مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/3/24
نظر
رئیس جمهور در ابتدای سخنانش با تحلیلی جامعی از مسائل جهان به روند افول جریان استکباری پرداخت و به نقش سازنده جمهوری اسلامی در بیداری ملت های اشاره کرد.
 
وی همچنین بار دیگر با تمجید از حماسه آفرینی ملت ایران به دلیل حضور 85 درصدی در عرصه انتخابات سال گذشته، این موقعیت ملی را از آن همه مردم دانست و از نقش آفرینی 40 میلیون ایرانی شرکت کننده در انتخابات تقدیر کرد.

در ادامه سخنان ارزشمند رئیس جمهور ناگهان با سوال یکی از مجریان برنامه وارد بحث معضل بدحجابی در جامعه شد.

مرتضی حیدری که در گفت وگوی قبلی از رئیس جمهور سوال کرده بود"چرادر جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت نمی کنید"و بعدها مشخص شد که این سوال را به درخواست یکی از همراهان همیشگی رئیس جمهور پرسیده است،اینبار نیز در سوالی ظاهرا هماهنگ شده به نقد عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی پرداخت.

حیدری موضوع جعلی گشت نسبت را که توسط رسانه های بیگانه مطرح و پیش از این توسط مسئولین نیروی انتظامی تکذیب شده بود را با بهانه کرد و با لحن تمسخر آمیزی به باد انتقاد گرفت.

این مجری موفق سیما که پیش از این در بخش هائی از گفت وگوی ویژه خبری،گلایه های مقام معظم رهبری از کم کاری دستگاههای مسوول در برخورد با هنجارشکنان و معضل بدحجابی را دنبال می کرد ، ناگهان در رویکرد جدیدی به طرح سوالات معنادار از رئیس جمهور پرداخت.

احمدی نژاد نیز همانطور که پیش از این،
جهان خبر داده بود در سخنانی ضمن انتقاد شدید از دستگاه انتظامی، برخورد با بدحجابی را به شدت نفی کرد و در تحلیلی عجیب از مردانی که مدعی بدحجابی زنان هستند خواست که نگاه خود را اصلاح کنند و چشم خود را ببندند.

وی همچنین نیروی انتظامی را در موضوع مبارزه با حجاب، که تقریبا نظام برای اصلاح آن به جمع بندی رسیده است و قوه قضائیه و مجلس و دستگاه های امنیتی و انتظامی برای مقابله با آن به صحنه آمدند را تهدید به تذکر مستقم کرد.

این سخنان رئیس جمهور که شباهت زیادی به اظهارات اصلی ترین مشاورش دار،د در حالی صورت گرفت که وی به درستی راه برخورد با بدحجابی را در ارزش های فرهنگی می داند؛ اما نزدیک 4 سال مهمترین قانون فرهنگ ساز، یعنی قانون حجاب و عفاف را تعطیل می کند و در آستانه ششمین سال مدیریت بر عالی ترین مسند اجرائی کشور نیز هیچ گزارشی از عملکرد دولت در این زمینه ارائه نمی کند.

ترویج بدحجابی و ابتذال در قالب فیلم و کتاب که مجوز وزارت ارشاد و دولت آقای احمدی نژاد را همراه دارد،الگو کردن بسیاری از مدهای غربی، بدحجابی ها و معضلات فرهنگی و تبدیل آنها به فرهنگ غالب تنها بخشی از انتقادات وارده به سیاست های دولت دهم است.

اگرچه معتقدیم بهترین برخورد با معضلات فرهنگی شیوه های فرهنگی و پرداختن به علت ها است، اما تجربه نشان داده است که برخورد های انظباطی بدور از افراط و تفریط، برای عده ای هنجار شکن و قانون گریز، امری ضروری و غیر قابل انکار است.