مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/4/31
نظر
محمدحسین پارسائیان در نشست خبری اظهار داشت: در اولین روز هفته جوان با عنوان جوان و تعلیم و تربیت، تجلیل از معلمین برتر جوان از سوی آموزش و پرورش استان، بازدید از منزل معلمان تاثیرگذار جوانان نخبه استان و همچنین گردهمایی باستانی کاران در روز جوان و ورزش برگزار می‌شود.

وی افزود: در چهارمین روز هفته جوان که بنام جوان و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است اجرای صبحگاه مشترک بین سپاه الغدیر و فرماندهی انتظامی استان، تجلیل از جوانان نخبه و برتر هر دو فرماندهی، بازدید تعدادی از جوانان از مراکز نظامی و انتظامی استان انجام می‌شود.

پارسائیان گفت: در شب نیمه شعبان، مراسم احیاء در مسجد اعظم امامزاده جعفر (ع) یزد همراه با سخنرانی، اجرای ابتهال، تواشیح، مناجات و دیگر برنامه‌های متناسب با مراسم احیاء برپا می‌شود. همچنین در روز نیمه شعبان، شب شعر ویژه از طرف اداره کل ارشاد اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در روز جوان و مهارت آموزی، بازدید از دو مراکز مهارت آموزی استان و برپایی جشن هفته جوان در سالن تربیت معلم پاکنژاد و تجلیل از نخبه‌ترین جوانانی که در طول هفته تقدیر شده‌اند انجام می‌شود.

سرپرست سازمان جوانان استان یزد افزود: در روز جوان و فرهنگ ایثار و شهادت، فرزندان نخبه خانواده‌های شاهد و ایثارگر از طرف بنیاد شهید استان تجلیل می‌شوند. همچنین در این روز غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا انجام می‌شود.

وی در ادامه دیدار جوانان استان با امام جمعه، استاندار و اعضای شورای شهر، تجلیل از دو جوان که بیشترین مطالعه کتاب کتابخانه‌های عمومی استان را داشتند، گردهمایی جوانان هلال‌احمر، نشست جوانان و سلامت از طرف دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،‌ اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و میزگرد با موضوع جوان را از دیگر برنامه های سازمان در این هفته عنوان کرد.

پارسائیان همچنین از راه اندازی جمع خیرین ازدواج در استان، تصویب سند ویژه فرابخشی استان یزد برای اولین بار در کشور، مصوب نمودن شبکه فعالین ازدواج (شفا) در استان و ایجاد موزه ازدواج و ... در سومین سفر هیات دولت به استان خبر داد.