مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/11/28
نظر
رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه ملت ایران پاسدار، ارزش‌ها و فرهنگ‌های خودشان هستند که بیانگر آن است که پاسدار انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: بودجه نظامی دولت آمریکا بیش از 80 برابر بودجه نظامی ایران است.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تمام جنگ‌های آمریکا که انجام داده با دوستان قبلی خودش بوده است، افزود: دولت آمریکا تنها دولتی است که با یورش نظامی اقدام به تغییر دولت‌‌ها می‌کند؛ چرا که تاریخ دولت‌های آمریکا سرشار از اقدامات نظامی است و امروز نیز بیش از 300 هزار نیروی نظامی با بالاترین تجهیزات را در منطقه مستقر کرده و عملا درگیر سه جنگ هستند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه قرار است براساس مصوبه مجلس در سال آینده هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود و طبق نظرات رئیس جمهور که اعلام کرد آن چیزی که دولت پیشنهاد داده نیست؛ وضعیت شاخص‌های اقتصادی از قبیل نرخ رشد اقتصادی تورم و بیکاری با توجه به هدفمندی یارانه‌ها چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: هدفمند‌کردن یارانه‌ها یک اصلاح بنیادین در اقتصاد یعنی ریشه‌ها و عوامل اصلی تولید تورم را کنترل می‌کند و باعث بالا رفتن بهره‌وری می‌شود و در نتیجه رشد اقتصادی را افزایش خواهد داد.
وی ادامه داد: نسبت‌های اقتصادی را در شرایط درست و واقعی قرار می‌دهد و زمینه را برای سرمایه‌گذاری گسترده‌تر آماده‌تر می‌کند و در واقع برداشتن چند مانع سنگین از برابر رشد مناسب اقتصادی است که انجام خواهد شد و نتایج آن را ملت عزیز خواهند دید.
رئیس‌جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به سئوالی خبرنگار واشنگتن پست که از وی در خصوص زندانیان سیاسی آمریکا سئوال پرسیده بود با بیان اینکه ما از اینکه افرادی در زندان هستند خوشحال نیستیم، افزود: در آمریکا حدود 3 میلیون و 600 هزار نفر زندانی هستند که ما برای آنها نیز ناراحت هستیم.
احمدی‌نژاد با اشاره به ورود این سه نفر به خاک ایران افزود: این سه نفری که نام بردید در واقع بدون مجوز و از مسیر غیرقانونی تجاوز مرزی انجام داده اند و در تمام کشورها برای کسانی که به طور غیرقانونی حریم مرزها را می‌شکنند مجازات‌های بسیار سنگینی در نظر گرفته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه این افراد در اختیار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران است و با بیان اینکه این افراد طبق قانون به آنها رسیدگی خواهد شد افزود: ما علاقمند بودیم آنها زودتر آزاد شوند اما بستگی به جرمی که مرتکب شده و نظر قاضی دارد البته افرادی از ایران هستند که توسط نیروهای آمریکایی در کشور ثالث ربوده شده و به آمریکا برده‌ شده‌اند.
رئیس‌جمهور با اشاره به ایرانی‌های که در آمریکا با اجازه اقامت زندگی می‌کردند و دستگیر شده‌اند، افزود: آنها مدت‌های طولانی در زندان هستند بدون آنکه اتهامات آنها اعلام شود که البته خانواده آنها همانند این سه آمریکایی علاقمند هستند آنها را ملاقات کنند و وکلای ایرانی خواهان آن هستند که با آنها گفتگو کنند.
احمدی‌نژاد با ابراز امیدواری از اینکه این مشکلات حل شود افزود: از اینکه افراد در زندان هستند خوشحال نیستیم و امیدواریم این مشکلات حل شود.
خبرنگار ایسنا از رئیس جمهور در خصوص تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم شکل‌گیری مواردی همچون کرسی‌های نظریه‌پردازی و نقشه جامعه علمی کشور و اینکه تاکنون اقدام قابلی انجام نشده سئوال کرد که احمدی نژاد اظهار داشت: این کارها کارهای مهم و فکری قابل برنامه‌ریزی است.
رئیس جمهور از تهیه جامع علمی کشور خبر داد و گفت: اصل آن در شورای انقلاب فرهنگی تهیه شده و در حال بررسی‌های نهایی می‌باشد و کرسی‌های نظریه‌پردازی به خوبی آغاز شده و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند اما توجه داشته باشید که نظریه پردازی کاری نیست که مانند تولیدات معمول علمی روزانه گسترش پیدا کند؛ چرا که استادی حدود 20 الی 50 سال فردی و گروهی مطالعه می‌کنند و تازه به یک نظریه می‌رسد و نظریه عنصری است که یک دانه آن می‌تواند بخش مهمی از جهان را متحول کند که خوشبختانه در این بخش کارهای خوبی انجام شده و نظریه‌های متعددی پیشنهاد شده و رفته و تثبیت شده و اجازه نشر به آن داده شده است اما می‌پذیرم که اطلاع‌رسانی در این زمینه محدود بوده است که ما انتظار داریم اطلاع‌رسانی در این زمینه افزایش پیدا کند و دایره کار به سرعت افزایش پیدا کند.
رئیس‌جمهور در خاتمه از افزایش بودجه و امکانات این افراد در سال آینده خبر داد و از خبرهای خوب در سال آینده ابراز امیدواری کرد