مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/9/24
نظر

انتقادات تند جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه از اصلاح طلبان
وای به روزی که رهبر اجازه دهد آنگاه مردم طومار سیاه شما را خواهند پیچید
موسسه تنظیم و نشر آثار امام به جایگاه تجمع منافقین تبدیل شده است
علیرضا بهشتی ستاد قاچاق انسان تشکیل داده است
خشم اسلامی ایرانی مردم، تفاله‌های استکبار جهانی را بر جای خود خواهد نشاند
اگر مسوولان به وظیفه خود عمل نکردند، وظیفه از مردم سلب نمی‌شود

تجمع بزرگ کارکنان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات، صبح روز دوشنبه در اعلام انزجار به هتک حرمت ساحت مقدس حضرت امام خمینی(ره) در میدان فلسطین تهران با سر دادن شعارهایی از جمله «مرگ بر اسلام آمریکایی»، «جنبش سبز علوی فدای سید علی»، «عشق فقط یک کلمه، خامنه‌ای والسلام»، «عشق فقط عشق علی، رهبر فقط سید علی»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق» و ... از سوی تجمع کنندگان برگزار شد.
به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه طی سخنانی در این تجمع به طرح انتقادات شدیدی از موسسه‌ حفظ و نشر آثار امام(ره) پرداخت.
وی همچنین تاکید کرد: اگر مسوولان به وظیفه خود عمل نکردند، وظیفه از مردم سلب نمی‌شود. اگر دستگاه‌های قانونی و قضایی به وظایف خود عمل نکنند، خشم انقلابی و اسلامی این مردم تفاله‌های ایادی استکبار را برجای خواهند نشاند.
ذولنور با بیان این‌که " شرایط کنونی ما از نظر تاریخی شبیه دوران حضرت علی(ع) است" به شخصیت و جایگاه امام(ره) و نفوذ اندیشه‌ها و آرمان‌های امام(ره) در سطح جهان اشاره کرد و گفت: دشمنان در طول این 30 سال تمام توان خود را به کار بردند که نظام اسلامی را سرکوب کنند و رویای سقوط این نظام را در سر می‌پروراندند، احساس می‌کردند که شخصیت کاریزماتیک امام(ره) فقط باعث حفظ انقلاب و حضور مردم در صحنه است و احساس‌شان این بود که بعد از ارتحال حضرت امام(ره) می‌توانند اهداف شوم خود را محقق کنند؛ در صورتی که متوجه نبودند خاصیت مکتب امام صادق(ص) و مذهب جعفری زایش و رویش است و دیدید که بعد از رحلت امام(ره) امامی جوان‌تر، با صلابت، مقتدر و در راستای اندیشه‌های امام(ره) و آرمان‌های امام(ره) که تصور مجسم امام(ره) بود پرچم خونین انقلاب را بر دوش گرفت.
وی گفت: دشمنان در این راستا وقتی دیدند نمی‌توانند مسیر انقلاب را منحرف کنند، آمدند تحریم اقتصادی و فشارهای سیاسی را به کار بردند و افراد مزدور خود را به جان مردم انداختند و ترورهای زیادی را انجام دادند. جنگ تحمیلی را ایجاد کردند و آن‌ها دیدند که در کمال ناباوری انقلاب اسلامی بعد از 30 سال با وجود این همه فشار و تحریم پابرجاست و ام‌القرای کشورهای اسلامی است و دارای درخشش است. کاخ‌نشینان واشنگتن مجبور شدند که حقیقت را اعتراف کنند و بگویند اگر صلح و ثبات و امنیت در خاورمیانه و خلیج فارس بخواهد حاکم شود، جمهوری اسلامی ایران باید یک طرف قدرت باشد. آن‌ها نفوذ و تاثیرات انقلاب اسلامی را در مناقشات آذربایجان و ارمنستان دیدند و این‌که چگونه کفه به نفع مسلمانان سنگین‌تر شد. آن‌ها احساس کردند که جهان عرب که برخی از حاکمان آن‌ها دست‌شان در دست جنایتکاران اسراییلی است، نتوانستند حرکت مقاومت را منکوب کنند. ما مقاومت 33 روزه‌ لبنان و نبرد 22 روزه‌ غزه و مقاومت جانانه مردم مظلوم فلسطین را مشاهده کردیم و همه‌ آن‌ها متوجه شدند که این‌ها از برکات انقلاب اسلامی است. آن‌ها اقرار کردند که کشتی به گل نشسته استکبار جهانی اگر بخواهد از باتلاق عراق و افغانستان خارج شود این امر بدون همکاری جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست. آن‌ها روز به روز تاثیر انقلاب اسلامی و مردم را می‌بینند.
