مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 88/2/9
نظر
الینور عمانی" بنیانگذار سازمان غیردولتی "دوستی ایران_ آمریکا" درباره سخنرانی محمود احمدی نژاد در کنفرانس دوربان 2 گفت احمدی نژاد در اجلاس دوربان چیزی جز حقیقت نگفت و استقبال از سخنان وی حکایت از محبوبیت وی در میان مردم مظلوم جهان دارد.

یک فعال صلح آمریکایی در گفتگو با خبرنگار سرویس بین الملل برنا با اشاره به سخنان عزتمند احمدی نژاد در اجلاس دوربان گفت: مخالفان احمدی نژاد در دوربان مغزشویی رسانه ای شده بودند.

"الینور عمانی" بنیانگذار سازمان غیردولتی (Iranian-America Friendship) درباره سخنرانی محمود احمدی نژاد در کنفرانس دوربان 2 گفت: احمدی نژاد تنها رییس جمهور صادق دنیاست و در اجلاس دوربان چیزی جز حقیقت نگفت. به گفته وی استقبال بسیاری از شرکت کنندگان در دوربان و حتی مردم جهان از سخنرانی احمدی نژاد و شجاعت و صداقت او حکایت از محبوبیتش در میان مردم مظلوم جهان دارد.

وی در ادامه با اشاره به کشورهایی که اجلاس دوربان را ترک کردند گفت: اینها کسانی اند که چشم های خود را بر روی بسیاری از حقایق بسته اند و در اجلاس جرات شنیدن حقایق از زبان احمدی نژاد را نداشتند چون عملکرد بسیاری از انها با سخنرانی احمدی نژاد زیر سوال می رفت.

بنیانگذار کمیته دوستی ایران-آمریکا در ادامه گفت: غربی ها از این خشمگین هستند که رییس جمهوری ایران در حال به چالش کشیدن نهادهای کنونی بین المللی است که می تواند قدرت آنها را تثبیت کند. این عضو برجسته سازمان ضد جنگ "No War Westchester And Progressive News Network" با اشاره به مذاکرات احتمالی ایران و امریکا در ایندن نزدیک گفت: مردم امریکا به شدت خواهان رابطه دولتشان با ایران هستند و از این مذاکرات استقبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه این مذاکرات می تواند فصلی نوین را در معادلات جهانی بگشاید، از کشورهایی که مخالف ایجاد این رابطه هستند انتقاد کرد. همچنین این فعال صلح امریکایی، با اشاره به سیاستهای غلط اسراییل در مقابله با ایران گفت: اسرائیل نباید در روند مذاکرات ایران و امریکا دخالت کند و باید سیاست غلط خود را در منطقه اصلاح کند.

وی گفت: اسرائیل از قدرت ایران در منطقه می ترسد و نمی خواهد هژمونی اش در منطقه و دریای مدیترانه از بین برود، یه همین دلیل است که این کشور سیاست انزوا را در پیش گرفته و با همه کشورهای منطقه و حتی مردم خودش ارتباط برقرار نکرده است و مدام به مخالفت با این و آن می پردازد.