مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/8/3
نظر
بعد از شکست آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجرای پروژه‏های مختلف برای تسلط در فضای سیاسی کشور، وی پروژه جدیدی را با کمک اصحابش در بخش سنتی اصول‏گرایان کلید زده که به شدت مورد استقبال جبهه دوم خرداد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ثانیه‏ نیوز،  با ورود احمدی‏نژاد به قوه اجراییه کشور، آیت الله هاشمی رفسنجانی، بسیاری از سنگرهای اقتصادی و سیاسی خود را از دست رفته یافت و لذا با اجرای پروژه‏هایی چون تکثر نامزدهای اصولگرا، دولت موسوم به وحدت ملی و.. درصدد حذف احمدی‏نژاد و تسلط بر فضای سیاسی و اقتصادی برآمد که در تمامی این پروژه‏ها، شکست‏های سمگینی را متحمل شد.

البته در تمام این پروژه‏ها بیش از همه این اصول‏گرایان سنتی بودند که فریب وی را خورده‏اند. در جدیدترین موضع، حبیب الله عسگراولادی در کنار علی لاریجانی و باهنر به کمک آیت الله هاشمی رفسنجانی و مدعی‏اند که « موسوی، کروبی و خاتمی از خانواده انقلابند... ما هنوز معتقد نیستیم که موسوی، کروبی و خاتمی فتنه گر هستند... این افراد سالیان زیادی به کشور خدمت کردند... با تعدادی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای برون رفت از این وضعیت خدمت آیت الله هاشمی رفسنجانی رفتیم... ما هیچگاه خاتمی و موسوی را در انزوا قرار ندادیم ، همه جا جای آنها است... چون آیت الله هاشمی رفسنجانی جزئیات بیشتری از کمیته حل اختلاف مورد نظر خود ارائه نکرده اند نمی توانم جزئیاتی در این باره بگویم»

این در حالی است که در پروژه دولت موسوم به وحدت ملی نیز که مفتضحانه به شکست انجامید آیت الله هاشمی رفسنجانی، آنرا به گردن بخش سنتی اصول‏گرایان انداخت و گفت: طرح وحدت ملی را اول آقای ناطق نوری مطرح کرد بعد هم آقای لاریجانی مطرح کرد بعد هم جامعه‌ روحانیت مبارز با خواست عسگراولادی، باهنر و حبیبی به میدان آمد.   

 خبرنگار ثانیه‏نیوز مطلع شد که اعضای حزب موتلفه اسلامی به شدت با تک روی های اخیر عسگراولادی، اظهار مخالفت کرده به طوری که جلسه اخیر این حزب با اعتراض های سنگینی خطاب به عسگراولادی برگزارشد به گونه ای که برخی از آنها اظهار داشته‏اند: چرا بدون مشورت و صرفا به دلیل برگزاری جلسات متععد با هاشمی رفسنجانی، این گونه با حیثیت یک حزب پرسابقه بازی می کنید؟

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خطاب به عسگراولادی گفته است: آسیب‌زنندگان به وحدت ملی و اعتبار و آبروی نظام اسلامی در هر لباس و موقعیتی که هستند باید اول عذرخواهی کنند و دست از طلب کاری بردارند.

وی افزوده است: میرحسین موسوی پس از 20 سال سکوت و دوری از سیاست و مناصب اجرایی با شعار «بازگشت به قانون و ارزش‌های انقلابی» پا به عرصه رقابت‌های انتخابات نهاد، اما پس از آنکه نتوانست اعتماد مردم را نسبت به خودجلب کند، از فردای روز انتخابات شدیدترین هجمه‌ها را به انقلاب و نهادهای قانونی وارد ساخت و باعث هتک حیثیت نظام اسلامی در عرصه داخلی و خارجی شد.

وی اضافه کرد: موسوی و کروبی با اتخاذ برخی مواضع غیرقانونی تخم آشوب را در کشور کاشت و با صدور بیانیه‌های زنجیره‌ای و دعوت مردم به آشوب‌های خیابانی بیشترین خسارت‌های جانی و مالی را به مردم وارد کرد.


همچنین روز گذشته دکتر محمد جواد لاریجانی در نشست سراسری دبیران استانهای حزب موتلفه اسلامی به طور تلویحی به سخنان عسگراولادی اشاره کرد و گفت: برخی فکر می کنند صورت مساله دعوای بین دو نفر است، اگر روبوسی کنند مشکل تمام می شود. این درست نفهمیدن صورت مساله است. آنچه که رخ داد یک کودتای تمام عیار با همکاری دول غربی بود، موسوی چه بداند و چه نداند وارد این بازی ابلهانه شد و تمام دنیا هم از او حمایت کردند.