وی افزود: لذا آن‌ها بعد از 30 سال وقتی دیدند نتوانستند از برون، انقلاب اسلامی را تخریب کنند به تخریب انقلاب اسلامی از درون افتادند و در تلاش هستند که پایه‌های انقلاب اسلامی را لرزان کنند. آن‌ها در واقع می‌خواهند ستون و پایه‌های اعتقادی این انقلاب را که باعث نگهداری انقلاب است از درون تخریب کنند و در واقع اگر دشمن بخواهد با عملیات نفوذ و از درون پایه‌های انقلاب را متزلزل کند، نیازمند نقاب نفاق با چهره‌های گریم کرده و شعارهای جذاب و تظاهر به مردم‌گرایی، تمسک ظاهری به آرمان‌ها و خط امام(ره) است و در واقع باید از درون با اندیشه‌ها و مبانی ایجاد شده توسط امام(ره) مقابله کنند؛ لذا می‌بینیم که در دوران هشت ساله‌ سیاه حاکمیت اصلاحات که باطن آن افسادات بود، تمام تریبون‌ها، مطبوعات زنجیره‌ای و امکانات خود را به میدان آوردند و تمام اندیشه‌ها و آرمان‌های امام (ره) را مورد هجوم قرار دادند. ختم انقلاب را اعلام کردند، مبانی انقلاب را زیر سوال بردند، قصاص را به عنوان خشونت در سخنرانی قبل از دستور مجلس دوره‌ ششم عنوان کردند. صحبت از سپردن اندیشه‌های امام (ره) در موزه تاریخ کردند و با مبانی نظری امام(ره) مقابله کردند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: من به شما مردم می‌گویم؛ ما در آستانه‌ محرم هستیم، در مورد محرم دو دیدگاه بیشتر نیست؛ یا باید بگوییم حسین یک حسین بود و یزید یک یزید بود و نثار و درود خود را تقدیم اردوگاه کوچک امام حسین(ع) کنیم یا بگوییم کربلا یک قانون است. در کره زمین و در تمام نقاط دنیا یک قانون وجود دارد که می‌گوید دو دوتا چهارتا و از طرف دیگر ما نیز می‌گوییم کل یوم عاشورا، کل یوم کربلا. ممکن است در هر مقطع تاریخی عاشورا و کربلا تکرار شود. حضرت امام حسین (ع) نگفت فقط یزید، گفت کسی مثل من با فردی مثل یزید بیعت نمی‌کند. وقتی که فردی مثل یزید مردم را به خود مبتلا کند، منظور این است که یزیدهای متعددی روی کار می‌آیند و حسین و حسینیان فراوانی خواهیم داشت.
