مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/5/30
نظر
حضرت آقا یک جمله خصوصی فرمودند و گفتند من تاسف می‌خورم که چرا عده‌ای نمی‌خواهند بفهمند که قصه، قصه انتخابات نیست بلکه آنها به دنبال براندازی هستند و من با تمام توان در مقابل آن می‌ایستم. 
عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه پس از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 9 دی سال قبل بود که زمزمه تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی به گوش رسید، گفت: اینها نشان می‌دهد که دشمنان کشور امیدهای زیادی به فتنه سال قبل بسته بودند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان چهارشنبه شب در بیست و پنجمین محفل انس تیم‌های اضطراری و امداد درمان دوران دفاع مقدس و اعضای بسیج جامعه پزشکی که در مسجد الازهراء(س) دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، سپاه پاسداران را ضامن بقای کشور دانست و گفت: اینکه حضرت امام(ره) فرمودند که اگر سپاه نبود، کشور نبود، یک مدال افتخاری است که تا ابد بر تارک سپاه می‌درخشد.
خاتمی خاطرنشان کرد: فتنه سال گذشته نیز بار دیگر این حقیقت را ثابت کرد که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود و این بصیرت پاسداران بود که کشور را از خطر حتمی رهانید.
وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) در مورد 3 نگرانی ایشان پس از خود، "گمراهی بعد از راه یافتگی " را بدترین نوع گمراهی دانست و خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام دو بار این گمراهی اتفاق افتاد که یکی پس از پیامبر، با کنار گذاشتن علی (ع) صورت گرفت و دیگری پس از شهادت امام موسی کاظم(ع) بود که عده‌ای پول‌پرست، منکر شهادت ایشان شده و گفتند امام کاظم(ع) غایب شده و همان امامی است که ظهور خواهد کرد و جریان واقفیه را تشکیل دادند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به پایبندی ملت ایران به ولایت فقیه گفت: هر چند در زمان رژیم گذشته همه گروه‌ها اعم از ملی‌مذهبی‌ها،‌ کمونیست‌ها و منافقین نیز در مقابله با رژیم شاه شرکت داشتند، اما طاغوت زمانی سرنگون شد که ولی فقیه در جلو و مردم پشت سر او حرکت کردند و این پایبندی به ولایت فقیه مردم تنها مربوط به پس از انقلاب و قانون اساسی نیست.
خاتمی با اشاره به عدم پایبندی ملی‌مذهبی‌ها و نهضت آزادی به خط امام(ره) به ذکر یک خاطره از مرحوم ربانی شیرازی پرداخت و افزود: ایشان گفتند وقتی امام(ره) در فرودگاه مهر‌آباد بودند یکی از افرادی که امروز در زندان به سر می‌برد و جزء طراحان فتنه سال گذشته است، به من گفت هر چند شما توانستید طاغوت را سرنگون کنید اما اداره کشور را بلد نیستید و ما آن را از شما خواهیم گرفت.
وی با تاکید بر اینکه اما ولایت فقیه توانست قدرت مدیریت خود را بر مسند بنشاند، تصریح کرد: جنگ در هر کشوری همراه با بحران است اما در طول 8 سال جنگ تحمیلی علیرغم بمباران شهرها و تهران به برکت مدیریت امام راحل(ره) کشور حتی یک روز رنگ بحران را ندید و این درحالی است که اگر هر مدیریتی غیر از ولایت فقیه بر سر کار بود کشور دچار آسیب می‌شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه هر چقدر ما از فتنه سال گذشته فاصله می‌گیریم عمق آن برای ما روشن‌تر می‌شود، اظهار داشت: اگر موضع استکبار را تا قبل از 9 دی سال قبل و پس از مقایسه کنید، می‌بینیم که تا قبل از 9 دی دائم حمایت از سران فتنه و اغتشاشگران را در دستور کار داشتند ولی پس از آنکه سیل خروشان ملت در این روز به میدان آمدند، لحن آنها عوض شد و از همان موقع زمزمه تحریم‌های جدید علیه ایران به گوش رسید و اینها نشان می‌دهد دشمنان کشور امیدهای زیادی به فتنه سال قبل بسته بودند.
خاتمی افزود: چند روز پس از انتخابات 22 خرداد، حضرت آقا یک جمله خصوصی فرمودند و گفتند من تاسف می‌خورم که چرا عده‌ای نمی‌خواهند بفهمند که قصه، قصه انتخابات نیست بلکه آنها به دنبال براندازی هستند و من با تمام توان در مقابل آن می‌ایستم.
وی با بیان اینکه به لطف خدا آن گمراهی که پیامبر را نگران کرده بود در بین ملت ما اتفاق نیفتاد، گفت: به همین دلیل بود که رهبر انقلاب فرمودند عموم مردم ما در این فتنه از نخبگان و خواص جلوتر رفتند و من می‌خواهم بگویم مردم حتی از برخی نخبگان حوزوی و دانشگاهی نیز پیشی گرفتند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم هیچ گاه سرسپرده جناحی نبودند و همیشه الهی عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: ملت ایران به موضوع ولایت فقیه فقط به عنوان یک رهبر سیاسی نگاه نمی‌کنند بلکه ایشان را یک حجت شرعی و رهبر دینی می‌دانند و با اشاره ولی فقیه است که وارد صحنه می‌شوند چرا که مردم به این درک رسیده‌اند که راه سعادت‌شان حمایت از ولایت فقیه است.
