مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 96/11/5
نظر

 

این روزها ، هر کسی دغدغه دین داشته باشد ، هر کسی در برابر منکر قد علم کند ، هر کسی در مقابل اجرای جُنگ همراه با رقص و لودگی در فرهنگسرای آیت الله  خاتمی اعتراض کند ، و هر کسی که با اجرای رقص سما بانویی در پشت بام بافت تاریخی عقدا مخالفت کند و هر کسی که با اجرای کنسرت موسیقی مخالف باشد، دلواپس ، متحجر ، سیاسی کار و... و... و... خوانده می شود !

حال آنکه با رجوع ساده به فتوای شفاف و واضح علما و مراجع تقلید و کتب فقهی اسلامی ، حرام بودن قطعی موارد فوق ، اظهر من الشمس است ! یعنی مصداق واقعی منکر علنی و اجتماعی که مقابله با آن( نهی از منکر ) یکی از فروع دین است و فروع دین یعنی یکی از واجبات دینی.

اینجاست که وقتی برخی از متولیان و صاحبان امر  و رسانه داران و  صاحب نفوذان و بزرگانی در شهرمان را هم همراه و پشتیبان و مستحکم بر اجرای منکرات می یابی ، به یاد آن روایت طولانی و نافذ رسول الله(ص) در تشریح اوضاع آخر الزمان خواهی افتاد.

با دقت به نکته های مهم این روایت توجه کنید ، انگار 14 قرن پیش پیامبر اسلام ، اوضاع شهر و استان و کشور ما و جامعه اسلامی کنونی را می بیند و تشریح می کند:

پیامبر خدا  حضرت محمد مصطفی ( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود:( بحار الانوار جلدهای 18-27-52)

♦ روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد.

♦ سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد .

♦شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند .

♦مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد .

♦کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند.

♦در آن هنگام خداوند ، آنان را از باران به هنگام، محروم سازد و در وقت نامناسب بر آنها ببارد  .

♦افراد بد بر آنان مسلط شود که آنان را به انواع عذاب معذب دارند.

♦نیکانشان دعا کنند ولی اجابت نشود .

♦اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند.

♦زمانی بر مردم بیاید که شکم هاشان خدایان آنها شود و زنانشان قبله گاهشان و پول شان دین شان شود و کالاهای دنیوی را مایه شرف و اعتبار و ارزش خویش دانند .

♦از ایمان جز نامی و از اسلام جز آثاری و از قرآن جز درس نماند.

♦ساختمان های مسجدهایشان آباد باشد ولی دلهایشان از جهت هدایت خدا خراب شود.

♦در آن روزگار است که خداوند، آنها را به چهار بلا مبتلا سازد : نخست: تجاوز به ناموسشان و دوم: هتک حرمت از ناحیه زورمندان و ثروتمندانشان ، سوم: خشکسالی، چهارم: ظلم و ستم از جانب زمامداران و قاضیان.

♦از پیامبر خدا در منابع شیعه و اهل تسنن روایت شده است که در جایی دیگر فرمود:  روزگاری بیاید که مردم شان آنچنان از علما بگریزند که گوسفند از گرگ گریزد

♦زمانی بر مردم بیاید که بازرگانان و کاسبان شان رباخوار و فریبکار ، و زنانشان خود را برای نامحرمان بیارایند. در آن هنگام اشرارشان بر آنها چیره گردند و هر چه دعا کنند به اجابت نرسد.

♦روزگاری بیاید که مردم آنچنان به قوانین اسلامی بی اعتنا بشوند که گویی آنان خود پیشوای قرآن بودند نه قرآن پیشوای آنها.

و اما...

پیامبر (ص) فرمود :« این دین اسلام مدام برپا خواهد ماند و گروهی از مسلمانان از آن دفاع کنند و در کنار ان بجنگند تا قیامت بپا شود »

و فرمود « در هر عصر و زمانی گروهی از امتم مدافع احکام خدا باشند و از مخالفان باکی نداشته باشند » کنزالاعمال حدیث34499و34500

و اینجاست که هرچه مدافعان احکام خدا را دلواپس ، متحجر ، سیاسی کار و... و... و... بخوانند ، اینان باکی ندارند و همچنان به دفاع از دین و مذهب ادامه خواهند داد.

شعبانعلی قانعی اردکانی