مکه
 
 
 
نویسنده : مبین اردکان
تاریخ : پنج شنبه 89/12/26
نظر

مدیرکل سیاسی وزارت کشور بحث استانی شدن انتخابات مجلس را به صورت قطعی منتفی اعلام کرد.

...عباس زاده مشکینی از نمایندگان مجلس خواست قانون مقابله با جنگ نرم را تدوین کنند تا افرادی که در حوادث بعد از انتخابات 88 موجب تضعیف بنیان های نظام شده اند، امکان ورود به خانه ملت را نیابند.

محمود عباس‌زاده مشکینی" روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای فرمانداران و بخشداران آذربایجان شرقی به خبرنگاران گفت: وزارت کشور آماده است با استفاده از تجربیات گذشته و فناوری های جدید انتخابات مجلس را برگزار کند.
وی اظهارداشت: تلاش خواهد شد تا بیش از گذشته ضریب دقت، اعتماد و سلامت انتخابات تامین شود.
عباس زاده مشکینی در پاسخ به این سوال که مشخصاً از چه فناوری جدیدی در انتخابات نهمین دوره مجلس استفاده خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه هنوز روز دقیق برگزاری این انتخابات مشخص نشده است زمان ورود عملیاتی وزارت کشور به بحث انتخابات مبهم است و به همین دلیل نمی توان در خصوص استفاده از فناوری های جدید از هم اکنون اظهار نظر کرد.
وی در عین حال اعلام کرد: هر تغییری در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری انتخابات باید بر اساس قانون باشد.
عباس زاده مشکینی همچنین با تائید تلویحی قطعی بودن افزایش یک حوزه انتخابیه به مجموع حوزه های انتخابیه آذربایجان شرقی ، گفت: وزارت کشور بر نظر کارشناسی استانداری آذربایجان شرقی در این خصوص صحه گذاشته و این موضوع برای تصویب نهایی به مجلس ارسال شده است.
وی از اعلام حوزه انتخابیه احتمالی که در انتخابات آینده به صورت مستقل نماینده خود را به خانه ملت خواهد فرستاد ،امتناع کرد و گفت: ورود به این بحث با توجه به مناقشاتی که می تواند ایجاد کند ، ضرورتی ندارد.
عباس زاده مشکینی از نمایندگان مجلس خواست قانون مقابله با جنگ نرم را تدوین کنند تا افرادی که در حوادث بعد از انتخابات 88 موجب تضعیف بنیان های نظام شده اند، امکان ورود به خانه ملت را نیابند.