مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/3/22
نظر
حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: ملت ایران در طول 31 سال گذشته جنگ و تحریم‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند و این‌ تحریم‌ها هرگز در وحدت و استواری ملت ایران خللی ایجاد نمی‌کند.
وی افزود: روسای کشورهای مختلف به تهران آمدند و آنچه که باید در قالب دیپلماسی از سوی ما انجام می‌شد، صورت گرفت اما دشمنان ما می‌خواهند ملت ایران را در اختیار خود بگیرند که این اتفاق نیز هرگز رخ نمی‌دهد و آنها باید این آرزوی خود را به گور ببرند.
معزالدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: اگر به مطالبی که توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارائه شد، عمل شود، به طور قطع این مطالب راه‌گشای آینده دولت و مجلس است.
وی افزود: دولت که مجریه و مجلس که مقننه است باید با یکدیگر همکاری و هماهنگی کامل داشته باشد و در چهارچوبی که امام خمینی (ره) عمل کنند.
معزالدینی بیان داشت: هر قانونی که از سوی مجلس تصویب شد، باید بدون معطلی توسط دولت اجرا شود و هر روز کوتاهی در اجرای قوانین، موجب خسران ملت است.
امام جمعه موقت یزد یادآور شد: قوه مقننه نیز باید قوانین قابل اجرا را به تصویب برساند که صلاح ملت در آن باشد.
وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه رجب، این ماه را ماه برکت خواند و ضمن تبریک فرا رسیدن آن بیان داشت: مردم از فضائل این ماه غافل نمانند و به ویژه از شب اول ماه رجب که به لیلةالرغائب معروف است، بهره‌‌های کافی را ببرند.
خطیب موقت جمعه یزد افزود: اگر توانستیم ماه رجب را با موفقیت و با انجام اعمال توصیه شده و اعمال صالح به پایان برسانیم، روزه ماه رمضان ما،‌ همانند روزه خواص است.
معزالدینی همچنین میلاد با سعادت حضرت امام محمدباقر (ع)، امام پنجم شیعیان جهان را تبریک گفت و یادآور شد: آن حضرت در واقع چهار ساله بودند و در ماجرای مشورت یزید با مشاورانش در مورد نحوه برخورد با اسرا تاثیرگذار بودند.
وی با اشاره به شجاعت‌ها، رشادت‌ها و فضائل و مرتبه‌ای که حضرت امام محمدباقر(ع) نزد خداوند متعال دارند، اظهار داشت: مردم در مجالس شادی میلاد آن حضرت شرکت کنند و وعاظ نیز در مجالسی که به این منظور تشکیل می‌شود، به بیان فضائل آن حضرت بپردازند.
معزالدینی همچنین مردم را به دوری از هوای نفس فرا خواند و افزود: همین که عده‌ای انتظار دارند به هر کجا که رفتند، به کار آنها زودتر رسیدگی شود، از هوای نفس خود پیروی کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: چه‌بسا بسیاری از امور روزمره انسان‌ها نظیر خوردن و آشامیدن، ازدواج و ... آلوده به هوای نفس است زیرا در انجام بسیاری از کارها لذت نفس غالب است و رضای خدا در آنها در نظر گرفته نشده است.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد نیز پس از گذران دوران نقاهت و کسالت خود امروز در جمع نمازگزاران یزد حضور داشت و امام جمعه موقت یزد اظهار امیدواری کرد: در هفته آینده با رفع کسالت وی، مردم از خطبه‌های صدوقی در نمازجمعه بهره‌مند شود.
صدوقی چندی پیش به دلیل تنگی کانال نخاع در یکی از بیمارستان‌های مشهد تحت عمل جراحی قرار گرفت و طی سه هفته گذشته نمازجمعه یزد به امامت معزالدینی اقامه شده است.