اگر تاریخ تکرار می‌شود، امروز کشور ما مشابه چه وضعیتی از تاریخ اسلام است؟ آیا می‌توانیم به دوران پیامبر(ص) تشبیه کنیم؟ هرگز. امروز مانند دوران حضرت علی (ع) است. کسانی که مقابل پیامبر(ص) ایستادند با تابلوی شفاف کفر و مهر بت‌پرستی بر پیشانی زده جلوی پیامبر(ص) ایستادند، ولی در دوران حضرت علی(ع) شرایط متفاوت بود. در دوران پیامبر (ص) کسی وجود نداشت که زیر خیمه‌ پیامبر(ص) برود و از آن خیمه بخواهد سوءاستفاده کند. دو جبهه بیشتر نبود؛ جبهه کفر و توحید. ولی در دوران حضرت علی(ع) کسانی که از ابتدا علی(ع) را قبول نداشتند و بغض پیامبر(ص) را در دل داشتند و تحت شرایطی چون فتح مکه، تظاهر به مسلمان بودن می‌کردند، وقتی سایه‌ پیامبر(ص) را خالی دیدند به خیمه‌ ایشان پناه می‌بردند و سعی می‌کردند در زیر سایه خیمه پیامبر (ص) و اسلام حضرت علی(ع) را منکوب کنند. نام پیامبر(ص) را به زبان می‌آوردند تا علی(ع) را خانه‌نشین کنند. قرآن کاغذی را سر نیزه می‌آوردند تا قرآن ناطق را خاموش کنند.
وی افزود: کسانی که در برابر علی (ع) ایستادند شعار لا حکم الا لله را سر دادند تا حکم‌الله مجسم را منزوی کنند. کسانی که در برابر علی(ع) ایستادند صفاتی از پیامبر اکرم(ص) به آن‌ها رسیده بود به مانند طلحه و زبیر. پیامبر(ص) در مورد زبیر فرموده بود شمشیر اسلام. حضرت علی(ع) در جنگ خوارج پینه‌هایی را باید بر روی پیشانی‌ها می‌شکافت که به خاطر سجده‌ها این پینه‌ها بر روی پیشانی‌ها قطور شده بود. در چنین نبردی است که بسیاری از افراد زانوهای‌شان سست می‌شود و افرادی که از بصیرت لازم برخوردار نیستند، سست می‌شوند. امرز نیز شرایط ما مانند شرایط زماند حضرت علی(ع) است.
ذالنور گفت: اگر کسی در مقابل حضرت امام(ره) می‌ایستاد حتی فرضا مرجع تقلید نیز بود به عنوان مرجع درباری، سلطنتی و عامل ساواک شناخته می‌شد و برخی افراد که به امام(ره) چندان اعتقادی نداشتند برای تحقق امیال دنیوی خود به ایشان چسبیدند برای این‌که همیشه از مواهب انقلاب استفاده کنند و در واقع انقلابی‌نما شده بودند. وقتی امام(ره) رفت خود را چسباندند به ایشان و وقتی دیدند نمی‌توانند به اهداف خود برسند در برابر ارزش‌ها ایستادند و خود را به امام(ره) چسباندند. در صورتی که معیار و ملاک و اهداف امام(ره) روشن است. امام(ره) فرمود ملاک حال افراد است. حال برخی از این افراد امروز اکنون چگونه است؟ تمسک به امام(ره) کافی نیست و این‌که بخواهند پشت این خیمه جبهه بگیرند. اگر خط امام(ره) را یدک می‌کشید، خط امام(ره) چیست؟ در دوران اصلاحات که بسیاری از اهداف و نمونه‌های خط امام(ره) در تریبون‌ها و رسانه‌ها و نطق‌ها مورد هجوم قرار گرفت. کدام آرمان بود که مورد هجوم قرار نگرفت؟
وی خاطرنشان کرد: پیام ما به سران خودفروخته‌ آشوب این است که شما این شکاف و فتنه را ایجاد کردید. خوراک برای استکبار جهانی و بوق‌های تبلیغاتی ایجاد کردید ولی بدانید پرده‌ نفاق در توفان حوادث کنار می‌رود و باران مردم این گل‌های نشسته بر چهره‌های نفاق را کنار می‌زند. بدانید که نمی‌توانید پشت شعار خط امام(ره) و سوءاستفاده از احساسات مردم مخفی شوید.
