مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : جمعه 89/3/28
نظر
آیةالله احمد جنتی با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی و نیز با انتقاد از برخی اظهار نظرها در محدود کردن این اقدام، تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد دست نیروی انتظامی را در برخورد با بدحجابی ببندد.
خطیب نماز جمعه تهران مساله حجاب را یکی از مسائل روز عنوان کرد و با تاکید براینکه کسی حق ندارد دست نیروی انتظامی را در برخورد با بدحجابی ببندد، گفت:« ما با مسائل و مشکلات سیاسی و اقتصادی و غیره مواجه هستیم، اما مساله اخلاقی و امنیت اخلاقی نیز مساله‌ای بسیارمهم است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.»

ایسنا در همین باره گزارش داد: آیت‌الله جنتی با تبریک ایام ماه رجب، مسائل اخلاقی را حکم قرآن و پیامبر دانست و افزود:« واجب است بر زن که پوشش اسلامی داشته باشد و هیچ مسلمانی منکر نشده که زن با هر قیافه‌ای نمی‌تواند به خیابان بیاید.»

وی با تاکید بر این‌که فضای جامعه باید اسلامی باشد و مظاهر اسلامی باید در همه جای کشور اسلامی به چشم بخورد، بیان کرد: « مملکتی که می‌خواهد الگوساز باشد و مدعی اسلام ناب محمدی است و مملکتی که جوانان آن می‌خواهند به میدان شهادت روند و افتخار شهدایی را دارند که برای عفت و پاکدامنی زن و مرد جان خود را از دست داده‌اند، نباید نادیده گرفته شود و هر زن به هر قیافه‌ای درآید و ما سکوت کنیم، این‌جا سکوت گناه است.»

امام جمعه موقت تهران افزود:« حرف‌هایی که هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند قبول کند را با تکیه بر کار فرهنگی زده‌اند. چطور باید این‌جا کار فرهنگی کرد و هیچ جای دیگر حرف از کار فرهنگی زده نمی‌شود؟»

وی اضافه کرد:« با قاچاقچی چطور برخورد می‌کنید؟ آیا کار فرهنگی می‌کنید؟ و چرا تروریست را اعدام می‌کنید و کار فرهنگی نمی‌کنید؟ چرا دزد را مجازات می‌کنید و کار فرهنگی نمی‌کنید؟ و حتی برای تخلف رانندگی مجازات قائل می‌شوید. چطور آن‌جا کار فرهنگی مدنظرتان نیست؟ و این سوال را مطرح می‌کنم که آیا آن‌که قانون را زیرپا می‌گذارد ول می‌کنید؟ و این‌جا می‌گویید باید کار فرهنگی شود و نباید کار اجرایی صورت گیرد و شما را به دستگاه‌هایی که زیر نظر خودتان است رجوع می‌دهم که حداقل آن‌جا رعایت کنید و اگر در کوچه و خیابان جرأت ندارید، حداقل در دستگاه‌های زیر نظرتان این موضوع را رعایت کنید و می‌پرسم که تا کجا می‌خواهید پیش بروید؟»

آیةالله جنتی ادامه داد:« می‌گویند اگر روسری کمی عقب رود اشکالی ندارد، همین‌طور عقب‌تر می‌روند تا به کشف حجاب منجر می‌شود و اگر زمانی زنی بی‌حجاب به خیابان آمد باید چه‌کار کرد؟ آیا باید کار فرهنگی کرد و برایش روایت و حدیث بخوانیم و سپس بگوییم برو دیگر با تو کاری نداریم؟ و این همان چیزی است که در قبل از انقلاب در این کشور اتفاق افتاد و در کشورهای غربی نیز چنین شد. پس این چه حرف‌هایی است که عده‌ای حساب نکرده به زبان می‌آورند.»

خطیب نماز جمعه‌ این هفته تهران با بیان این‌که نیروی انتظامی ما کارش را انجام می‌دهد، گفت:« جایی که ماموری کار خلافی انجام داده که البته معلوم نیست درست است یا دروغ گفته شده، ابتدا باید دروغگو را رسوا کرد و اگر درست بوده، باید با مامور خاطی برخورد شود که با خانمی محترم برخوردی نادرست داشته و باید مجازات شود و تاکید می‌کنم که با تخلف یک مامور کار را نباید زمین بگذاریم.»

