مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/4/30
نظر
درحالی فائزه هاشمی دلیل عدم حضور پدرش را در نماز جمعه "جلوگیری از آسیب دیدن مردم" خوانده بود، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه امروز علت دیگری را برای شرکت نکردن آقای هاشمی در نمازجمعه بیان کرد.

به گزارش شبکه ایران، تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، درباره علت عدم حضور آقای هاشمی در نماز جمعه را به نقل از وی "سوءاستفاده برخی افراد از این موضوع" دانست.

آقای تقوی امروز در پاسخ به این سئوال که چرا هاشمی نماز جمعه را اقامه نمی کنند، گفت: طی تماسی که من با ایشان داشتم آقای هاشمی اعلام کردند که عده‌ای می‌خواهند از نماز جمعه من سوءاستفاده کنند که بر این اساس من نمی‌آیم.

البته آنچنان که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت، رئیس مجمع تشخیص توضیح نداده است که منظور وی از آنچه "عده ای" نامیده، چه کسانی هستند اما به نظر می رسد آنچه مد نظر آقای هاشمی است، استفاده سیاسی از حضور و سخنان او باشد.

این اظهارات در حالی بیان شده که روز گذشته فائزه هاشمی گفته بود پدرش برای "جلوگیری از آسیب دیدن مردم"، دیگر به نماز جمعه نمی‌آید.

البته برخی فعالان سیاسی معتقدند که بخش بزرگی از افکار عمومی از خطبه‌های آقای هاشمی در آخرین نمازجمعه وی در 26 تیر 88 که در راستای حمایت از آشوبگران تعبیر شد، خاطره خوشی ندارند؛ موضوعی که در شرکت نکردن آقای هاشمی در نماز جمعه موثر است.