مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/11/10
نظر

مدیر کل سیاسی وزارت کشور پروسه دریافت مجوز و فعالیت بنیادی به نام باران را کاملا غیرقانونی اعلام کرد.

 

محمود عباس زاده مشکینی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران به تشریح چگونگی فعالیت و اخذ مجوز بنیاد باران پرداخت و اظهار داشت: دولت به اصطلاح اصلاحات در واپسین ایام فرصت مدیریتی خود پیش از تحویل دولت به منظور پیگیری برنامه های خود تلاش کرده بود با استفاده از فرصت و با عجله نهادهایی را بسازد.

وی ادامه داد: براساس مستندات موجود در تاریخ ?? تیر ?? اولین بار تقاضای ثبت یک سازمان مردم نهاد یا NGO با عنوان بنیاد آزادی رشد و آبادانی ایران (آرا) در وزارت کشور ثبت می شود.
این در حالیست که ?? روز قبل تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی، تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد در هیئت وزیران وقت در وزارت کشور بررسی می شود.

عباس زاده همچنین یادآور شد، در تاریخ ? مرداد ?? پروانه فعالیت این مجموعه بدون رعایت هیچ کدام از ضوابط تصویب شده و آیین نامه مذکور با امضای وزیر کشور وقت صادر می شود.

وی با بیان اینکه شرایط لازم و قانونی در روند بررسی و صدور مجوز رعایت نشده تصریح کرد: براساس مستندات حوزه اجتماعی وزارت کشور طبق آیین نامه اجرایی تاسیس فعالیت سازمان های غیردولتی که تمام سازمان های غیردولتی موظف به اجرای آن می باشند گزارش عملکرد مالی و اجرای سالیانه این مجموعه یعنی بنیاد باران ارسال نشده است.

وی اساسنامه بنیاد باران را تشکلی غیرسیاسی و غیرانتفاعی عنوان و تاکید کرد: بنیاد باران از مرحله طرح درخواست و عنوان مجموعه شرایط قانونی برای بررسی و صدور مجوز و غیره و طی کردن یک مسیر طبیعی و قانونی مرسوم برخوردار نیست که این برخلاف شعار قانون گرایی است.