مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 88/12/25
نظر
مسئول پرونده شهرک سازی در شمال کرانه باختری گفت که مقامات رژیم اشغالگر اسراییل به شورای محلی روستاری " بورین " در جنوب نابلس در کرانه باختری اعلام کردند که دستور تخریب مسجد سلمان فارسی این روستا درطول هفت روز آینده صادر شده است.

به گزارش العالم به نقل از منابع خبری، " غسان دغلس " ، تخریب مسجد سه طبقه سلمان فارسی را اقدامی خطرناک خواند و از جامعه جهانی خواست تا با اعمال فشار بر رژیم اسراییل مانع اجرای این تصمیم شوند.

اتحادیه عرب نیز تصمیم رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از بازسازی مسجد سلمان فارسی را مقدمه تخریب آن دانسته و این اقدام رژیم اسراییل را عاملی برای از بین بردن فرصت های گفت وگو و چشم انداز سازش را تیره و تار می کند.

در بیانیه دبیرخانه اتحادیه عرب آمده است که این تصمیم اسراییل بطور آشکار تاکید است بر مواضع اعراب مبنی بر اینکه نباید از تلاش های جاری تحقق سازش را انتظار داشت.

اتحادیه عرب خاطرنشان کرده است که به نمایندگی خود در پاریس ابلاغ کرده تا در هماهنگی با شورای سفیران عرب این اقدام خطرناک رژیم صهیونیستی را همراه با دیگر اقدامات این رژیم در مسجد الاقصی ، حرم ابراهیمی و مسجد بلال بن رباح به عنوان نقض قوانین بین المللی در سازمان یونسکو مطرح و پیگیری کند.

رژیم صهیونیستی برای تحریک بیشتر احساسات مسلمانان فلسطین همچنین ، پرچم این رژیم جعلی را بر فراز مسجد موسوم به " عمر بزرگ" در نزدیکی کنیسه " الخراب" در بخش قدیمی قدس و در فاصله چند متری مسجد الاقصی برافراشت.

رژیم صهیونیستی که در این مسجد را سالها قبل بر روی مسلمانان بسته است، در میان تدابیر شدید امنیتی برقرار شده از سوی نیروهای ارتش و پلیس مراسم جشنی برپا کرد.

مصر مراسم افتتاح کنیسه یهودی در قاهره را لغو کرد

مصر مراسم افتتاح کنیسه یهودی " موسی بن میمون" در قاهره را به دلیل اعمال خلاف شرع طایفه یهودیان این کشور از جمله رقص ونوشیدن مشروبات الکلی لغو کرد.

" زاهی حواس" دبیرکل شورای عالی آثار فرهنگی و باستانی مصر گفت که این قبیل اقدامات خلاف شرع وهمچنین تعرض و اهانت رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی در فلسطین اشغالی از جمله مسجد الاقصی و جلوگیری از ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد برای اقامه نماز را موجب تحریک احساسات صدها میلیون مسلمان دانسته است.

وی به روزنامه مصری " الاهرام " گفته است که مصر هرگز اجازه نمی دهد موزه ویژه آثار یهودی در این کشور دایر شود.