وی در ادامه افزود:« اگر مامور مالیات کار خلافی انجام دهد آیا باید بگوییم که دیگر مالیات نمی‌گیریم چون یک مامور رشوه‌خواری کرده است؟»

آیةالله جنتی با اشاره به این‌که حتی در جاهایی نهی از منکر را نهی می‌کنند، گفت:« در هواپیما خانم بدحجابی را دیدم و خواستم که به او تذکر بدهم، اما پاسخ دادند که به ما گفته شده چیزی نگویید و می‌پرسم چه اشکالی دارد در هواپیما و فرودگاه به خانمی بدحجاب تذکر داده شود، طوری که مشکلی ایجاد نکند؟ و چرا برای فقه اسلام و فتاوی علما ارزش قائل نباشیم؟»

خطیب نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران با اشاره به تاکیداتی که در کتاب‌های فقهی و اخلاقی آمده است، تصریح کرد:« چرا بگذاریم جوانانمان فاسد شوند؟ فسادی که زن بدحجاب در خیابان پخش می‌کند از سمی که پخش می‌شود بدتر است؛ چرا که اخلاق بچه‌ها را فاسد می‌کند و پسری که باید به میدان مبارزه با دشمن رود و آماده جهاد باشد یکمرتبه به ورطه شهوت‌رانی و عیاشی کشیده می‌شود.»

وی با بیان این‌که بچه‌هایی که انقلاب اسلامی را به ظهور رساندند و در هشت سال دشمن را از پای درآوردند، اگر به دنبال چنین مسائلی بودند دشمن مملکت را نابود کرده بود، گفت: « من نیروی انتظامی را تشویق می‌کنم که خودشان این موضوع را رعایت می‌کنند و البته تاکید دارم که کسی حق ندارد دست نیروی انتظامی را ببندد و نیروی انتظامی باید کارش را انجام دهد و دیگران هم به او کمک کنند.»

آیةالله جنتی در ادامه خطاب به ائمه جمعه گفت:« ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه نسبت به اجرای به احکام خدا تذکر دهند؛ چرا که دستور خدا نباید زیر پا گذاشته شود و دستور خدا مافوق دستورات همه است و البته در این زمینه قانون نیز وجود دارد؛ چرا که مطابق گفته‌ امام (ره)، مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و باید اجرا شود.»

خطیب نماز جمعه تهران در ابتدای خطبه اول با تبریک فرارسیدن ماه رجب گفت:« ماه رجب ماهی پرخیر و برکت است که در آن ولادت ائمه (ع)، حضرت امام جواد، امام علی و امام علی النقی در این ماه است و مبعث شریف نیز در این ماه می‌باشد. هم‌چنین در این ماه اعتکاف را پیش رو داریم.»

وی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته‌ تهران با تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع)، شهدای موتلفه و شهادت شهید چمران، به توصیه‌هایی در مورد ماه رجب پرداخت و گفت:« ای برادر و خواهر عزیز! اگر گناهان آمرزیده نشوند و خدا بخواهد ما را عذاب کند طاقت عذاب یکی از گناهانمان را هم نداریم. پس این گناهان باید آمرزیده شود و این سه ماه فرصت خوبی برای آن است؛ چراکه این سه ماه بهار عبادت است و باید از آن بهره گرفت.»

وی با بیان این‌که در ماه رجب نباید از روزه غفلت کرد، گفت:« خوشبختیم که جوانان ما در اعتکاف شرکت می‌کنند و حجتی هستند بر همه‌ جوانان تا بدانند که می‌توانند در این شرایط عبادت و بندگی خدا را بکنند.»

 امام جمعه موقت تهران در ابتدای خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران نیز با توصیه‌ی مجدد به تقوا تصریح کرد: « توصیه به تقوایی می‌کنم که همه حرمتها را حفظ می‌کند و فساد برانداز است. تقوایی که مانع از هر آلودگی و فسادی در روح، جسم و جان انسان است.»

وی با اشاره به مناسبت‌های گذشته افزود:« باید از حضور مردم عزیز‌مان در مراسم روز 14 خرداد تشکر کنم که از راه‌های دور و نزدیک آمدند و آن جمعیت میلیونی را تشکیل دادند.سختی‌های آن می‌گذرد و اجرش باقی خواهد ماند.»

آیة‌الله جنتی خاطرنشان کرد:« روز22 خرداد نیز به آرامی برگزار شد و مشکلی نداشتیم برای هر دو روز کسانی که نه خودشان را می‌شناسند نه مردم را و نه جایگاه‌شان را بین مردم می‌دانند توطئه‌هایی پیش‌بینی کرده بودند اما هر بار در عمل شکست می‌خورند و از 9 دی و 22 بهمن عبرت نمی‌گیرند. خدا و مردم نقشه‌های آنها را خنثی می‌کنند.»

امام جمعه موقت تهران با تقدیر از نیروهای امنیتی و انتظامی برای برقراری امنیت 14 خرداد اظهار کرد: « کشفیاتی نیز صورت گرفت که اگر این کشفیات انجام نمی‌شد و دشمنان می‌توانستند اقدامی کنند مشکل پیش می‌آمد.»

وی با اشاره به سخنرانی‌ مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد گفت:« از مقام معظم رهبری هرچه می‌خواهم حرف بزنم می‌گویم بهتر است چیزی نگویم چون شاید حق مطلب ادا نشود. ایشان در دوران ولایت امری و رهبری، مردانه و شجاعانه با فتنه‌ها و فسادها برخورد کردند. از 18 تیر به بعد نقشه‌هایی برای براندازی نظام و ولایت فقیه از سوی دشمن طراحی شد اما با درایت، هوشیاری و سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های به موقع مقام معظم رهبری و به لطف خدا از همه‌ی این بحران‌ها عبور کردیم.»