در نیمه‌ دوم شهریورماه چند نفر از خواص در دیدار با یکی از سران آشوب به وی گفته بودند که بیا و انتشار بیانیه‌های تند را قطع کن، چند کلمه در جهت آرامش صحبت کن، چشمه‌ای از آرامش نشان بده و ما نیز واسطه خواهیم شد. ولی این کاندیدای شکست خورده با تکبر گفته بود چند ماه گذشت و چند روز دیگر نیز صبر کنید، در مهرماه همه چیز مشخص و همه چیز تعیین تکلیف می‌شود. آن‌ها دچار توهم شده بودند که با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها انقلاب اسلامی سقوط می‌کند. آن‌ها در این راستا همه‌ امکانات خود را به کار بردند و با این وجود نتوانستند بیش از 500 نفر از دانشجویان را به سمت خود جلب کنند. مردم ما فهمیدند که آن‌ها به بهانه‌ انتخابات می‌خواهند از احساسات آن‌ها سوءاستفاده کنند و دم سران آشوب به دم سران استکبار گره خورده است و وقتی این مساله را متوجه شدند فاصله‌ خود را با این افراد حفظ کردند. این افراد امروز چه جوابی دارند؟ چرا صورت مساله را پاک می‌کنند؟
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه موسسه‌ حفظ و نشر آثار امام(ره) را مورد خطاب قرار داد و ابراز عقیده کرد: امروز این موسسه جایگاه تجمع منافقین شده است و در هر عرصه‌ای سران آشوب را همراهی می‌کند. شما دیدید موسسه‌ نشر آثار امام (ره) در پشتیبانی از لیبرال‌ها چه کرد؛ آقای محتشمی‌پور وزیر کشور وقت، سندی که در این ارتباط از امام (ره) وجود داشت را انکار کرد و با فشار شورای نگهبان و افکار عمومی روبه‌رو شد. چه رابطه‌ای با دشمنان امام(ره) و دشمنانی که امام(ره) سنگ بنای آن‌ها و خاک قبر آن‌ها را لگد کرد وجود دارد؟ چه پیوندی وجود دارد که از آن‌ها حمایت می‌کنید؟ بی‌کفایتی خود را بیش از این نشان ندهید. نیایید بیانیه بدهید و صورت مساله را پاک کنید. کم‌کم شما در مسیری حرکت می‌کنید که مردم ما نگران می‌شوند که کسانی که امین نیستند پنجه بر آثار امام (ره) انداخته‌اند و مردم نگران تخریب و سوءاستفاده از آثار امام (ره) هستند. چرا همراه مردم نمی‌شوید؟ چرا از آرمان‌های امام(ره) حمایت نمی‌کنید؟ چرا به نفع آشوبگران حرکت می‌کنید؟ به چه قیمتی؟ چرا و چگونه می‌توانید این چهره‌های کثیف را تطهیر و پاک کنید؟ روز قدس دوستان شما در جمع روزه‌داران در حالی که بطری آب سر می‌کشیدند به نفع اسراییل شعار دادند. اگر امام(ره) زنده بود چه صحبتی می‌کردند؟ می‌گفتند آفرین؟ یا می‌گفت دست‌تان بشکند که پلاکارد در راستای حمایت از اسراییل بلند کرده‌اید؟
وی افزود: همسر پیامبر جنگ جمل را راه‌اندازی و این جنگ را فرماندهی ‌کرد. مگر نسبت، انسان را تطهیر می‌کند؟ خط امامی بودن در پیروی آرمان‌ها و اندیشه‌های امام(ره) بودن تجلی می‌کند. در استکبارستیزی، در حمایت از ولایت فقیه مگر مرد خاکستری و پرده‌نشین شما نبود که چندی پیش سخنرانی کرد و گفت ما اصل ولایت فقیه را قبول نداریم چه رسد به مطلقه بودنش ولی در زمان امام صلابت امام اجازه نمی‌داد که این حرف را بزنیم.. بشکند دهن موسوی‌ خوئینی‌ها که این حرف‌ها را بر زبان می‌آورد.
