مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 88/10/27
نظر

چند روز پیش :

رئیس شورای شهر اردکان با اشاره به اختلافات شهرستان‌های میبد و اردکان در زمینه تقسیمات مرزی گفت: توافق جدیدی در زمینه تقسیمات این دو شهرستان را نمی‌پذیریم.

سیدمحمد حسین‌پور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردکان اظهار داشت: بنا بر مصوبه سال 1366 که به تایید مقامات ارشد دو شهرستان اردکان و میبد همچنین استان و در نهایت به تایید وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و کشور رسیده پایبند هستیم و تحت هیچ شرایطی توافق جدیدی را نمی‌پذیریم.

وی افزود: اگر بنا باشد در هر دوره هر مسئولی تغییراتی در محدوده شهرستان‌ها ایجاد کند، مشکلات فراوانی برای هر دو شهرستان ایجاد می‌شود و به همین دلیل نیز مسئولان شهرستان اردکان به لحاظ عقلی و شرعی پایبند قراردادها و توافقات قبلی انجام شده بین مقامات ارشد هستند.

رئیس شورای شهر اردکان با ابراز تاسف از اینکه بعضی اوقات شاهد تنظیم و توزیع اطلاعیه‌هایی از سوی برخی افراد ناشناس هستیم که حقایق را وارونه جلوه می‌دهند، تصریح کرد: ما معتقدیم هیچ یک از اقدامات به نفع دو شهرستان اردکان و میبد نیست.

وی اضافه کرد: مبنای تقسیمات سیاسی یا تعیین محدوده قانونی شهر تنها ملاک ثبتی نیست و برخی مسئولان در این زمینه تنها مدعی هستند و ما نیز به صراحت اعلام می‌کنیم که قدمی خلاف قانون و خارج از محدوده قانونی شهر برنداشته‌ایم و تمام فعالیت‌هایی که تاکنون توسط شهرداری اردکان انجام شده در چارچوب قانون و توافقات گذشته بوده است.

رئیس شورای شهر اردکان با تاکید بر اینکه نباید بر اختلافات تقسیمات مرزی در میان دو شهرستان دامن زد، بیان داشت: باورمان این است که مسئولان هر دو شهر در محدوده مورد اختلاف فعالیت‌هایی موازی انجام دهند تا مردم هر دو شهر بتوانند از این فعالیت‌ها حداکثر بهره‌ را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: بین مردم شهرستان‌های میبد و اردکان مشکلی وجود ندارد و تنها عده‌ای معدود و ناشناخته سبب ایجاد تنش و مشکل بین مردم می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان‌های اردکان و میبد در همسایگی یکدیگر قرار دارند و از چندی پیش برخی مسئولان این شهرستان بر سر محدوده تقسیمات شهرستانی دچار اختلاف نظر شده‌‌اند که البته این امر طی چند سال گذشته توسط برخی دامن زده شده است