مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : چهارشنبه 89/12/25
نظر
خبرها حاکی از حملات وسیع نیروهای رژیم آل خلیفه و عربستان سعودی به مردم بی دفاع بحرین است. در همین رابطه به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، رجب طیب اردوغان در موضع گیری انقلابی و اسلامی و شیعی گفت: ما خواهان کربلای دیگر در منطقه نیستیم و حوادث اخیر در بحرین احتمالا شبیه عواقب کربلا خواهد بود.مردم بحرین با دخالت نظامیان آل سعود و مزدوران عربستان به خاک و خون کشیده شدند.آخرین گزارش ها از زخمی شدن 500تن و شهادت 6شیعه بحرینی حکایت دارد. 

به گزارش جهان شبکه خبری پرس‌تی‌وی گزارش داد که شمار شهدای حملات به مردم بی‌‍دفاع بحرین به ? شهید و بیش از ??? مجروح رسیده است. این شبکه خبر داد که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به بیمارستان سلمانیه حمله ور شده‌اند.

پرس‌تی‌وی گزارش داد که نیروهای رژیم آل خلیفه به ? روستای شیعه نشین این کشور نیز حمله کرده‌اند. از سوی دیگر، این شبکه انگلیسی زبان اعلام کرد که مردم بحرین ? نظامی عربستانی را در شهر ستره به اسارت در آوردند.

رژیم آل سعود برای سرکوب تظاهرات مردم بحرین بیش از ???? نفر را به بحرین اعزام کرده است. امارات متحده عربی نیز بیش از ??? نظامی را برای سرکوب تظاهرات مردم بحرین به این کشور اعزام کرده است.

خبرها حاکی از حملات وسیع نیروهای رژیم آل خلیفه و عربستان سعودی به مردم بی دفاع بحرین است.
در همین رابطه به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، رجب طیب اردوغان در موضع گیری انقلابی و اسلامی و شیعی گفت: ما خواهان کربلای دیگر در منطقه نیستیم و حوادث اخیر در بحرین احتمالا شبیه عواقب کربلا خواهد بود.

اردوغان افزود:ما دخالت خارجی در بحرین را محکوم می کنیم و درباره پیامدهای خطرناک این مسئله هشدار می دهیم.

در همین حال جوانان عربستانی در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم حاکم و درخواست برای اصلاحات سیاسی چهارشنبه سوار بر موتورسیکلت ها اقدام به برگزاری تظاهرات می کنند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه هزاران معترض بحرینی کفن‌پوش در اعتراض به اعزام نیروهای نظامی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بویژه عربستان به بحرین برای سرکوب قیام مردم این کشور در برابر سفارت عربستان در منامه تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان بحرینی با حمل پرچم بحرین و پوشیدن کفن از میدان منامه که در آن معترضین بحرینی اعتصاب نموده و خواستار سرنگونی رژیم بحرین هستند، به سوی سفارت عربستان در این شهر تظاهرات کردند.
از سوئی پرس تی وی نوشت: در حالی که نیروهای عربستانی در حال کشتار مردم بحرین هستند، انقلابیون ? نظامی عربستانی را به اسارت در آوردند

اما دبیرکل جنبش حق، با اشاره به سفر اخیر وزیر دفاع آمریکا به منطقه، تاکید کرد جنایت های نیروهای بحرینی و سعودی ضد ملت بحرین با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است.

"حسن مشیمع " عصر سه شنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: دولت بحرین در انتظار چراغ سبز آمریکا برای سرکوب معترضان بود که سرانجام این موافقت را کسب کرد.


گزارش دیگر حاکی است پس از احضار سفرای بحرین ، عربستان و سوئیس به وزارت امورخارجه جهت ابلاغ اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اشغال بحرین توسط عربستان سعودی ، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه سه ‌شنبه با " بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت حساس بحرین مذاکره کرد. 

علی‌اکبر صالحی در این گفتگوی تلفنی از اعمال خشونت در برخورد با حرکت مسالمت آمیز مردم بحرین و دخالت نیروهای خارجی در این سرکوب ابراز نگرانی کرد.