مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/5/28
نظر

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با پرداختن به چرندیات رحیم مشایی در همایش ایرانیان خارج از کشور در خصوص مکتب ایران ، مقاله ای تحت عنوان ایران فراتر از اسلام به چاپ رساند .
نویسنده ی این مقاله با تکرار چرندیات مشایی در آن همایش 80 میلیاردی مبنی بر اینکه ما باید به جای اسلام مکتب ایران را به جهان معرفی کنیم می نویسد : اگر این اظهارات از زبان ? شهروند عادی ایرانی جاری می گشت آن فرد در ایران مورد بازجویی قرار می گرفت و احتمالا محاکمه می شد .
در بخشی دیگر از این مقاله آمده است : بیان مطالبی از این قبیل ، که کشور بر اسلام اولویت دارد و اسلام وابسته به کشور است ، حتی در کشورهایی ، که در مقایسه با ایران کمتر محافظه کار و اصولگرا هستند ، جرات می خواهد و هیچ دولت اسلامی جرات بیان صریح آن را ندارد و اینگونه تفکرات بیشتر در کشورهای غربی لیبرال دیده می شوند و سنخیتی با کشوری ، که انقلاب اسلامی کرده و شعارش صادر کردن اسلام است ، ندارد .
نویسنده در ادامه می نویسد : جالب است چنین بدعتی در ایران اسلامی از زبان رحیم مشایی ، رییس دفتر احمدی نژاد ، رییس جمهور ایران ، شنیده می شود .
نویسنده ی مطلب در بخشی دیگر از مقاله اش با اشاره به دیگر چرندیات مشایی در سالهای گذشته مثل ما با همه ی مردم دنیا دوستیم مردم اسراییل دوست ما هستند و ... می نویسد : در تمامی این موارد ، که مشایی مورد حمله ی منتقدین قرار گرفت ، از سوی رییس جمهور ایران ، آقای دکتر احمدی نژاد ، که پسرش داماد مشایی نیز هست ، مورد حمایت قرار گرفت و به عنوان هدیه ی اظهاراتش پست معاون اولی رییس جمهور را از سوی آقای احمدی نژاد دریافت کرد .
در ادامه نویسنده ی مطلب با اشاره به انتقاد چهره های اصولگرا و مذهبی و روحانی از جمله آیت الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله مقتدایی از عملکرد مشایی و برخی اطرافیان رییس جمهور ، حمایتهای مکرر احمدی نژاد از اطرافیانش را موفق خوانده و می نویسد : حمایتهای احمدی نژاد از مشایی نه تنها موفق بوده است بلکه موجب شده است وی در مواردی به دیگر مسئولین ایرانی ، مثل روسای مجلس و قوه قضاییه ، هم حمله کند .