مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : سه شنبه 89/9/30
نظر

 

مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی  امام خامنه ای :

*جوانان، هرجا آمدند و کار را به عهده گرفتند، روحیه شادابی، ایثار، فداکاری و خدمت بی‌منت و صادقانه را ترویج دادند.

*به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنید که جوانان برای به کارگیری استعدادهایشان و جبران عقب ماندگیهای موجود، میدان پیدا کنند .

*جوانان کشورمان از ظرفیت بالایی فکری برخوردار بوده و به همین دلیل برای  مدیریت کلان بسیار مفید هستند.

ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد:

*جوانان همواره پایه تحولات سازنده در کشور بوده و در هر مقطعی که جوانان وارد عرصه شده اند شاهد جهش های بلند در پیشرفت و تعالی جامعه بوده ایم

مقدمه و شرح :

کشور جمهوری اسلامی ایران برخوردار از مواهب طبیعی و خدادادی بی شمار است. بهره‌مندی از منابع غنی نفت و گاز، موقعیت مناسب استراتژیک، برخورداری از منابع طبیعی، پهنه وسیع جغرافیایی و دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی و مهمتر از همه نیروی انسانی مستعد و جوان، ایران را در موقعیتی استثنایی قرار داده است. بدیهی است بهره گیری از این توانمندی‌ها و استعدادها نیاز به برنامه‌ریزی مناسب و سازماندهی دقیق نیروی جوان، مومن و متخصص دارد.
اکنون که ایران اسلامی ما از حیث پرورش مدیران جوان مسلح به سلاح ایمان، آرمان های نظام اسلامی و علم روز، تلاش در جهت علمی تر شدن فضای مدیریت کشور و بهره گیری از دانش های روز و تخصص گرایی، زمینه سازی برای تحولات اساسی در عرصه های مدیریت و برنامه ریزی کلان کشور، تزریق افکار و اندیشه های نو و خلاق به سیستم مدیریتی کشور، دمیدن مستمر روحیه انقلابی به فضای مدیریت کشور و زنده نگه داشتن روحیه نوآوری و خلاقیت  بهره برده است ، جا دارد زمینه مساعدی برای جذب  و ورود جوانان به سیستم اجرایی کشور فراهم شود.

مخلص کلام :

اردکان ، شهر علم و ادب و فرهنگ ،شهری که همواره از وجود جوانان  نخبه و متخصص بر خود می بالد، اکنون که گامهای موثری در مسیر توسعه برداشته ، می طلبد که در مدیریت شهری و اجرایی خوداز وجود جوانان متخصص و نخبه و با ایمان بهره مند گردد.

در این مقطع زمانی که جابجایی و تعویض بسیاری از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان اردکان  یک ضرورت به نظر می رسد ، جادارد مسئولین رده بالای شهرستان  و استان  بابه کارگیری جوانان مومن و متخصص مسیر پیشرفت و سربلندی اردکان عزیز را هموار سازند.

یکی از عمده ترین مدیریت های شهری ، شهرداری هر شهر می باشد که متاسفانه چندی پیش موضوع اختلافات بین شهردار و شورای شهر منجر به استعفای شهردار وکیلی شد که به توضیح و تفسیر آن نخواهیم پرداخت ولی پیشنهاد می شود در این مقطع حساس ، شورای محترم شهر اردکان در انتخاب شهردار جدید موارد زیر را مد نظر داشته باشند:

1- جوان ، مومن و متدین

2- متخصص در امور شهری و عمران و توسعه

3- پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه

4- همراهی و همفکری با دولت خدمتگزار

5- آشنا به قوانین و نظام شهرداری

6- سابقه کاردرشهرداری و نظام مهندسی

...