مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/5/4
نظر
آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگویی با تاکید بر این‌که « جریان اصولگرایی و ارزش‌مدار باید بر اصول اصولگرایی پافشاری کند و اجازه عدول از اصول انقلاب اسلامی - که جریان اصولگرایی هم منتسب به آن است- را به هیچ کس ندهد » از وضعیت برگزاری برخی جشنواره ها و جذب برخی از هنرپیشه ها انتقاد کرد.
خاتمی در این گفتگو چنین عنوان کرد:  دین‌مداری و پافشاری بر اصول مکتب از ویژگی‌های یک اصولگراست و آن‌چنان که اصولگرایان نباید تساهل و تسامح سیاسی را تحمل کنند و پرچمداران آن را از صحنه منزوی کردند، باید همان حساسیت را در عرصه تسامح و تساهل فرهنگی نیز داشته باشند. 


بنابراین گزارش، وی با اشاره به این‌که « تساهل و تسامح فرهنگی یعنی در عرصه فرهنگ و دین از اصول کوتاه آمدن » گفت: جذب برخی از هنرپیشگانی که حداقل پرونده روشن ندارند با اصولگرایی سازگار نیست.
 
عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود:حضور برخی از جلوه‌های ابتذال در برخی از جشنواره‌ها با اصولگرایی سازگار نیست و همان‌طور که در نماز جمعه گفتم باز هم تاکید می‌کنم که خطر تساهل و تسامح فرهنگی کمتر از تساهل و تسامح سیاسی نیست و نمی‌شود به بهانه جذب حداکثری کسانی را جذب کرد که با جذب آنان دفع حداکثری صورت می‌گیرد و آن دفع مومنین و متدینین است.

 
آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با ایسنا ادامه داد:به چه قیمتی برخی فرش قرمز برای برخی از هنرپیشه‌گان بدنام پهن می‌کنند آن هم به قیمت رنجاندن متدینانی که پشتوانه اصلی دولت محترم محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ ما کسی را اصولگرا می‌نامیم که به همه اصول اصولگرایی پایبند باشد، ما به همان میزانی که بر خود لازم می‌دانیم از دولت محترم حمایت ‌کنیم ـ چون دست حمایت مقام معظم رهبری بر آن است ـ به همان میزان بر خود فرض می‌دانیم از دیگر اصول اصولگرایی حمایت کنیم.