مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : یکشنبه 89/11/10
نظر

میرحسین موسوی که سال گذشته صریحا مستندات کارشناسان مبنی بر تلاش جریان متبوع او و اطرافیانش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را رد می‌کرد، در جدیدترین سخنان خود رسما به این موضوع اذعان کرد.

آقای موسوی در بیانیه ای که در سایت خود منتشر کرده، با اشاره به اعتراضات گسترده مردمی در کشورهای عربی مانند مصر و تونس، به ارتباط خود با حامیان غربی سران این دو کشور اشاره ای نکرد اما ترجیح داد که به تایید انقلاب مردمی در آن کشورها بپردازد.

او در ادعایی جالب انقلاب اسلامی مردم مصر را برگرفته از شعار "رای من کجاست؟" حامیان خود در جریان آشوب‌های خیابانی سال گذشته دانسته است.

میرحسین که متهم به ایستادگی در برابر "رای مردم و قانون" در انتخابات سال 88 است، در بیانیه خود به بی اعتنایی حکومت مبارک به رای مردم در انتخابات چند ماه پیش مصر اذعان کرده و همین موضوع را عامل "اسقاط نظام" مصر دانسته است.

ادعای بی اعتبار

گرچه شواهد موجود از جمله حمایت علنی و حتی مالی کشورهای غربی و صهیونیست ها از آقای موسوی و حسنی مبارک، ادعای میرحسین درباره همسو دانستن مخالفان دیکتاتوری مبارک و جریان فتنه را بی اعتبار کرده اما اذعان ناخواسته او به موضوعی که از 20 ماه پیش به عنوان اتهام اصلی میرحسین مطرح بوده، قابل توجه است.

آقای موسوی در خرداد سال 88 حاضر نشد به انتخابات بی نظیر 22 خرداد و رای 40 میلیونی مردم تن دهد و حتی دست به اجرای طرحی زد که گفته شد نقشه ای آمریکایی-صهیونیستی و هدف آن براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

رد اتهام

البته حمایت های پنهانی و علنی کاخ سفید و صهیونیست ها همچنین همراهی تمامی گروهای مخالف نظام که با سکوت رضایت آمیز سران داخلی فتنه مواجه بود، موجب تایید این موضوع شد.

با این حال نه موسوی و نه هیچ یک از دیگر سران و فعالان جریان فتنه که پذیرش این اتهام را آشکار شدن هویت جریان متبوع خود و پشت پرده شورش علیه انتخابات می دانستند، حاضر نشدند این اتهام را بپذیرند. آنان در عین حال بارها از مبانی انقلاب و اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی از جمله در روز قدس، 13 آبان و 16 آذر 88 عبور کردند و حتی دست به هتک حرمت روز عاشورا هم زدند.

اسناد مختلفی هم که از کمک های مالی غرب بویژه کاخ سفید به جریان فتنه منتشر شده آنان را به اعتراف درباره براندازی وانداشت.

سرانجام، اعتراف

اما درست چند روز پس از آنکه شبکه تلویزیونی «الجزیره» از هدیه 50000000 دلاری رئیس تشکیلات خودگران فلسطین به آقای موسوی خبر داد، وی در بیانیه ای درباره رویدادهای مصر، ناخواسته اذعان کرد که هدف شعار "رای من کجاست؟" اسقاط نظام یا همان "براندازی" است؛ اتهامی که سران داخلی فتنه تاکنون حاضر به پذیرش آن نبودند.

شعار رای من کجاست؟ شعار محوری موسوی و هوادارنش در جریان آشوب های سال 88 بود.

آقای موسوی که روز گذشته سعی کرده بود اسناد کمک مالی محمود عباس به خود را که به تایید مقامات ارشد تشکیلات خودگران هم رسیده "پرونده سازی الجزیره" بنامد، در ادامه بیانیه خود درباره مصر، چنین وانمود کرده که برخلاف کاخ سفید وی حامی حسنی مبارک نیست.

اما میرحسین موسوی در شرایطی به اتهام اصلی خود یعنی تلاش برای براندازی اذعان کرده است که مسئولان امنیتی و فعالان سیاسی پیش از این بارها تاکید کرده بودند حوادث سال گذشته ایران، یک نمونه کامل از براندازی با نقشه غربی بوده است.

یک نمونه

به عنوان مثال، در جریان آشوب‌های خیابانی سال گذشته در تهران، اغتشاشگران از ابتدا و با برنامه‌ریزی قبلی خواستار براندازی جمهوری اسلامی ایران شدند که اوج این اقدامات ضدحکومتی به شعار "جمهوری ایرانی" رسید؛ شعاری که کارشناسان و ناظران سیاسی از آن به عنوان یک پروژه تدوین شده در راستای کودتای مخملی نام بردند.

مخالفت با سیاست‌ ها و جهت گیری‌های کلی نظام، سردادن شعارهای توهین‎آمیز و فحاشی نسبت به مسئولان نظام، ایجاد اختلال در فعالیت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و پیگیری مو به موی دستورات کودتای مخملی (مطابق کتاب جین شارپ - پدر انقلاب‌های مخملی جهان) بخشی از اقداماتی بود که اغتشاشگران با حمایت سران خود آن‌ها را اجرایی کردند.