وی با اشاره به مسوولان وزارت کشور در دولت هشتم یادآور شد: در آن زمان چند طلبه بسیجی چند جمله‌ امام(ره) که فرموده بودند اگر قلم، قلم به دستان مزدور را می‌شکستیم، جرات نمی‌کردند که به آرمان‌ها این‌گونه تجاوز کنند، را در پیش تاج‌زاده مطرح کردند. تاج‌زاده این مساله و سخن را نپذیرفته بود ولی وقتی که این طلاب اصل حرف امام را به دست تاج‌زاده دادند، تاج‌زاده گفته بود عجب نمی‌دانستم که امام این‌قدر مستکبر و مستبد بوده است. ببینید که معاونت دولت اصلاحات این‌قدر جسورانه به امام(ره) توهین می‌کند.
ذوالنور ادامه داد: من نمی‌دانم چرا برخی از بستگان امام در این جریان حذف می‌شوند، کجا می‌روند؟ علیرضا بهشتی که ستاد قاچاق آدم تشکیل داده بود. شما در جریان هستید که در حوادث پس از انتخابات آن‌ها آمدند شهدای سبز اموی ایجاد کردند و آن‌ها را پیراهن عثمان کردند که این افراد یکی پس از دیگری زنده شدند و مصاحبه کردند.علیرضا بهشتی آمد ستادی تشکیل داد برای قاچاق و فراری دادن این آدم‌ها به خارج از کشور که آبروی نمانده جنبش سبز اموی را حفظ کند. او بازداشت و با وثیقه آزاد می‌شود. چرا برخی از افراد که خود را منصوب به بیت امام(ره) می‌دانند جوری به بازدید وی می‌روند که اذان صبح در منزل وی بوده و نماز صبح را در آن‌جا می‌خوانند؟
وی خطاب به آن‌ها ادامه داد: یا عنوان امام(ره) را رها کنید یا مسیرتان، مسیر امام(ره) باشد و در این مسیر حرکت کنید. اگر امام(ره(زنده بود، چه می‌کرد؟ امام(ره) می‌فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر. ولی شما دیدید که در 16 آذر و 13 آبان شعار جمهوری ایرانی سر می‌دهند و اندیشه‌ امام(ره) را زیر سوال می‌برند. حال وقتی که این افراد دستاورد امام(ره) را زیر سوال می‌برند، شما آن‌ها را بری می‌کنید از پاره کردن عکس امام(ره) و اتهام را متوجه نظام می‌کنید.
وی با تاکید بر این‌که " حرکت در مسیر امام(ره) در مسیر پیروی از رهبری متجلی بود و کسانی که به هر دلیل برای نابودی انقلاب می‌زنند کور خوانده‌اند و بدانند که به این هدف خود نمی‌رسند" گفت: کسانی که دل به ماهواره‌های بیگانه بسته‌اند به اهداف خود نمی‌رسند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: آیا نمازجمعه‌ تهران را ندیدند؟ رسانه‌های استکباری که نمازجمعه را همواره مورد هجوم قرار می‌دادند، ندیدند چه کردند؟ ندیدند که شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی آموزش نماز جمعه گذاشته‌اند و شما امام نماز جمعه‌ محترم دیدید که با ناخن‌های لاک‌زده آمدند در صف ایستادند. با کفش آمدند در صف نماز ایستادند و صفوف نمازگزاران را قطع کردند. زمانی که قرائت نماز می‌کردید، دیدید که این افراد علیه انقلاب و نظام شعار می‌دادند. با کدام طناب پوسیده خودتان را وارد این چاه می‌کنید؟ فریب اطراف خود را نخورید. فرزندان متخلف خود را برای فرار از چنگال قانون فراری ندهید. به آغوش ملت برگردید.
وی در ادامه به بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی و قائم مقام امام(ره) اشاره کرد و گفت: کسانی که تا جایگاه قائم مقامی رهبری رسیده بودند با خشم امام که خشم مردم بود و با اشاره‌ امام که اشاره مردم بود به زباله‌دان تاریخ فرستاده شدند و افتخار شما این است که آنان را از زباله‌دان تاریخ بیرون آورده‌اید، زنده کرده‌اید و در برابر رهبری و مردم قرار داده‌اید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بدانید رهبری تنها نیست؛ مقام معظم رهبری در سخنان جامعی مردم را به آرامش و حجت را برای همه دوستداران انقلاب و آشوبگران انقلاب تمام کرده‌اند. درحالی که رهبری مردم را دعوت به آرامش کرده‌اند می‌بینید که برای بیعت با رهبری سیل خروشان امت حزب‌الله امروز در سراسر کشور جاری است و دیروز و روزهای گذشته سراسر کشور شاهد خیزشی برای حمایت از امام و بیعت مجدد با رهبری بودیم.
