مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/6/31
نظر
نائب‌رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد در سفرش به نیویورک باز هم خبرساز می‌شود، اظهار داشت: مسائلی مانند اختلافات درباره انتخابات ریاست جمهوری نمی‌تواند محوریت تحرکات علیه رئیس‌جمهور باشد و باید از طرح این مباحث خودداری کرد.
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا،‌ افزود: اخیرا نتایج یک نظرسنجی که توسط یک موسسه آمریکایی انجام شده،‌ منتشر شده است که نکات مثبتی درباره کشور و انتخابات در آن به چشم می‌خورد و چنین شواهدی بیانگر آن است که برخی بحث‌ها مانند مسائل انتخاباتی تمام‌شده هستند.
وی تاکید کرد: البته طبیعی است که گروه‌های مخالف و معاند نظام در فکر حاشیه‌سازی برای سفر احمدی‌نژاد باشند ولی مطمئن هستم که رئیس‌جمهور از فرصت‌های موجود در این سفر مانند گذشته بهره خوبی خواهند برد.
سبحانی‌نیا ادامه داد: با این وجود باید دقت داشت که در این سفر و بخصوص نطق آقای احمدی‌نژاد،‌ با توجه به ضیق وقت،‌ نگاه کارشناسی دقیق‌تری حاکم باشد و اولویت‌ به مسائل کلان، جامع و کاربردی داده شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: مسائل هسته‌ای،‌ بحث ساختار شورای امنیت، بحران جهانی اقتصاد و مسائل خاورمیانه از جمله محورهایی هستند که باید نگاه ایران و نظام به این مسائل تشریح شوند.
وی با اشاره به وجود فرصت‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک در حاشیه این سفر،‌ افزود: در این رویدادها باید هماهنگی‌های بیشتری با کشورهایی مخالف نظام سلطه برای هماهنگی وسیع‌تر و بیشتر صورت گیرد و مواضع نظام به طور دقیق تبیین و ارائه شوند.
نائب‌رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا از جانب دولت،‌ قبل از سفر رایزنی و یا مشورتی با اعضای این کمیسیون صورت گرفته است، گفت: جلسه خاصی نداشتیم و از اعضای کمیسیون هم کسی هیئت دیپلماتیک ایران را همراهی نمی‌کند