مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/8/23
نظر

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی "روماندی نیوز"،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان در نامه خود به محمود احمدی‌نژاد ضمن استقبال از پیشنهاد وی در راه‌اندازی یک کمیسیون مشترک ایران و واتیکان گفت: من مطمئنم که راه‌اندازی یک کمیسیون دو جانبه در حل مشکلاتی که برای هر دو طرف نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است، از جمله وضعیت کلیسای کاتولیک در ایران به نحو چشمگیری مفید واقع شود.
پاپ بندیکت شانزدهم در این پیام همچنین بر گسترش روابط دو جانبه واتیکان و ایران تاکید کرد و خواستار توسعه هر چه بیشتر مناسبات به ویژه گفتگو در خصوص مسایل ادیان شد.
واتیکان این نامه را در پاسخ به درخواست محمود احمدی‌نژاد که ماه گذشته خواستار روابط دو جانبه محکم‌تر با واتیکان با هدف مقابله با دین‌گریزی شده بود، به تهران فرستاد.
به گزارش شبکه ایران، رییس‌جمهوری کشورمان در پیام خود به رهبر کاتولیک‌های جهان با قدردانی از مواضع وی و شورای پاپی ادیان واتیکان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید، لزوم همکاری تنگاتنگ و تعامل ادیان آسمانی به منظور جلوگیری از انحطاط جوامع بشری به ویژه بنیان خانواده و نسل جوان را ضرورتی غیرقابل انکار برشمرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعی مشترک در جهت تغییر ساختار ظالمانه حاکم بر جهان تأکید کرد.