مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 88/2/24
نظر
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان سمنان اعلام کرد: با تدبیر مطلوب مسئولان کشور، حقوق فرهنگیان در دولت نهم دو برابر شد.

ابوالقاسم قزوهی امروز در گفتگو با فارس در سمنان اظهار داشت: در مقایسه با سال‌های گذشته که هر سال کسری‌های زیادی به سال‌های بعد منتقل می‌شد امسال وضع بهتر است.
وی گفت: در کسری بودجه در سال 87 این اتفاق رخ نداد و حقوق فرهنگیان به طور متوسط به بیش از دو برابر افزایش یافت که بالا رفتن قدرت خرید فرهنگیان یکی از فواید آن است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه دولت نهم به بخش آموزش و پرورش نگاهی ویژه دارد، افزود: با توجه به سخن رئیس جمهوری مبنی بر اینکه اگر بخواهیم به مشکلات کشور غلبه کنیم باید به آموزش و پرورش دیدی خاص داشته باشیم و نیز اینکه «اگر به من بگویند همه دستگاه‌های اجرایی را یک طرف و آموزش و پرورش را یک طرف قرار می‌دهیم و شما یکی از این دو را انتخاب کن، من آموزش و پرورش را انتخاب خواهم کرد»، این مطلب نشان‌دهنده دید بلند احمدی‌نژاد به دستگاه عظیم آموزش و تربیت است.
وی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در این بخش توسط دولت به نظر می‌رسد نگاه این دولت نسبت به مسئولان دولت‌های قبل نگاه ارزنده‌تری است.
قزوهی گفت: در مباحث حقوق سال 87 همه مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و تنها در چند مورد در خصوص پاداش مناطق محروم که به علت ارائه نشدن لیست در دستور پرداخت قرار نگرفت و یارانه وام مسکن فرهنگیان که باید از کانال دیگری پیگیری شود، مورد دیگری نیست.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان سمنان با اظهار رضایت از عملکرد تعاونی مسکن و مصرف فرهنگیان افزود: روی هم رفته رویکرد دولت نهم درباره مجموعه آموزش و پرورش رویکردی مثبت بوده و امیدواریم این نگاه استمرار داشته باشد.
قزوهی بر بازبینی و تحول در محتوای کتب درسی تاکید کرد و گفت: محتوای متناسب با روز، شیوه‌های نوین درسی و مشارکت در تدریس ضمن توانمند کردن دانش‌آموزان می‌تواند باعث رشد و شکوفایی استعدادهای آنها شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه شیوه‌های سنتی سخنرانی برای دانش‌آموزان و معلم‌محوری زیاد جوابگو نیست.