مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/12/26
نظر

یک سخنرانی در کودکی راشل کوری

742 کیلوبایت

دانلود کلیپ تصویری

مستقیم یا غیرمستقیم

ترجمه:من اینجا هستم تا از کودکانی غیر از خودمان بگویم،من اینجا هستم چون برای انها اهمیت قائلم،من اینجا هستم تا بگویم کودکانی در بسیاری از نقاط در حال رنج کشیدنند،اینجا هستم تا بگویم روزانه چهل هزار کودک در دنیا از گرسنگی میمیرند،من اینجا هستم تا بگویم انها نیز مانند ما کودکند،ما باید بفهمیم فقر انها باعث نادیده گرفتنشان شده،ما باید بفهمیم میشود جلوی همه این مصائب را گرفت ،ماباید بفهمیم کودکان جهان سوم درست همانند ما فکر میکنند میخندند و گریه میکنند ،ما باید بفهمیم ما مثل انها و انها مثل ما هستند، رویاهای من میتوانند جلوی این گرسنگی دوهزارساله را بگیرند،رویاهای من میتوانند جان چهل هزار کودکی را که هر روز از گرسنگی میمیرند نجات دهد، رویاهای من همگی میتوانند به حقیقت بپیوندند اگر ما به آینده نگریسته و درخشش این نور را نظاره گر باشیم.

 

مصاحبه با راشل کوری

2،2 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

مستقیم یا غیرمستقیم

 

ترجمه: من در حدود 1 ماه و نیم است که در اینجا هستم و این یکی از بدترین حالات و وضعیتی ایست که تا کنون دیده ام . در طول زمانی که من اینجا بودم شاهد تیر خوردن و کشته شدن بچه ها ی زیادی بودم . در 30 ماه جون , منابع تامین آب در سطح وسیعی از بین رفت و هر از گاهی این حرکت انجام می شود که تا کنون نصف منابع آب آشامیدنی از بین رفته . از لحاظ اقتصادی مردم در بدترین وضعیت هستند بخاطر وضعیت مصر و همچنین بخاطر اسراییل که کنترل اقتصادی اینجا دست آنهاست . فکر کنم حدود 25 خانه سبز یا کمپ در این چند روز خراب کرده اند و جای آن دیوار کشیده اند و در حدود 150 نفر نظامی تک تیرانداز در سکوهای اطراف دیوار مستقر هستند و هر از گاهی به اطراف و یا به کشاورزان و مردم عادی فلسطینی اطراف دیوار شلیک می کنند . فکر کنم به عنوان یک شاهد عینی در اینجا می توانم بگویم که سیستمی در اینجا حاکم است که مردم نمی توانند از آن جان سالم بدر ببرند و این یک وضعیت افتضاح است که غیر قابل جبران و بهبود می باشد . بعضی وقتها خیلی طول می کشد تا بفهمیم در اینجا چه اتفاقی افتاده یا در حال رخ دادن است , چون مردم فقط به فکر نجات زندگیشان هستند و کسی زمان و قدرتی برای گزارش به دنیا را ندارد .. من نمی دونم شاید بتونم یا بتوانیم از بچه های اینها مراقبت کنم تا کمی آنها را شاد ببینم نسبت به کودکانشان ولی در کل خیلی سخت می شود در ذهن گنجاند که واقعیت تلخی که در اینجا رخ میدهد چه صورتی است و چگونه است .
بعضی مواقع که در کنار این مردم مهربان ( فلسطینی ) مینشینم و با آنها هم کلام می شوم از زبانشان می شنوم و میبینم که ماشینهای مخوف نظامی چگونه در حال قطل عام مرد بی گناه هستند و در عین حال این مردم مهربان با من غذا می خرند و با مهربانی از من پذیرایی می کنند .
کودکانشان وضعیتی دارند که هیچ کودکی نباید در طول زندگیش آن را داشته باشد و من احساس ترس و احساس بدی دارم .
در حال حاظر من هیچ نوع عملکردی و هیچ نوع اهمیتی از طرف دولت نسبت به پیامهای خودم ندیده ام و این بیانگر آن است که آنها برای مردم خودشان و مردم فلسطین هیچ اهمیتی قائل نیستند.
فکر کنم این خیلی قبیحانه و مسخره ایت که دولت من , شارون را به عنوان مرد صلح یاد کرده و او را مرد صلح نامیده .
این در اینجا کاملا معلوم است که شارون یک جنایتکار جنگی و خلافکار است و جنایات زیاد در اینجا به خاطر نبودن تعادل در قدرت و زور گویی در منطقه است ( توسط اسراییل ) و زندگی مردم فلسطین کاملا در دستان اسراییل بوده و آنها را هر طور که بخاهند کنترل می کنند.
برای من جالب است که این مردم چگونه توانسته اند انسان بودن و زندگی انسانی خودشان را تا الان با وجود این مشکلات و وضعیت بد منطقه حفظ کنند.....