ذوالنور با تاکید بر این‌که " ما هشدار می‌دهیم وای به آن روزی که رهبری اجازه دهند و اشاره کنند. این مردم طومار سیاه شما را خواهند پیچید" ادامه داد: من به شما عرض می‌کنم زمانی که علی خانه‌نشین بود زهرای مرضیه(س)، حسن(ع) و حسین(ع) را سوار بر مرکب می‌کرد و سلمان و ابوذر پشت مرکب حضرت زهرا(س) یکایک در خانه مهاجرین و انصار می‌رفت و برای بیعت با حضرت علی(ع) یارگیری می‌کرد، ولی 40 نفر بیشتر پاسخ مثبت ندادند و این 40 نفر نیز وقتی حضرت علی(ع) خواست که آن‌ها علنا اعلام حمایت کنند، یک یک آب رفتند و به نقلی به چهار نفر و به نقلی دیگر به هشت نفر محدود شدند و علی(ع) آن‌گونه مورد مظلومیت قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مردم را دعوت به آرامش کرده‌اند، ولی این مردم این‌گونه خیزش دارند که با رهبری بیعت کنند. وای به روزی که رهبری اشاره کند. فریاد این مردم این خواهد بود که رهبرا! سلاله حضرت زهرا(س)! خلف حضرت امام! حضرت آیت‌الله خامنه‌ای! از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن.
وی با بیان این‌که " دشمن یکبار بخت خود را در این زمینه امتحان کند" خطاب به آن‌ها گفت: شما تا دیروز می‌توانستید در پرده‌ نفاق خود را به امام بچسبانید ولی ولایت فقیه علنا در زمان شما این‌گونه زیر سوال می‌رود؛ در روز قدس می‌بینید که کسانی که از شما حمایت و پسوند اسلامی را از دستاورد امام(ره)حذف می‌کنند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: اگر سران آشوب رابطه‌ خود را با فتنه‌گران روشن نکنند ـ که ظاهرا نمی‌کنند ـ این افراد در بستر نفاق شما جان گرفته‌اند. سگ‌های زنجیره‌ای که انقلاب آن‌ها را مهار کرده بود، شما قلاده‌های آن‌ها را باز کردید و به جان مردم انداختند. اگر رابطه‌تان را قطع نکنید ما از اینجا از قوه قضاییه درخواست می‌کنیم؛ همان‌گونه که رهبری فرمودند انتخابات تمام شده است، مردم با هر احساسی به هر کاندیدایی رای دادند، رای مردم محترم است. از نظر قانونی کسانی که مدعی تخلف بودند نتوانستند این صحبت خود را اثبات کنند و اکنون رییس‌جمهور منتخب، محبوب و قانونی و دولت خدمتگزار مسیر خدمتگزاری خود را طراحی کرده و طی می‌کند و انتخابات تمام شده است و شعارهایی که 16 آذر، 13 آبان سر می‌دادند ربطی به انتخابات نداشت، ما به قوه قضاییه می‌گوییم حق ندارد با مسامحه برخورد کند. خواست مردم این است که در وهله اول با سران آشوب و در وهله‌ دوم با کسانی که به آرمان‌های انقلاب و مردم اهانت می‌کنند، برخورد شود.
وی ادامه داد: امام(ره) راه را برای ما روشن کرد و ما در مسیر خود چیزی کم نداریم. اگر مسوولان به وظیفه خود عمل نکردند، وظیفه از مردم سلب نمی‌شود. اگر دستگاه‌های قانونی و قضایی به وظایف خود عمل نکنند، خشم انقلابی و اسلامی این مردم تفاله‌های ایادی استکبار را بر جای خواهند نشاند.