مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/6/31
نظر
رییس جمهور در اجلاس توسعه هزاره سوم سازمان ملل اظهار داشت: دهه آتی دهه "مدیریت مشترک جهان" است و بی تردید این مسئله، مقدم? همان آیند? روشن بشر است که وعده خدا، انبیا، پاکان و صالحان بوده و با ظهور موعود به همراه حضرت عیسی مسیح (علیهم السلام) محقق خواهد شد.
              
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در اجلاس توسعه هزاره سوم سازمان ملل متحد گفت: آرزوی تاریخی بشر رسیدن به زندگی سعادتمند سرشار از زیبایی ، آرامش ، دوستی و کمال معنوی و انسانی بوده است.
وی با اشاره به اینکه چند هزار سال تجربه تلخ و شیرین از یک سو و فرصتهای فراوان برای ساختن آینده روشن و متناسب با شأن حقیقی انسان که برترین مخلوق خدا و شایسته کرامت است از سوی دیگر پیش روی ما قرار دارد، افزود: مهم‌ترین مشکل هزاره‌های قبل ناشی از اندیشه‌های غیر انسانی و ناپاک و مدیریت‌های ناعادلانه و ضد بشری بوده است.

* نظم نوین جهانی نیازمند دو عامل است
رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مدیریت غیر دموکراتیک و ناعادلانه در ارکان تصمیم گیری سیاسی و اقتصادی بین المللی ریشه اکثر گرفتاری هایی است که بشریت امروزه با آن مواجه می باشد، خاطرنشان کرد: زیاده خواهی سرمایه داری لیبرال و شرکت های چند ملیتی به بهای رنج زنان ، مردان و کودکان بی شمار در بسیاری از کشورها تمام شده است .
احمدی‌نژاد ادامه داد: حتی دهه اول این هزاره نیز علیرغم اینکه توسط مجمع عمومی به دهه صلح نامگذاری شد متاسفانه سرشار از جنگ و اشغال و کشتار و آوارگی ، فقر و فضای تهدید گردید. اصلاح اساسی این سیستم غیردموکراتیک و ناعادلانه به یک سیستم باز و منصفانه یک ضرورت است .
وی با اشاره به اینکه جهان نیازمند نظمی فراگیر و البته انسانی و عادلانه است تا در پرتو آن حقوق همگان تامین و امنیت و صلح پایدار برقرار شود، تصریح کرد: نظم نوین نیازمند دو عامل است؛ اندیشه و مبانی نظری و ساختار و شیوه مدیریت که عامل تعیین کننده در چگونگی شکل‌گیری و کارکرد نظم جدید خواهد بود.
رییس جمهوری بیان داشت: باور من این است که در هزاره جدید باید به اندیشه الهی و به خویشتن حقیقی انسان که هدف از خلقت او است و به مدیریت های صالح و عادل برگردیم . اندیشه الهی که بر حقیقت کمال‌جو و عدالت طلب انسان و جهان بینی توحیدی استوار است در حقیقت همان اندیشه آسمانی و پاک و شکوفا کننده همه استعدادهای الهی انسان است . این اندیشه ، فارغ از خودخواهیها ، زیاده طلبی ها و حسادت ها ، راهنمای تعالی بخش انسان برای زندگی سعادتمند اجتماعی و تنظیم روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی سازنده با دیگران است .
وی با اشاره به اینکه مدیریت صالح و عادل برآمده از اندیشه الهی لازمه و تضمین کننده تحقق عدالت ، عشق و امنیت در جامعه است، افزود: انسانها و ملتها کمال خود و تحقق آرزوهای خود را در همکاری صمیمانه و عادلانه با دیگران و هویت خود را در کنار دیگران جستجو می‌کنند.

* مدیریت مشترک مقدمه ظهور موعود به همراه حضرت مسیح است
به گفته احمدی‌نژاد کسانی که قادر به کنترل خشم خود و تمایلات شخصی نیستند و در درون خود به عدالت نرسیده‌اند، کسانی که در دلشان عشق به انسانها زبانه نمی‌کشد و تضییع حقوق مردم و کشتارهای وسیع ، عواطف آنها را برنمی‌انگیزد و کسانی که در هم? حوادث و روابط و فرصتها فقط به منافع و لذت‌های مادیِ فردی و گروهی خود می‌اندیشند نمی‌توانند عدالت را برپا و سعادت را به ارمغان آورند.
رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه هزاره سوم باید هزاره تلاش برای برپایی نظمی جدید و مدیریتی پاک و صالح در جهان و در مراکز اصلی قدرت آن باشد، تاکید کرد: امروز که نظام تبعیض آلود سرمایه‌داری و اندیشه سلطه‌گری با شکست مواجه شده و به پایان راه رسیده است، مشارکت عمومی برای برپایی عدالت و مناسبات سعادت آفرین یک ضرورت است.
وی گفت: همه باید در یک تلاش هماهنگ در جهت استقرار مدیریت شایسته در مراکز اصلی قدرت جهانی و برای تامین آرامش ، رفاه ، دوستی و صلح و امنیت پایدار حرکت نمائیم و از آنجا که این آرمان بزرگ تنها با مشارکت فعال و مستمر هم? ملت ها و دولت ها دست یافتنی است ، با پیشنهاد نامگذاری ده? دوم به "ده? مدیریت مشترک جهان " از سوی سازمان ملل ، ازهم? رؤسا، اندیشمندان و مصلحان جهانی می خواهم که با همفکری و همدلی در جهت برنامه ریزی عملی برای تحقق این هدف عالی از هیچ کوششی دریغ نورزند .
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: بدون تردید این مقدم? همان آیند? روشن بشر است که وعده خدا ، انبیاء ، پاکان و صالحان است و با ظهور موعود به همراه حضرت عیسی مسیح (علیهم السلام) محقق خواهد شد . بیائیم همه با هم هزاره سوم را هزاره ظهور همه خوبیها و زیبائیها و استقرار عدالت قرار دهیم و با پایه گذاری همزیستی شیرین انسانی در سراسر جهان ، خداوند را از خود خشنود سازیم.