مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : دوشنبه 89/10/20
نظر

کارشناس امور استراتژِیک وزارت امور خارجه گفت: خاتمی باید پاسخ دهد که در دیدار وی با جرج سورس چه گذشت و چرا ملاقات وی با سورس محرمانه ماند و رسانه‌ای نشد.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تلاش عده‌ای برای بازگرداندن اصلاحات در صحنه سیاسی کشور با محوریت خاتمی بیان داشت: با فتنه ?? و عملکرد خاتمی و یارانش در زیر سؤال بردن انتخابات که می‌دانستند تقلبی اتفاق نیفتاده است، نگرش مردم به این جریان اعم از مخالف و موافق دگرگون شد.

* امروز یاران خاتمی در آمریکا و در پناه دشمنان ایران قرار گرفته‌اند
کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه افزود: امروز یاران خاتمی در آمریکا و در پناه دشمن قسم خورده مردم ایران و فلسطین و تمام مسلمانان جهان قرار گرفته‌اند و دشمنان را به تحریم و تحریک برای حمله نظامی به ایران ترغیب می‌کنند.
وی تصریح کرد: آنها در حالی که شعار اصلاحات، مردم‌سالاری، جمهوریت و جامعه مدنی سر می‌دادند، در انتخابات ?? ثابت کردند که جمهوریت و آرای مردم و جامعه مدنی را برنمی‌تابند و در واقع با عملکرد خود در جریان فتنه سال گذشته، کودتایی را علیه جمهوریت نظام و حق حاکمیت ملت ایران رهبری کردند.
این کارشناس عالی امور استراتژِیک وزارت خارجه ادامه داد: آنها ثابت کردند که برای آرای مردم ایران اسلامی ارزشی قائل نیستند و بر عکس علیه آرای مردم و ادعاهای خویش عمل می‌کنند.

* خاتمی با مواضع خود، مردم‌سالاری را زیر پا گذاشت
وی بیان داشت: خاتمی با مواضع خود، مردم‌سالاری را زیر پا گذاشت و از افراد خبیثی چون موسوی و کروبی حمایت کرد و با این حمایت، به تمام گفته‌های پیشین خود پشت پا زد و نشان داد که هیچ اعتقادی به آنچه می‌گفت ندارد.
قدیری اضافه کرد: باید کلمه دیگری را برای این گروه انتخاب کنیم چون کلمه اصلاحات بار مثبت دارد و اساسا جامعه اسلامی هم همیشه در حال اصلاح خود یا به عبارت دیگر اصلاحات بوده است.
این کارشناس عالی امور استراتژیِک وزارت خارجه تاکید کرد: البته اصلاح از نظر ما یعنی در مسیر الهی قرار گرفتن و حاکمیت احکام اسلام صحیح را به اجرا گذاشتن؛ اما آنها که خود را سران اصلاحات می‌دانستند، نشان دادند که منظورشان از اصلاح، دور کردن مردم از از دین و باورهای مذهبی بوده است.
وی افزود: چرا باید نزدیک‌ترین حلقه‌ها به خاتمی که در زمان ریاست جمهوری او یار وی بودند، امروز در واشنگتن و لندن به خدمت‌رسانی به استکبار مشغول باشند.

* چرا خاتمی در این یک سال سکوت کرد
قدیری با اشاره به اینکه رئیس جمهور برای حفظ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند، گفت: خاتمی قسم خورد که پاسدار قانون اساسی باشد اما با عملکرد خود این قسم را نیز شکست و به اعتقادات خود نیز پشت کرد.
این کارشناس عالی امور استراتژِیک وزارت خارجه در ادامه اظهار داشت: امروز خاتمی پس از سپری شدن یک سال از جریان فتنه، ادعا می‌کند که منظور ما از تقلب، تقلب در آرا نبوده؛ این جمله وی بسیار قابل توجه است؛ اگر تقلب در آرا نبوده پس چرا شعار تقلب دادند و خواستار ابطال آرای مردم شدند.
وی ادامه داد: چرا در این یک سال سکوت کردند و چیزی نگفتند و چرا از کروبی و موسوی که روبه‌روی نظام قرار گرفته بودند، حمایت کردند.
وی تاکید کرد: چنین افرادی با وجود اینکه امروز بر سر قدرت نیستند، به این شکل جلوی آرای مردم و اراده ملت می‌ایستند؛ پس اگر این افراد بر سر قدرت بیایند چه خواهند کرد.

* چرا ملاقات خاتمی با سورس محرمانه ماند و رسانه‌ای نشد
قدیری با اشاره به دیدار خاتمی با جرج سورس یهودی که نقش بسیاری در راه‌اندازی انقلاب‌های رنگی در کشور‌های مخالف را داشته است، بیان داشت: خاتمی باید پاسخ دهد که در دیدار وی با جرج سورس چه گذشت و چرا ملاقات وی با سورس محرمانه ماند و رسانه‌ای نشد.
این کارشناس امور استراتژیک وزارت امور خارجه افزود: خاتمی باید بگوید چرا در برابر فتنه‌گران فراری که به تحریک کشورهای غربی علیه ایران دست می‌زنند، سکوت کرده است و آنها را محکوم نمی‌کند.
وی گفت: خاتمی باید بگوید چرا از حمایت رسانه‌های بیگانه احساس شعف کرد و معیارهای حضرت امام (ره) را زیر پا گذاشت، حضرت امام (ره) همواره می‌فرمودند دشمنان را با اعمال خود شاد نکنید ولی خاتمی این امر را نیز فراموش کرد.
قدیری با اشاره به پشت پا زدن جریان اصلاحات به اندیشه‌های امام(ره) تاکید کرد: امام خمینی (ره) فرمودند پشتبان ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیب نرسد، اما خاتمی با قربانی کردن مصالح مردم و سکوت در برابر جریان فتنه و خیانت، همه ادعاها و شعارهای خود را زیر پا له کرد.

* توبه برای خاتمی کافی نیست؛ باید مسائل پشت پرده را افشا و یاران خائن خود را طرد کند
این کارشناس امور استراتژِیک وزارت امور خارجه ادامه داد: خاتمی باید توبه کند چرا که توبه شرط لازم است هر چند توبه کافی نیست و باید مسائل پشت پرده را افشا و یاران خیانت پیشه خود را ترد کند؛ خاتمی باید از ملت ایران عذرخواهی کند تا بلکه خداوند متعال از سر تقصیرات وی درگذرد.

* خاتمی بداند شرط حضور در انتخابات نداشتن سوء پیشینه است
وی همچنین افزود: این اقدامات خاتمی برای وی سوء پیشینه محسوب می‌شود و شرط حضور در انتخابات هم نداشتن سوء پیشینه است.
قدیری اصلاحات واقعی را اصلاحات بر مبنای دین خواند و گفت: اصلاح طلبان واقعی کسانی هستند که در راه اسلام و احکام قرآن و حاکمیت دین، با پیروی از رهنمود‌های امام راحل و ولی فقیه زمان گام بردارند.
وی افزود: کسانی که حرکت تاریخ و فرهنگ غنی و افتخار آفرین ایران را ارج نمی‌نهند و بازیچه دست بیگانگان می‌شوند و اسلام‌خواهی مردم را نادیده گرفته و حاضر نیستند برای حفظ استقلال کشورشان جان فشانی کنند، در سیاست کشور جایی نخواهند داشت.