خاتمی نگرانی دوم پیامبر را فتنه‌های لغزنده یا مضلات‌الفتن عنوان کرد و گفت: در حقیقت فتنه به جریان باطلی گفته می‌شود که لباس حق پوشیده اما برخی فتنه‌ها عادی هستند و با اندک تحملی انسان می‌تواند به آن پی ببرد ولی برخی فتنه‌ها گمراه‌کننده ‌اند و موجب سردرگمی افراد می‌شوند که از مصادیق بارز این فتنه، 3 جریان مقابل علی (ع) بود چرا که چهره‌های سرشناس و اصحاب پیامبر در آن حضور داشتند که مردم را به اشتباه می‌انداخت.
وی با بیان اینکه ما تاکنون در انقلاب با 6 فتنه روبرو بودیم فتنه کمونیست‌ها، ملی‌مذهبی‌ها، بنی‌صدر و منافقین را از جمله فتنه‌هایی دانست که برخی با هزینه زیاد از سوی مردم برطرف شد، تصریح کرد: اما دو فتنه از فتنه‌های تاریخ انقلاب جزو مضلات‌الفتن یا همان فتنه‌های لغزنده بود که یکی از این فتنه‌ها، فتنه باند مهدی هاشمی بود که در متن آن شخصی قرار داشت که پیش از انقلاب به عنوان یکی از رهبران مبارزات محسوب می‌شد و تا مدت‌ها نیز مردم او را "قائم مقام رهبری و آیت حق " صدا می‌کردند اما دیدیم که خط خود را از امام(ره) جدا کرد، مایه دلخوشی بیگانگان شد و در آخرین موضع‌گیری‌هایش حتی نظام اسلامی را نامشروع اعلام کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: او کسی بود که در همین مجلس خبرگان قانون اساسی اعلام کرد لازم نیست رئیس‌جمهور را مردم انتخاب کنند بلکه باید رئیس‌جمهور با انتخاب ولی فقیه و تحت نظر او کار کند اما شاهد بودیم که همین شخص در آخر عمر حتی تشریفاتی‌ترین نقش را هم برای ولی فقیه قائل نبود.
خاتمی فتنه سال گذشته را یکی دیگر از فتنه‌های لغزنده تاریخ انقلاب دانست و گفت:‌در این فتنه کسانی به مبارزه با نظام اسلامی پرداختند که تمام آبرو وحیثیت‌شان را از امام(ره) داشتند و در انتخابات هم با القابی مانند "نخست‌وزیر امام(ره) " تا توانستند از ایشان خرج کردند. اما دیدیم که برای آرمان‌های امام(ره) که همان نظام اسلامی است، شمشیر را از رو بستند.
وی ادامه داد: کسانی که فریاد امام امام‌شان گوش فلک را کر می‌کرد، امروز به امیدی برای آمریکا، ‌اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی درجهت براندازی نظام اسلامی تبدیل شدند اما به برکت وجود ولی فقیه بصیر این حرکت هم نتوانست مردم را به دنبال خود کشیده و از خط انقلاب منحرف کند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: کسانی که با مسیر ولایت همراه بودند به ساحل نجات رسیدند و آنها که از این خط مقدس بریدند، به دام شیطان افتادند.
خاتمی نگرانی سوم رسول خدا(ص) را شکم‌پرستی و شهرت‌پرستی دانست و گفت: این نگرانی و خطر همیشه در تاریخ اسلام بوده و این موضع ثروت‌های بادآورده که رهبر معظم انقلاب در سال 76 فرمودند، می‌بینیم که در تمام فتنه‌ها به نحوی مدیریت کرده است.
وی همچنین به موضوع بدحجابی در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: کیست که این بدحجابی افسارگسیخته را ببیند و منکر سازماندهی منظم آن شود؟ چرا که برخی برنامه‌های حساب شده در راستای همان مضلات‌الفتن در این عرصه در حال انجام است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه این موضوع امروز برای تمام مسئولین، ‌آحاد جامعه و جوانان جای نگرانی دارد، افزود: ما هم طرفدار کار فرهنگی و اجرایی هستیم اما نباید به خاطر خوش‌آمدن این و آن و اینکه در آینده هم قدرتی داشته باشیم، دین و ارزش‌ها را فدا کنیم.
خاتمی با تقبیح هر گونه سکوت در برابر گناهان اظهار داشت: ‌نباید به گناهکاران چراغ سبز نشان دهیم و ا‌ز آن بدتر پول بیت‌المال را به نام هنر، به حلقوم افراد هرزه بریزیم و این را یک خطر بزرگ برای انقلاب می‌دانیم.
وی با بیان اینکه این موضوعات برای ما جای نگرانی دارد، راه حل آن را غیرت دینداران، عفت زنان و نیز مدیریت مسئولان کشور عنوان کرد.
در بیست و پنجمین محفل انس تیم‌های اضطراری و امداد درمان دوران دفاع مقدس و اعضای بسیج جامعه پزشکی، سرلشکر فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار علی فضلی جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین، صادق محصولی وزیر رفاه، علیرضا مرندی نماینده مجلس و برخی معاونین وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند که حاضرین پس از برگزاری مراسم، روزه خود را افطار کردند.