی به مهندس موسوی خوش آمد گفت و یادآور شد که پیش از برگزاری این برنامه برگزار کندگان ب هملاقات امام جمعه این شهرسستان رفتند و از وی تقاضا کردند که مصلی این شهرستان را در اختیار آنها بگذارد اما امام جمعه این شهرستان مخالفت کرد و آنان مجبور شدند تا آنها مراسم را در این مسجد کوچک برگزار کنند.این سخنان وی با واکنش مهندس موسوی همراه شد که در آغاز سخنانش خطاب به حاضرین گفت دل های انسان ها بزرگ است اگر مسجد کوچک است به جایش دل های شما بزرگ است. تنها جایی که خدا در آن جای می گیرد دل های مومنین است.

موسوی از برخی شهدای این شهرستان نظیر شهید ستاری یاد کرد و افزود: من شهید ستاری را از نزدیک می‌شناختم و آن زمان که در دولت بودم ایشان در نیروی هوایی ارتش بود و بیشترین تاثیر را در راه‌اندازی ناوگان هوایی کشور داشت. نقشی که ایشان در دوران دفاع مقدس ایفا کرد کاملا کم‌نظیر بود. او یک فرد شجاع، متخصص، مومن و برجسته بود و این که می‌بینیم نام او جاویدان است به دلیل خلوص و خدمات گسترده اوست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که «وقتی به جنوب شهر یا مناطقی نظیر اینجا می‌آیم بیشتر از همه اوقات به یاد فداکاری‌های این مردم می‌افتم» تصریح کرد: در زمان جنگ نیز این مردم کمک‌های بسیاری می‌کردند و در هر ندایی که امام(ره) در این جامعه سر می‌داد سریع‌ترین و قوی‌ترین افراد از همین اقشار مستضعف بودند؛ بنابراین خدمت به این قشرها باید جزو افتخارات دولت باشد چرا که همین‌ها بودند که انقلاب کردند و خدمات زیادی را به کشور عرضه نمودند.

او با تاکید بر این که باید قدر مردم را بدانیم، متذکر شد که با اقتصاد صدقه‌ای نمی‌توانیم عزت این مردم را تامین کنیم؛ این‌ها جامعه‌ای هستند که سرمایه‌های زیادی را برای کشور تامین کردند و نباید به بهانه‌ عدالت به مردم توهین کنیم. باید ثروت را به طور عادلانه در بین مردم تقسیم کنیم.

مهندس موسوی همچنین با تاکید بر این که جامعه اسلامی و مردم آن باید امنیت داشته باشند، اظهار کرد: ترس فقط در مقابل بلایای طبیعی نظیر زلزله و سیل نیست بلکه در مقابل امنیت شغلی و آینده نیز هست. امنیت باید در رابطه با اقتصادی باشد که بتواند قشرها را در مقابل آینده بیمه کند و این وظیفه‌ دولت‌هاست.

مهندس موسوی بر اهمیت تولید در کشور و برنامه‌ریزی صحیح تاکید کرد و گفت: نباید از برنامه‌ریزی بترسیم. باید بر اساس برنامه‌ریزی به مردم وعده بدهیم و با صداقت با مردم صحبت کنیم. باید پول‌های مردم را برای اجرای برنامه‌های بلندمدت به کار بگیریم و برای مقاصد سیاسی کوتاه مدت هدر ندهیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه قرچک مشهور به ایران کوچک است گفت شهر شما یک ایرانشهر به معنای واقعی است و می تواند الگویی برای سراسر کشور باشد جایی که مردم در کنار هم و با قومیت های مختلف همزیستی مسالمت آمیز دارند.