مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : شنبه 89/11/9
نظر

قانون به صراحت تنبیه بدنی دانش‌آموز را منع می‌کند"براساس آیین نامه در فصل پنجم و ششم (که مسایل انضباطی و تشویقی را مطرح می  کند) ماده 68 تا 85 به مساله تنبیه . در ماده 76 درباره ممنوعیت تنبیه بدنی،  به  دلیل معصومیت و صغر سنی به شدت تذکر داده شده است  .

 

هفته گذشته مردم ولایتمدار و قدر شناس استان یزد در اقدامی افتخار آفرین برگ  زرین دیگری بر تارک تاریخ این استان ولایتمدار افزودند  .

 بر اساس اخبار رسیده ، گروههای مختلف دانش آموزی با هماهنگی مدیران مدارس و  به  صورت خودجوش از اردکان به یزد عزیمت نموده و در این دیدار مردمی شرکت  کردند  .

 

شنیده شده است در این بین چند تن از دانش آموزان ولایتمدار دبیرستان شرف اردکان روز چهارشنبه  در این برنامه شرکت و به نظر می رسد هماهنگی لازم با  مدیر و معاونین انجام نداده اند و به  اصطلاح در غیبتی غیر موجه (!!!) مدرسه را ترک نموده اند  .

 

یکی از متولیان دبیرستان شرف اردکان در اعتراض به این دانش آموزان آنها را مورد  تنبیه قرار داده است   .

 

دوستان ما  در این چند روز موفق به تماس با چند نفر از این دانش آموزان و  خانواده هایشان شده اند و تنبیه بدنی از سوی متولیان این دبیرستان را به  صورت تلفنی مورد تایید قرار داده اند   .

 

در این تماسها ترس و دلهره خانواده دانش آموزان و خود دانش آموزان به حدی بوده  است که برخی از آنها از جواب دادن طفره می روند و آنهایی هم که جواب داده اند ابراز داشته اند که مبادا جایی پیگری شود چرا که به نظر می رسد متولیان این دبیرستان تهدیداتی نسبت به دانش آموزان انجام داده اند و  گویا تهدید به اخراج از مدرسه نیز نموده اند.

در اینجا قصد تحلیل این واقعه را نداریم و نمی خواهیم رفتن این عزیزان به دیدار رییس جمهور محبوبشان را مورد بررسی قرار دهیم ولی بر فرض اینکه این دانش آموزان اصلا برای این امر مقدس به یزد نرفته باشند و برای کاری شخصی غیبت غیر موجهی انجام داده بودند ایا باز هم متولیان دببرستان شرف اجازه تنبیه داشتند.

آیا متولیان مدارس واقفند بر این که دانش آموزان ایران اسلامی امانتهایی هستند به دست آنها...

آیا گلهای معطر و نوجوانان آینده ساز ایران اسلامی را باید با رعب و وحشت و تنبیه برای ساختن ایرانی سرافراز تربیت کنیم...

در این بین جمع کثیری از مردم اردکان از اقشار مختلف قصد آن دارند تا با نامه نگاریهای لازم این واقعه تاسف بار را به گوش مسئولین استانی و کشوری برسانند ...

در اعلامیه ای که به همین منظور از سوی جمعی از مردم اردکان صادر شده است برکناری رئیس آموزش و پرورش اردکان و مدیر این دبیرستان درخواست شده است.

قابل ذکر است در پی پیگیری های متعدد از سوی دلسوزان نظام  و ولایت متولیان این دبیرستان حاضر به حذف تصاویر یکی از سران فتنه(خاتمی) از این دبیرستان نشده اند.

قانون به صراحت تنبیه بدنی دانش‌آموز را منع می‌کند

تنبیه بدنی دانش آموزان ممنوع است