مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/10/4
نظر

حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در خصوص وقایع سال گذشته اظهار داشت:‌ در هر انتخابات ممکن است انتقادات، شکایات و اعتراضاتی وجود داشته باشد، اما باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود.

 


وی افزود: انتخابات سال گذشته نیز چنین شرایطی داشت، اما اعتراضات از روال قانونی خارج شد و حوادث تلخی را رقم زد که در تاریخ برای همیشه ثبت خواهد ماند.
وی بیان داشت: قانون و نظر رهبری باید فصل‌الخطاب همه باشد و اگر این گونه نباشد هرج و مرج رخ می‌دهد و عده‌ای از این موقعیت سو استفاده می‌کنند و در نهایت نیز در روز عاشورای سال گذشته بعضی از فتنه‌گران به مقدسات مردم توهین کردند و دل مسلمین را به درد آوردند.
صدوقی ادامه داد: اما مردم بصیر و هوشیار ایران اسلامی در 9 دی ماه سال گذشته با حضور گسترده در سراسر کشور با جمهوری اسلامی، قرآن، رهبری و قانون اساسی تجدید میثاق کردند و این روز به عنوان ماندگارترین روز تاریخ ایران ثبت و ضبط شد. روز 9 دی ماه از این پس روز حمایت از ولایت و رهبری خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها عنوان کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها بزرگترین جراحی اقتصادی و اقدامی لازم و ضروری است و باید انجام می‌شد چرا که در طول سالیانه آینده امکان پرداخت یارانه به شکل فعلی به جمعیتی که به طور قطع به بیش از 70 میلیون می‌رسد امکان‌پذیر نبود.
صدوقی بیان داشت: اجرای این قانون مشکلات و سختی‌هایی دارد که باید تحمل کنیم و امیدواریم دوران آن کوتاه باشد.
خطیب جمعه یزد عنوان کرد: مردم در اجرای این طرح نیز با حمایت خود و اشاراتی که رهبری دارند این دوران را نیز پشت سر خواهند گذاشت.
وی اظهار امیدواری کرد: دولت و مسئولان تلاش کنند تا سختی‌های مردم به حداقل برسد و توجه ویژه به حمل و نقل، صنعت و کشاورزی به ویژه در استان یزد صورت گیرد تا خدای ناکرده با کاهش تولید یا تعطیلی واحدهای صنعتی مواجه نشویم.