مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/6/28
نظر

عضو شورای روستای شمس آباد از بازدید اعضای انجمن توسعه و عمران شهر عقدا از محل احداث کارخانه کاشی عقدا با حضور در روستای شمس آباد و نشست با مردم این روستا، و بحث و تبادل نظر پیرامون معضل پیش آمده در رابطه با محل احداث این کارخانه خبر داد.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه یزد در اردکان، با بیان اینکه در این بازدید تخلف‌های اعمال شده در کروکی محل کارخانه به اطلاع اعضاء انجمن رسید، گفت: فاصله روستای شمس آباد تا عقدا 2400 متر است که متأسفانه محل احداث کارخانه کاشی در بین این دو محل و در فاصله 800 متری روستای شمس آباد و 900 متری شهر عقدا قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه این منطقه تنها راه توسعه شهر عقداست می‌تواند محل سکونت برای جوانان و کسانی که نیاز به مسکن دارند و همچنین محل احداث ادارات دولتی، شهر، دانشگاه، بیمارستان، استراحتگاه و غیره باشد که مسلماً با احداث کارخانه کاشی در این منطقه همه طرح‌های توسعه مسدود خواهد شد.

کریمی ابراز تأسف کرد که با وجود هزاران هکتار زمین مسطح و مناسب برای احداث هر نوع کارخانه در منطقه عقدا، مدیران ذیربط محل کارخانه کاشی را در حریم روستای شمس آباد و حریم قانونی و ضرری قنات شمس آباد و نیز 900 متری شهر عقدا انتخاب کرده‌اند.

عضو شورای روستای شمس آباد تصریح کرد:‌ انجمن توسعه و عمران شهر عقدا در خصوص انتخاب راههای مناسب و رسیدگی به تقاضای مردم که جابجائی محل این کارخانه است،قول پیگیری و مساعدت دادند.

وی بیان کرد: اهالی شمس آباد در ملاقات حضوری با فرماندار اردکان اعتراض خود را اظهار داشته و از احداث این کارخانه در محل مذکور ابراز تأسف و نگرانی کرده‌اند .

کریمی سلامت مردم را در درجه اول اهمیت دانسته و افزود: مسلماً تلاش ما باید بر محور مردم و سلامتی آنها باشد و اشتغالزایی پس از سلامتی مردم باید مورد توجه قرار گیرد.