مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/11/14
نظر

آتشی که چند وقت پیش از جان سوخته کارگری در تونس شروع شد تا دودمان روسای کشورهای عربی را به باد ندهد انگارسر باز ایستادن ندارد. 

در حالی که تونس و مصر پر التهاب ترین زمان خود را در 30 سال گذشته سپری می کنند و خیابان هایشان مملو ازمردم خشمگین و معترض نسبت به سیاست های استبدادی حاکمانشان است، ازسایر کشورها نیز خبر می رسد که موج بیداری ملت ها جهان عرب را غافلگیر کرده است. 

علی عبدالله صالح رییس جمهور یمن که ?? سال است در قدرت است در واکنش به ملت به پا خاسته که خواهان احقاق حق خود شده اند گفته است در دور آینده انتخابات دیگر شرکت نخواهد کرد .
این در حالی است که مردم یمن خواهان برکناری او شده اند. 

در اردن ملک عبدالله دوم اگرچه تزیینی ولی نخست وزیر را برکنارکرد و دستور داده تا اصلاحات در آن کشور صورت گیرد. 

در همین حال وبسایت گلوبال وویسز (صداهای جهانی) در مطلبی اعلام کرد که در شبکه اینترنتی و آنلاین، تظاهرات دیگر کشورهای عربی هم تنظیم و اعلام شده و شاید بر اساس آن، کشورهایی چون الجزایر، لیبی و مغرب هم شاهد اعتراض مردمی باشند. 

در مورد دیگر کشورها، تاریخهایی چون پنجم فوریه، ?? فوریه و سوم ماه مارس اعلام شده است. مطالب موجود در فضای اینترنتی و تویتر حاکی از آن است که بحرین، روز ?? فوریه و حدود دو هفته دیگر، شاهد تظاهرات مردمی خواهد بود. مقالات و تویت های زیادی هم درباره تغییراتی که در عربستان سعودی در راه است، منتشر شده است.

گلوبال وویسز در گزارشی اعلام کرد : فضای اینترنتی شاهد حرکت دامنه دار و گسترده ای است که کشورهای عربی را به حرکت مواج و گسترده تشویق می کند