مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/5/28
نظر
وی روز چهارشنبه در درس تفسیر قرآن کریم خود در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: آزادی همجنس گرایی، ایجاد مراکز فحشاء، آزادی اهانت به مقدسات دیگران و آزادی آتش زدن قرآن کریم، جملگی از مظاهر جاهلیت جدید در غرب هستند.
بر اساس گزارش ایرنا، آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت:پیامبر اکرم(ص)فرموده اند که اگر پنج گناه در دنیا پدید آید پنج عذاب دنیوی نیز به همراه خواهد داشت که اولین آنها بی عفتی است که اگر جامعه به آن آلوده شود دچار بیماریهای بی سابقه می شود.
این مرجع تقلید افزود: نمونه این بی عفتی پدید آمدن بیماری ایدز است که تمام پزشکان دنیا در درمان آن وامانده اند.
وی ابراز داشت: دومین گناه، کم فروشی است که قحطی و گرانی را بدنبال خواهد آورد و سومین گناه نیز عدم پرداخت زکات و حقوق شرعیه است که باعث کاهش ریزش باران می شود.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: چهارمین گناهی که پیغمبر(ص) ذکر کرده اند این است که اگر پیمان خدا و پیغمبر را فراموش کنیم دشمنان بر ما مسلط می شوند.
وی ابرازداشت: آخرین گناه نیز از گناهان اشاره شده این است که اگر قاضیان از احکام الهی منحرف شوند در میان مسلمانان اختلاف و جنگ آغاز می شود.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: رابطه انسان با خدا بوسیله نماز ایجاد می شود و نماز است که مایه عاقبت به خیری و تربیت صحیح انسان است.
وی ماه مبارک رمضان را ماه توبه از گناه و استغفار عنوان کرد و افزود: توبه و استغفار تنها با زبان حاصل نمی شود و نیاز به تصمیم قلبی، قطع رابطه با گناه و جبران گناهان انجام شده دارد.