مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/7/1
نظر
پس از استناد خبرنگار شبکه ABC آمریکا به سخنان تامل برانگیز رئیس مجمع تشخیص درباره تاثیرگذاری تحریم‌های ضدایرانی، مجری معروف شبکه تلویزیونی سی ان ان امریکا هم با یکسان خواندن نظر جرج بوش و آقای هاشمی در این باره، سعی کرد تحریم ها را کارساز جلوه دهد.
                              
لری کینگ مجری معروف شبکه تلویزیونی سی ان ان امریکا در مصاحبه با رئیس جمهور ایران کوشید همانند کریستین امانپور، خبرنگار شبکه ABC آمریکا، با مانور دادن روی موضوع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران این تحریم ها را کارساز جلوه دهد.

وی در بخشی از مصاحبه با دکتر احمدی نژاد درخصوص اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره اینکه تحریم‌ها اثر گذار بوده است، سؤال کرد و گفت: نظرات هاشمی و بوش در این خصوص یکسان است نظر شما در این‌باره چیست؟
رئیس جمهور هم در پاسخ گفت: سؤال ما این است که چرا دولت امریکا تحریم‌هایی بیشتر از تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران اعمال کرده است آیا این رفتار دولت امریکا غیرقانونی و نشانه دشمنی امریکا با ملت ایران نیست؟
وی با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ایران اثری ندارد، گفت: 30 سال است که امریکا ایران را تحریم کرده است، اما ایران امروز بالنده‌تر و پیشرفته‌تر از گذشته است ما نیاز به اقتصاد امریکا و اروپا نداریم چون اقتصاد ما متکی به داخل است و نیازهای خود را به راحتی تولید می‌کنیم.

برخی در ایران همسو با مقام‌های امریکایی اظهارنظر می‌کنند

رئیس‌جمهوری افزود: تعجب می‌کنم که برخی در ایران همسو با مقام‌های امریکایی اظهارنظر می‌کنند که موجب این همه خوشحالی مقام‌های امریکایی را فراهم کرده‌اند.
رئیس‌جمهوری در ادامه افزود: اشتباه مسئولان امریکایی این است که خود را معادل کل جهان می‌دانند، در حالی که جهان بسیار بزرگ است.

چند روز پیش هم کریستین امانپور، خبرنگار ایرانی تبار و جنجالی شبکه ABC آمریکا با استناد به سخنان تامل برانگیز رئیس مجمع تشخیص، کوشید تا رئیس جمهوری اسلامی ایران را هم مجبور به تکرار این اظهارات کند اما ناکام ماند.

گفتنی است، سخنان آقای هاشمی درباره تاثیر گذاری تحریم ها پیش از این هم مورد بهره برداری دیگر رسانه های بیگانه قرار گرفته بود.

این گفته ها باعث انتقاد فعالان سیاسی و نمایندگان از رئیس مجمع تشخیص شده است. آنها معتقدند که سخنان آقای هاشمی سیاسی و برای مخالفت با دولت بوده است.