مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/9/1
نظر
داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس در حالی که می خواست خود و جریان متبوعش را از حمایتهای بوش مبرا داند به تناقض گویی افتاد. وی مدعی شد که آمریکا هیچ ارتباطی (!) با اصلاح طلبان ندارد و مواضع بوش برای انحراف افکار عمومی و تخریب جریان اصلاحات است. وی درباره حمایت علنی همراه با ذکر نام موسوی در جریانات بعد از انتخابات توسط اوباما توضیحی نداد و مدعی شد در واقع آنها هیچ وقت حامی ما نبوده اند. وی در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص اظهارات اخیر بوش در حمایت از اصلاح‌طلبان در ایران اظهار داشت: افرادی مثل بوش هیچ وقت حامی اصلاح‌طلبان نبوده‌اند و افرادی از این دست تنها در راستای تخریب اصلاح‌طلبان، بعضی سخنان را بیان می‌کنند.
وی افزود: نباید سخنان بوش را به منزله حمایت از اصلاحات در کشور تلقی کرد چرا که اصلاح‌طلبان هم، بوش و آمریکا را دوست خود نمی‌دانند و هیچ وجه اشتراکی میان آمریکا و اصلاح‌طلبان وجود ندارد.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در ادامه گفت: باید فضایی را به وجود آوریم که اختلافات به وجود آمده در کشور پایان یابد؛ در این راستا باید سخنان رهبری مدنظر قرار گیرد و به جذب حداکثری و دفع حداقلی توجه شود.
قنبری اظهار داشت: نباید با طرح بحث انحراف در جریان سبز، افرادی که درون این جریان هستند را با نظام بیگانه کرد؛ چرا که این جریان، یک حرکت درون نظام است.
سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس همچنین تصریح کرد: اگرچه ممکن است برخی افراد بخواهند از حرکت جریان سبز سوءاستفاده کنند، ولی در مجموع می‌توان گفت افرادی که در این جریان موثر هستند از افراد معتقد به نظام و ولایت فقیه هستند و نمی‌شود این عده را خارج از چارچوب نظام تلقی کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح شعارهای رادیکال از هیچ کس پذیرفته نیست، ابراز داشت: باید طوری با افراد برخورد شود که بتوان آنها را جذب نظام کرد و از حرکت‌های افراطی در هر گروه و جریان باید پرهیز شود.
وی ادامه داد: افراط‌گرایی نه در جبهه اصلاح‌طلبان و نه در جبهه اصولگرایان پذیرفته نیست و در نهایت این رفتار محکوم به شکست است و اگر برخی در جریان سبز، رفتارهای افراطی داشته‌اند، تنها به دلیل حرکات افراطی طرف مقابل بوده است؛ بر این اساس افراد معقول از هر دو گروه باید با دخالت خود جلوی هرگونه رفتار تند را بگیرند.
نماینده مردم ایلام خاطرنشان کرد: صحبت‌های بوش ارزشی ندارد که طیف اصلاحات بخواهد به آن عکس‌العمل نشان دهد و قرار نیست که به هر اظهار‌نظر کذبی در مورد اصلاح‌طلبان پاسخ داده شود.
سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس همچنین اظهار داشت: اینکه مدام بخواهیم تکرار کنیم که بوش در مورد طیف‌ خاصی در کشور سخنی گفته، نوعی غرب‌گرایی جدید است؛ چرا که وقتی رئیس جمهور کشور خودمان در مورد حزبی در آمریکا اظهار‌نظر می‌کند، اتهاماتی را در آمریکا علیه آن حزب مطرح نمی‌کنند که این نشان از ضعف در کشور دارد.
قنبری افزود: به نظر می‌رسد شاخ و برگ دادن به سخنان افرادی مثل بوش نوعی غرب‌گرایی جدید به خصوص در میان طیف اصولگرایان حامی دولت است که مدام صحبت‌های بوش و اوباما را بزرگ می‌کنند و قضاوت این افراد در مورد کشور را ملاک قرار می‌دهند.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با تاکید بر عدم ورود سیاسیون کشور به دیدگاه‌های افراد آمریکایی تصریح کرد: نباید با مطرح کردن سخنان بی‌ارزش و پر و بال دادن به این سخنان، آنها را تبدیل به بحث‌های مهم و اساسی در جامعه کنیم و یا اینکه درصدد رد یا تایید این اظهار‌نظرها برآییم.
این فعال سیاسی در ادامه اظهار داشت: باید در مورد مسائل داخلی کشور خودمان تصمیم‌گیری کنیم و اگر اختلافاتی در بین برخی گروه‌های سیاسی وجود دارد، در واقع اختلافات خانوادگی داخلی است؛ که نباید این مسائل را به مسئله حاد و غیرقابل حل برای نظام تبدیل کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دادن یک جریان مقابل نظام را کاری اشتباه دانست و تصریح کرد: هرگز نباید گروه‌های داخل کشور را مقابل نظام قرار داد؛ چرا که هر دو جناح موجود در کشور در چارچوب نظام و با هدف تقویت مواضع کشور در حال فعالیت هستند و اگر اختلاف سلیقه‌ای در این بین مشاهده می‌شود در واقع به روش‌های تقویت نظام و جمهوری اسلامی برمی‌گردد، که توسط گروه‌ها مطرح می‌شود.
قنبری در ادامه جریان‌های سیاسی داخل نظام را جریان‌های فهیم و پخته ارزیابی کرد و گفت: جریانات داخل نظام هیچ وقت به دنبال کشورهای خارجی و بیگانه نخواهند رفت و اندیشه‌های خود را با الهام از ارزش‌های انقلاب پیش خواهند برد.
این نماینده مجلس در پایان پرداختن به سخنان بوش را دور از شان سیاسیون کشور دانست و اظهار داشت: اساسا طرح صحبت‌های بوش کاری اشتباه است و به همین دلیل نباید به آن پرداخته شود چرا که اگر بخواهیم از کانال غرب به جریان اصلاحات نگاه کنیم، کاری نادرست است