مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/8/20
نظر

الیاس نادران در الف نوشت: چندی پیش آقای رئیس جمهور اظهار داشت: "عده ای در زمین دشمن بازی می کنند و برای مقابله با هدفمندسازی یارانه ها ستاد تشکیل داده اند". بدلیل وجود ابهام در این اظهار نظر، ماشین حمله به منتقدین اصولگرای دولت شروع به کار کرد و از محافل خصوصی گرفته تا سایت‌های خبری و رسانه‌های جمعی انگشت نشانه این ستاد را به سوی نمایندگان اصولگرای مجلس و بقیه دلسوزان بیرون از مجلس مدیریت کردند.

         

 
به ناچار برای روشن شدن مساله از وزرای مختلف مرتبط با هدفمندکردند یارانه‌ها سوال کردم که منظور رییس‌جمهور از اعضاء این ستاد چه کسانی اند؟ این وزراء و سایر مسوولان دولتی بدون استثناء اصولگرایان را مبرا از این اتهام دانسته و آنرا متوجه استکبار جهانی، ضدانقلاب و جریان فتنه و ... دانسته‌اند. برای نمونه وزارت اطلاعات کتباً اعلام داشته است: "همانطوری که وزیر محترم در آن کمیسیون هم توضیح دادند ستاد مزبور از سوی جریان فتنه، بیگانگان و ضد انقلاب تشکیل شده و رصدهای اطلاعاتی این وزارتخانه گویای حمایت سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از ستاد مزبور است. لذا صحبت مسوولان کشوری معطوف به عناصر مورد اشاره بوده و متوجه هیچ اصولگرایی نیست".
بر این اساس بنده از طرح سوال در صحن مجلس خودداری کردم ولی در اینباره نکاتی را قابل ذکر می‌دانم:
1- چرا آقای رییس‌جمهور آنقدر مبهم صحبت می‌کنند که مورد سوءاستفاده بدخواهان، کج فهمان، فتنه انگیز فاسد قدرت طلب قرار گیرد و احیاناً نشانی صحبت را آنجایی ببرند که مورد نظر گوینده نبوده است.
2- از دشمن انتظاری غیر از فرصت‌طلبی از حوادث اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور نیست. این مساله نه تازگی دارد و نه تعجب برانگیز. دولت باید دقت نماید چه شده است که این فرصت برای بیگانگان فراهم شده است و برای جلوگیری از این فرصت طلبی‌ها چه کرده است.
3- کاش مسئولان دولتی آنقدر که نسبت به تشکیل ستاد برای مقابله با هدفمند کردن یارانه‌ها حساسیت نشان داده‌اند و دائماً هشدار می‌دهند و آنرا محصول همراهی جریان فتنه و ضد انقلاب و بیگانگان می‌دانند، نسبت به اصل جریان فتنه، عناصر موثر و ستادهایی که تشکیل داده‌اند و حمله به ولایت را محور تصمیمات خود قرار داده‌اند هم حساسیت نشان می دادند. متاسفانه اخبار غیر رسمی حاکی از این است که بعضی از موثرین جریان فتنه با یکی از مسوولان عالیرتبه دولتی جلسه شبانه داشته‌اند. با توجه به انحرافات فکری و عملی این مسوول،‌ برای ما تعجب آور نیست ولی نمی‌دانیم چرا دستگاه‌های امنیتی حساسیتی ندارند.