آیةالله جنتی ادامه داد:« مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد شاخص‌ها را معین کردند تا دیگران بفهمند مردم چه می‌خواهند چرا که امام، واقعیت و روح و حقیقتی است که جاودانه می‌ماند و مرگ ندارد.»

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دیدگاه‌های امام(ره) اظهار کرد:« عدالت‌خواهی، حمایت از مستضعفان و محرومان، مبارزه با مستکبران، عدم تسلیم در مقابل زورگویان، پیاده کردن احکام اسلام و ولایت فقیه که آن را در راس امور می‌دانست از ویژگی‌های امام خمینی (ره) است.»

وی با بیان این که امام حاضر نبود با دشمن سازش کند خاطرنشان کرد:« امام به گونه‌ای عمل می‌کرد که دشمن اسلام با او دشمن می‌شد.»

آیةالله جنتی تاکید کرد:« کسانی که می خواهند دشمن از آنها تعریف کند خط امامی نیستند و دروغ می‌گویند و با تمام قدرت باید سرکوب شوند. مردم هم آنها را سرکوب کرده‌اند و آنها خودشان خجالت می‌کشند و جرات نمی‌کنند در بین مردم ظاهر شوند.»

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امیدواریم بیانات مقام معظم رهبری همیشه برای ما سرمشق و تابلویی باشد که از آن استفاده کنیم، به مساله غزه و حمله به کاروان آزادی نیز اشاره کرد و افزود:« این مساله واقعا دردناک بود و آنها وحشی‌گری کردند.خاک بر سر کسانی که در مقابل این جنایت سکوت کردند و شورای امنیت لعنتی هم که واقعا برای سلب امنیت درست شده، آن را محکوم نکرد، اما بالاخره این مساله جهانی شده و مردم دنیا آن را محکوم کردند.»

آیةالله جنتی با بیان این که اسراییل روز به روز منزوی‌تر می‌شود ابراز امیدواری کرد که قدس شریف در اسرع وقت آزاد شود و قدرت اسراییلی و فوق اسراییلی برای همیشه محکوم و نابود شود.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد:« موضوع بعدی قطعنامه است و ما ادریک ما القطعنامه! بیانیه تهران آنها را خلع سلاح کرد و برملا کردن تهمت‌ها و دروغ‌هایشان نشان داد که ما قصد تولید سلاح هسته‌یی نداریم و برای انجام کارهای صلح‌آمیز و تولید انرژی صلح‌آمیز آمادگی داریم.»

وی افزود:« تقریبا عمده مردم دنیا بیانیه تهران را پذیرفتند و آن را نشانه‌ی صداقت و حقانیت ما دانستند. اما اینها در چنین شرایطی آن قطعنامه رسوا را صادر کردند تا جمهوری اسلامی را تحقیر کنند.»

آیةالله جنتی ادامه داد:« آفرین بر مجلس ما که نمایندگان آن اعلام کردند مقابله به مثل خواهیم کرد و اگر آنها اقدام به بازرسی کشتی‌های ما کنند ما نیز در خلیج فارس و دریای عمان همین رفتار را با کشتی‌های آنها خواهیم داشت.»

دبیر شورای نگهبان گفت:« مجلس طرحی درخصوص غنی‌سازی 20 درصد داد که انشاء‌الله تصویب می شود و طرح خوبی است.»

وی با اشاره به اعمال تحریم های جدید افزود:« مردم ما قطعنامه چشیده و تحریم چشیده هستند و وحشتی ندارند. اگر چه این تحریم‌ها زحمت درست کرده ولی موجب رشد و پیشرفت علمی و فنی ما نیز شده است.»

امام جمعه موقت تهران با تقدیر از برخورد قاطع رییس جمهور در برابر این تحریم‌ها اظهار کرد:« آقای احمدی‌نژاد در این موارد مردانه می‌ایستد و از موضع قدرت به آ‌نها ریشخند می‌زند که در گذشته سابقه نداشته است. ای کاش ایشان قضیه حجاب را هم مطرح نکرده بود. ما باید از کارهای خوب تقدیر کنیم و در حق‌شان دعا کنیم تا موفق باشند.»

آیةالله جنتی با بیان این که مردم ما برای تحمل تحریم‌ها آماده‌اند، به بیانیه صادره از سوی جمهوری اسلامی اشاره کرد و با قرائت بخشهایی از آن گفت: خداوند به تهیه‌کنندگان این بیانیه خیر دنیا و آخرت را بدهد ما همیشه به خواست خدا و با رهبری درایتمندانه‌ی رهبر عزیز‌ما ن و همچنین با پشتیبانی مردم، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم و این تهدید اخیر را هم به فرصت تبدیل می‌کنیم . ان‌شاء‌الله روسیاهی برای آ‌مریکا تا همیشه باقی خواهد ماند.